Help, mijn hamster eet niet!

(Food) Voor al je vragen/opmerkingen met betrekking tot de voeding van hamsters kun je in dit forum terecht.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Bericht door EmmaLily » zo jul 05, 2015 1:31 pm

Hallo iedereen,

Mijn Chinese dwerghamster Mees heb ik nu ongeveer anderhalve week. Het is echt een lieverd. Kan hem zo uit zn huisje halen zonder dat hij bijt of iets. Ook totaal niet snel onder de indruk hihi.

Nu zit ik alleen met een probleem. Heb een paar dagen geleden voer neergelegd in de kooi, maar het is bijna onaangeroerd. Heb zn huisje gecontrolleerd, daar ligt wel wat voer maar heb het idee dat hij er niet van eet.

Ik voer hem Hope Farms hamster super, die compleet brokken. Ook heb ik een reservezak voer, dit is Jumbo huismerk voor kleine knagers. Heb het idee dat hij dat laatste helemaal niet eet. Ik weet dat ik hem nog niet lang heb, maar dit baart me wel een beetje zorgen wub

Hebben jullie advies, of is het voer wat ik geef gewoon niet goed? En mag een Chinese dwerghamster wel 'gewoon' dwerghamster voer krijgen? Hebben ze niet iets specefieks nodig?

Groetjes Emma
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

Katrien
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Katrien » zo jul 05, 2015 8:38 pm

ik zou geen komplete brokken nemen mischien moet je aan de fokker vragen wat het vorige voer is en die nemen en telkens een klein beetje voer waar je op over wil stapen een foto zou ook handig zijn is ze mager?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid

Re: Help, mijn hamster eet niet!

Bericht door EmmaLily » ma jul 06, 2015 12:42 pm

Heehee, dankje voor je reactie! Heb hem gisteren gewoon voer gegeven, dit heeft hij gelijk gehamsterd. Heb hem nog vast gehouden en hij oogt gelukkig niet mager. Hij is juist gegroeid hihi wub

Heb hem trouwens bij een dierenwinkel vandaan, maar daar zeiden ze dat hij van een fokker komt. Daar kreeg hij volgens mij een knaagdieren mix.
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

Bibi
lid
lid

Bericht door Bibi » di jul 07, 2015 4:38 pm

Alle hamsters komen van een fokker, maar die uit de dierenwinkel komen van een grootschalige fokkerij, daar gaat het alleen om zoveel mogelijk hamsters produceren en verkopen. Die wat niet verkocht worden gaan als diepvriesvoer verder voor verkoop voor voer voor ratten ed. Dit heeft me een verkoper uit dierenspeciaalzaak verteld.

Je hebt er goed aan gedaan dat je gemixt voer hebt gegeven, daar hij dat gewend zal zijn. Ik zou het langzaam mengen met de brokjes. Ik geef hier altijd een gedeelte brokjes en een gedeelte gemixt voer. Dan weet ik zeker dat ze niks tekort komen. Je kan jonge hamsters ook wat bijvoeren met gekookte spiraalmacaronie. Vinden ze heerlijk en ze komen er lekker van aan.
.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door EmmaLily » di jul 07, 2015 6:13 pm

Bibi schreef:Alle hamsters komen van een fokker, maar die uit de dierenwinkel komen van een grootschalige fokkerij, daar gaat het alleen om zoveel mogelijk hamsters produceren en verkopen. Die wat niet verkocht worden gaan als diepvriesvoer verder voor verkoop voor voer voor ratten ed. Dit heeft me een verkoper uit dierenspeciaalzaak verteld.

Je hebt er goed aan gedaan dat je gemixt voer hebt gegeven, daar hij dat gewend zal zijn. Ik zou het langzaam mengen met de brokjes. Ik geef hier altijd een gedeelte brokjes en een gedeelte gemixt voer. Dan weet ik zeker dat ze niks tekort komen. Je kan jonge hamsters ook wat bijvoeren met gekookte spiraalmacaronie. Vinden ze heerlijk en ze komen er lekker van aan.
.
Oh wat sneu zeg. Eindigen als slangenvoer als ze niet verkocht worden. Ben blij dat ik Meesje gered heb zeg! Hij eet trouwens weer, heb gisteravond een stuk wortel in zn kooi gelegd, die is beknabbeld hihi. Volgens mij werd er mij verteld dat Mees van een hobbyfokker komt. Hij is iig tam genoeg. Bijten komt niet in zn woordenboek voor hihi wub
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » di jul 07, 2015 9:45 pm

Vaak eten ze gemengd voer inderdaad beter :D Mooi dat ze het meteen gehamsterd heeft!

Plaats reactie