Wat moet er in het dieet van een Campbelli zitten, in welke hoeveelheid?

(Food) Voor al je vragen/opmerkingen met betrekking tot de voeding van hamsters kun je in dit forum terecht.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Silverlightx
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Wat moet er in het dieet van een Campbelli zitten, in welke hoeveelheid?

Bericht door Silverlightx » zo apr 24, 2016 4:44 pm

Hallo,
***Een vraagje aan de Campbelli knowers :D

Ik ben dus van plan om Campbelli dwerghamster te nemen.Ben me helemaal aan het inlezen...
Maar waar ik nog best wel moeite heb is; Wat er in het dieet van een Campbelli moet zitten?, in hoeveelheid... dizzy_
Wat is een goede samenstelling voor deze moeilijke moeilijke maar super leuke beestjes ? wub
Hoeveel eiwitten,ijzer,koolhydraten(moest je volgensmij ook mee opleten om niet te veel geven?), vetten ,etc. shrug_

Wat voor kruiden & bloesem ze mogen , maar ook hoeveel dan?
Voor eiwitten weet ik dan meelwormen, maar mag je toch ook niet te veel geven? oooh_

Ik hoop dat iemand of meerdere me kunnen helpen :lol:

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Re: Wat moet er in het dieet van een Campbelli zitten, in welke hoeveelheid?

Bericht door Mona » di apr 26, 2016 8:26 pm

Je kan je best laten adviseren door de fokker waar je de campbellies haalt. Sommige geven de voorkeur aan een natuurlijke mix met granen, zaden, kruiden en eiwitten zoals de campbelliemix van mixerama. Andere fokkers geven hun bellies gewoon hamstervoer.
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

Silverlightx
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Re: Wat moet er in het dieet van een Campbelli zitten, in welke hoeveelheid?

Bericht door Silverlightx » vr apr 29, 2016 1:27 pm

Dank u wel.
Dat heb ik ook gedaan & voor de zekerheid bij meerdere fokkers gevraagd of mensen die er ook verstand van hebben. Heb al verschillende dingen gehoord.
MIxerama is voor mij een beetje lastig om te kopen sinds ik in Spanje woon...Wil het wel een keer kopen wanneer ik dan in NL ben, kan ik het mooi meebrengen ^_^ .

Plaats reactie