Hamsterkooi schoonmaken

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Bambu
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hamsterkooi schoonmaken

Bericht door Bambu » ma dec 03, 2018 11:06 pm

Hoi,ik heb een vraagje...
ik heb een heel lief hamstertje dat helemaal dol is op graven.Ze heeft alle moeite genomen het ''huisje'' waar ze haar holletje heeft echt helemaal in en onder te graven.
Ik vind het altijd zo zielig om alles kapot te maken als het tijd is om te verschonen!...nu gaat alles echt wel zo'n 2 maanden mee omdat ik die korrels van back-2-nature gebruik in combinatie met joris No Smel (en hooi),maarja na 2 maanden is het toch wel tijd voor een schoon en fris hok.
Is dit dan niet zielig voor een hamster ?dat je het holletje waar ze zoveel moeite voor heeft gedaan dan kapot maakt??
nog even over de bodembedekking;ik deed dan in haar graaf/slaap gedeelte meer No smell en waar ze plast meer van die korrels,punt is alleen dat waar ze plast ze die korrels ook helemaal weg graaft en graag dan op de bodem van de kooi plast!..zit nu te denken om maar de hele kooi met no smell te doen ..

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Re: Hamsterkooi schoonmaken

Bericht door syrtjerusje » do dec 06, 2018 5:54 am

na 2 maanden ???,nou hebben ze bij mij pech hoor verschoon ze na een week,en ja dan hebben ze wat te doen,weer nestjes bouwen,gebruik ook back to nature en cotton comfort heb 1 keer geprobeert om het pas na 2 weken te doen ,nou beviel me niks,
vond dat ik ze toch rook,en sommige rusjes plassen overal maar.
maar ja ik ben een uitzondering denk ik ?

RocKal
lid
lid
Aantal hamsters: 15

Re: Hamsterkooi schoonmaken

Bericht door RocKal » do dec 06, 2018 10:17 pm

Ik ververs ongeveer elke 4 weken. Ik gebruik Back 2 Nature en Carefresh.
Soms gebruik ik eens wat anders voor de afwisseling (Joris No Smell / Tumblefresh) maar dan moet ik na 2 weken al wel verversen.

Ik weet niet of het zielig is, mijn hamsters rennen altijd enthousiast door hun verblijf op verkenning naar alles wat nieuw is als ik hun verblijf verschoon. Dus ik denk dat dat wel meevalt. Je kan het moeilijk zolang ze leven heel laten hé.

Met Back 2 Nature heb je inderdaad dat ze wel eens de korrels weg willen graven en dan op de bodem van de kooi plassen. Je kan er ofwel méér korrels in doen ofwel inderdaad je hamster bodembedekking geven waar hij / zij lekker in kan graven.

Elke bodembedekker heeft zen voor en nadelen natuurlijk

Plaats reactie