Levende Meelwormen voor de Hamsters

(Food) Voor al je vragen/opmerkingen met betrekking tot de voeding van hamsters kun je in dit forum terecht.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Levende Meelwormen voor de Hamsters

Bericht door marika » zo apr 07, 2019 12:07 pm

Een poosje geleden heb ik een nestje jonge hamsters levende meelwormen gegeven. Het viel me op dat ze zich erop stortten.... echt bizzar vind ik het instinctieve gedrag wat dan loskomt bij de dieren. Ze hebben het zeker niet bij de ouders gezien. Ik heb ook op facebook rondgevraagd over het voeren van levende meelwormen en daar kreeg ik verschillende reacties. Meelwormen zouden de wangzakken van de hamsters kapot kunnen bijten, waardoor het beter is om het kopje er eerst af te halen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Dit zijn de kleintjes die destijds per lepeltje de meelwormen kregen. Ik moet zeggen dat ik met de gedroogde versie geen moeite heb maar de levende vind ik nog een beetje eng. Is een kwestie van wennen denk ik.

TalithaR
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 13

Re: Levende Meelwormen voor de Hamsters

Bericht door TalithaR » zo apr 07, 2019 2:55 pm

Ik gaf vroeger altijd levende meelwormen aan de Rusjes. Wat mij opviel is dat de kopjes er eigenlijk altijd als eerste afgebeten werden. Ik ben ermee gestopt toen de kat het doosje van de kast had gegooid en de hele kamer vol lag met krioelende meelwormen oooh_

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo apr 07, 2019 5:49 pm

Ik heb alleen bij mijn ene robbie gezien dat hij zich door de meelworm liet bijten. En dan niet 1x, maar werkelijk een aantal maal achter elkaar. Hij wilde dan de meelworm uit het bakje pakken en deed verschrikt een sprong omhoog en bleef beteuterd zitten kijken. Aan zijn reactie maakte ik op dat hij er door werd gebeten. Toen dat een aantal maal was gebeurd, heb ik daarna het hoofd van de meelworm afgehaald en dat doe ik sindsdien nog steeds.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » za apr 13, 2019 12:34 am

Ieh, geen meelwormen of sprinkhanen in mijn huis of in een hamsterverblijf. Vieze beesten. Ik ben hier niet zo geschikt voor, ha ha.

RocKal
lid
lid
Aantal hamsters: 16

Bericht door RocKal » za apr 13, 2019 12:20 pm

Pluisje schreef:
za apr 13, 2019 12:34 am
Ieh, geen meelwormen of sprinkhanen in mijn huis of in een hamsterverblijf. Vieze beesten. Ik ben hier niet zo geschikt voor, ha ha.
Ik ga hier totaal in mee. IEK!

Plaats reactie