Knaagspeelgoed

(Food) Voor al je vragen/opmerkingen met betrekking tot de voeding van hamsters kun je in dit forum terecht.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
frodo_
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw

Knaagspeelgoed

Bericht door frodo_ » za jan 23, 2016 10:19 pm

Hallooo!

Gewoon even uit nieuwsgierigheid...
Ik vroeg me af waarom er zo ontzettend veel knaagspeelgoed in de VS, Canada en de UK verkrijgbaar is en hier in Nederland (en het grootste deel van Europa denk ik) niet. Hier is speciaal knaagspeelgoed veel minder makkelijk te krijgen en zie je meer houten takjes en natuurlijker knaagmateriaal in de winkels liggen. Ook lees je op Engelstalige forums dat knaagspeelgoed ontzettend belangrijk is, maar op Nederlandstalige forums komt er vaak voorbij dat dat niet nodig is, omdat het voer al genoeg helpt tegen te lange tanden. Is de kijk op hamsterverzorging in Amerika echt zo anders? En welke informatie klopt? shrug_

Groetjes!

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Re: Knaagspeelgoed

Bericht door silvia » za jan 23, 2016 10:37 pm

heb je voorbeelden van het knaagspeelgoed ? want hier bij mij hebben de hamsters houten huisjes, houten loopwielen, boomstammen met gaatjes erin waar ze doorheen kunnen kruipen en aan knagen
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

frodo_
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door frodo_ » za jan 23, 2016 10:47 pm

Ze hebben bijvoorbeeld houten knaagspeelgoed in verschillende vormen en kleuren en allemaal verschillende soorten knaagmateriaal. Hier, in Europa is het vooral gewoon (onbewerkt) hout, waar de schors nog aanzit zeg maar. Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt. Misschien eens googlen 'hamster chews'. Dan snap je wat ik bedoel!

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Bericht door Mona » za jan 23, 2016 10:54 pm

Er is geen 1e waarheid. Het klopt wel dat hamsters moeten kunnen knagen om hun tanden te slijten, maar over het algemeen doen ze dat door gewoon voer te eten.
Ik heb hier altijd wel wilgen en fruit takjes in de hokken liggen om aan te knagen en sommige doen dat héél graag. Maar van al die gekleurde dingen ben ik niet zo'n fan :)
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

silvia
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door silvia » za jan 23, 2016 10:55 pm

ok ik heb even gegoogled maar ik begrijp nu wat je bedoeld, ja zelf ben ik niet van dat soort dingen ik vind puur natuur het mooist dus inderdaad het onbewerkte hout met of zonder schors dat is ook prima voor de tanden
ik denk dat veel hamstereigenaren in nederland er zo over denken hihihi dat het daarom hier in nederland niet zo te vinden is
Groetjes silvia
Afbeelding

frodo_
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door frodo_ » za jan 23, 2016 11:10 pm

Bedankt voor de reactie! Ik denk trouwens dat er ook wel een grote variatie aan speelgoed is in Amerika en de UK, omdat niet elk dier graag op hetzelfde knaagt. Knagen jouw hamsters wel gewoon op hout?

silvia
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door silvia » za jan 23, 2016 11:15 pm

ja mijn hamsters knagen echt een de wilgenhout takken en aan de houten bruggetjes en huisjes ik heb al huisjes waar ze naast de ingang die er in zit al een andere ingang of uitgang hebben geknaagd hahahahahha
Groetjes silvia
Afbeelding

frodo_
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door frodo_ » za jan 23, 2016 11:36 pm

Hahaha!

Bibi
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Bibi » zo jan 31, 2016 4:41 pm

Ik zie wel vaak gekleurd houten speelgoed bij de vogelproducten. Mss kun he daar eens kijken als je er evt interesse in hebt. :)
Ik heb op zich dezelfde spullen als Silvia. Op zich knagen die van mij alleen op voedsel: ik geef ze verschillende noten om open te knagen, pinda's en hard brood en natuurlijk hun voer. Stokjes raken ze niet aan (van wilg ed) Wel onderkant van Bibi's rad moet er wel eens aan geloven hihihi.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Plaats reactie