De allerslechtste kooi ooit?

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Tjibbe8
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

De allerslechtste kooi ooit?

Bericht door Tjibbe8 » ma dec 03, 2018 6:09 pm

Ik zag zaterdag in de Boerenbond/Pets place deze kooi:
Ik zie regelmatig totaal ongeschikte kooien voor knaagdieren, maar deze slaat echt alles. Een hamster(?)kooi in de vorm van een piepklein vogelkooitje? :shock: en de vloer is van onbedekt hout, oftewel de kooi kan na een paar weken worden weggeflikkerd omdat de pis van het dier er volledig ingetrokken is. Maar wat nog wel het meest absurd is aan deze kooi is de prijs. €170 euro voor dit piepkleine, totaal ongeschikte kooitje oooh_ wie is zo dom dit te kopen hahahahaha
Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht dat Nederland inmiddels wel een beetje vooruitgang zou hebben geboekt op het gebied van dierverzorging, maar blijkbaar is er nog een zeer lange weg te gaan...

RocKal
lid
lid
Aantal hamsters: 15

Re: De allerslechtste kooi ooit?

Bericht door RocKal » ma dec 03, 2018 9:03 pm

Op hun site (Petsplace) staat hij voor 87.20 euro, niet logisch.. en dan nog... zit er goud verwerkt in het traliewerk? Jeetje
Ik zou dit eerder gebruiken als transportkooi voor een parkietje ofzo :?
Laatst gewijzigd door RocKal op ma dec 03, 2018 9:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » ma dec 03, 2018 9:16 pm

Ik dacht 'het zal wel een vergissing zijn', maar Pets Place verkoopt hem ook! omg_
https://petsplace.nl/zolux-retro-knaagd ... 4-pps.html
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

RocKal
lid
lid

Bericht door RocKal » ma dec 03, 2018 9:19 pm

Ja dan is Maxi Zoo in België toch beter chinrub_

Tjibbe8
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Tjibbe8 » ma dec 03, 2018 11:37 pm

RocKal schreef:
ma dec 03, 2018 9:03 pm
Op hun site (Petsplace) staat hij voor 87.20 euro, niet logisch.. en dan nog... zit er goud verwerkt in het traliewerk? Jeetje
Ik zou dit eerder gebruiken als transportkooi voor een parkietje ofzo :?
Ja zag net ook dat hij online goedkoper wordt aangeboden. Waarschijnlijk omdat ze 'm aan de straatstenen niet kwijt kunnen XD Het blijft een absurde prijs, ik heb zelf €80 betaald voor mijn IKEA Billy XL met een grondoppervlak van 160x70cm 'ietsje' groter dus haha

Tjibbe8
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Tjibbe8 » ma dec 03, 2018 11:41 pm

sylvia schreef:
ma dec 03, 2018 9:16 pm
Ik dacht 'het zal wel een vergissing zijn', maar Pets Place verkoopt hem ook! omg_
https://petsplace.nl/zolux-retro-knaagd ... 4-pps.html
echt zeer teleurstellend dat een grote keten als pet's place dit soort kooien durft te verkopen. Ze verkopen ook nog steeds hamsterwatten :shock: jammer dat weinig bedrijven te vertrouwen zijn op het gebied van dierverzorging, dierenwelzijn staat duidelijk niet bovenaan de prioriteitenlijst

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door syrtjerusje » di dec 04, 2018 5:25 am

had ze al gezien ja,vintage stond erbij ,dus mooi voor je huis pff,nou voel me al ongemakkelijk,dat ik een syrtje in de alaska moet zetten,vind ik eigenlijk al te klein,maar ja het blijft natuurlijk maar doorgaan die kleine kooitjes,ben zelf aan het sparen voor de mary kooi voor mijn syrtjes,ja kost even wat, maar beter dan geld uitgeven voor die belachlijke kooitjes.

Tjibbe8
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Tjibbe8 » di dec 04, 2018 2:04 pm

syrtjerusje schreef:
di dec 04, 2018 5:25 am
had ze al gezien ja,vintage stond erbij ,dus mooi voor je huis pff,nou voel me al ongemakkelijk,dat ik een syrtje in de alaska moet zetten,vind ik eigenlijk al te klein,maar ja het blijft natuurlijk maar doorgaan die kleine kooitjes,ben zelf aan het sparen voor de mary kooi voor mijn syrtjes,ja kost even wat, maar beter dan geld uitgeven voor die belachlijke kooitjes.
vreselijk dat sommige mensen het uiterlijk van de kooi belangrijker vinden dat de afmetingen en kwaliteit van de kooi. Als je op zoek bent naar een ruime kooi die relatief goedkoop is, raad ik je aan even naar deze playlist te kijken:
lekker veel inspiratie voor diy kooien met vaak IKEA kasten als basis, dus lekker goedkoop. Vooral de detolf is een hele mooie kooi met ruime afmetingen en is diep genoeg voor een dikke laag substraat. ikzelf heb de Billy XL gemaakt :)

RocKal
lid
lid

Bericht door RocKal » wo dec 05, 2018 1:28 pm

Ik vind het eigenlijk nog een lelijk ding ook... duur.. lelijk.. veel te klein.. ja doei

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door syrtjerusje » do dec 06, 2018 5:37 am

vind zon ikea kast echt prachtig ,maar ja heb 8 hamsters ,en heb maar beperkte ruimte,een kooi van een meter kan ik maar eentje kwijt.,maar weiger kleine kooitjes te gebruiken,die heb ik niet eens,ooit als ik wat minder hamsters heb maak ik 1 groot hok,maar ja vind het moeilijk steeds om hamstertjes te weigeren.nu moet ik wel heb echt geen plaats meer.

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door syrtjerusje » do dec 06, 2018 6:13 am

sorry correctie ,bedoel de alexanderkooi van zooplus,haal ze door elkaar omdat ik daar ook naar heb zitten kijken.

Plaats reactie