Witje krijgt haar eerste baby's

(Litters) In dit forum kun je hamster koppels voorstellen en iedereen op de hoogte houden van hun nestjes. Daarnaast vind je er een up to date nesten kalender, voor als je op zoek bent naar een leuk hamstertje.

Moderators: marika, Anneke

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 2

Re: Witje krijgt haar eerste baby's

Bericht door Pluisje » zo sep 03, 2017 4:17 pm

Silvia heeft wel gelijk, jullie willen het té graag en dan wordt Moeder Natuur teveel verstoord. Gewoon alles lekker met rust laten vanaf de zwangerschap en de natuur alles zelf laten bepalen. Ik ben er misschien wat harder in, maar jongen die verstoten worden hebben bij mij gewoon pech, ik kies voor de jongen die niet verstoten worden en hun rust. De moeder zal wel weten waarmee ze bezig is en als zij het niet teug naar het nestje haalt, dan zal er iets mis met het jong zijn en kies ik automatisch voor de andere jongen. Instinctief voelt de moeder aan of er iets met haar jong is. Bij teveel onrust ruimt ze de jongen op. Geef haar haar water en voer en negeer haar verder zoveel mogelijk.

Ik weet niet of hamsters zoals teefjes hun jongen in de baarmoeder kunnen resorberen. Maar dat kan de beperkte hoeveelheid jongen dan eventueel verklaren. In elk geval zoveel mogelijk rust rondom moeder en haar dikke buik of geboren jongen.

Hopelijk komt het overgebleven jong door. Dat zal dan ook wel bij jullie blijven, :). In een apart verblijf.

Het overleden jong kan ook door andere redenen overleden zijn, dus niet te hard voor jezelf zijn (je hebt verder gehandeld naar wat jij dacht dat goed voor het beestje was), maar wel Moeder Natuur zijn gang laten gaan.

Evelyn
lid
lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Evelyn » ma sep 04, 2017 11:52 am

Het ene ukje is nog steeds in leven. Heb het haar moeten aanbieden anders was het niet meer in leven geweest. We zijn blij te zien hoe goed ze het doet. Vandaag heeft het gepiept kort daardoor weten we dat alles goed is.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » di sep 05, 2017 10:42 pm

Ik hoop dat het goed groeit, dan heb je toch nog een jong, :). Dat zal ook wel bij jullie blijven, ha ha ha.

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Bericht door Janneke G » vr sep 22, 2017 1:22 pm

De norm is inderdaad dat hamsters wel wat meer jongen hebben, maar het is zeker niet onmogelijk. Ik heb veel nestjes gehad en dat waren er ook wel eens van maar 1 of 2 jongen. Dat kan echt. Met hamsters is het echt belangrijk dat je ze met rust laat. Laat de natuur z'n werk doen. Ook al gaat er iets mis (zoals een moeder die een jong verstoot), daar kun je toch niets aan doen. Een jong van een dag oud is te zwak om met de hand bij te voeren. Dat overleeft ie niet. En doordat je moeder gaat storen, is de kans alleen maar groter dat ze ook het tweede jong verstoot. De grootste reden van jongen ruimen of verstoten is stress.

Een volgende keer hoef je de kooi ook echt niet meer te verschonen zo dagen voor de bevalling. Evt. radje er uit halen, maar verder de kooi laten zoals t is. Vooral het nest. Moeder heeft enorm haar best gedaan in haar zwangerschap om een mooi nest te maken en zichzelf voor te bereiden op de bevalling. Is niet fijn als ze dat in de laatste dagen weer helemaal opnieuw moet doen.

Hoe is het nu met het jong?

TeddyBears
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door TeddyBears » za sep 23, 2017 10:15 pm

Hoe is het nu met je hamsters?
We hebben sinds Maart een nieuwe site http://www.hamsteryteddybear.nl disco_
Onze Rusjes Mardon-Summer-Queena-Kalah-Mirabella-snow-faro-Len-Maiko heart_
Fokker uit Limburg

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » za okt 21, 2017 4:47 pm

@teddybears...

Wist niet Dat je nog iets had gestuurd. Het is heel goed gegaan met het kleintje. Het Was een echt mama's kindje. Een wildkleurig van kleur was ook een fijne verrassing voor ons. Ze is ondertussen al bij haar nieuwe baasje gegaan. Was een moeilijk afscheid aangezien ze vaak mijn wijsvinger vastpakte... Precies een kleine knuffel :)... ze was ook meteen heel sociaal naar het nieuwe baasje. Wel fijn om mee te mogen maken. Jammer dat het weinig ukjes waren aangezien ik super veel mensen heb moeten zeggen dat er geen meer waren. Er was dus heel veel interesse in onze kleintjes :)... maar goed, alles is dus super goed verlopen met het kleintje en dat is het voornaamste. Met de mama gaat ook alles fantastisch. Nog steeds de lieve hamster :).

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » za okt 21, 2017 5:31 pm

Gelukkig dat alles goed gegaan is met het jong, :). Ik had verwacht dat het bij jullie zo blijven omdat je het zo graag wilde om jongen te krijgen.

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » za okt 21, 2017 5:57 pm

We hebben er al 6 :s... anders zeker. We verwachten blijkbaar terug een nestje. Vond haar er zo dik uitzien dus even de weegschaal op gezet en 46 gram was ons pateeke. We hadden gelezen dat je ze na een paar dagen weer bij elkaar moet zetten omdat ze anders vervreemd geraken van elkaar. Maar Ja, dan moest ik even nadenken dat ze weer zwanger kon worden natuurlijk. Geen man overboord natuurlijk. Misschien is ze ook niet zwanger dat kan ook altijd.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » za okt 21, 2017 6:26 pm

Dan hoop ik op het tweede, het is anders nogal snel achter elkaar. Maar we lezen het wel hier als er weer wat uit komt, :).

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » za okt 21, 2017 7:14 pm

Vind ik ook... Inderdaad, zal iets laten weten moest het zijn dat er kleine pateekes zouden uitkomen :)

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » ma okt 23, 2017 10:47 am

Hallo,

Er gaat iets uitkomen een van deed dagen hoor... Ze weegt ondertussen 48 gram en is al 2 dagen haar kooi aan het omkeren...

Groetjes...

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » ma okt 23, 2017 1:45 pm

Wat zo is, is zo. En nu maar hopen dat alles beter gaat dan de vorige keer. Gewoon lekker Moeder Natuur haar gang laten gaan, gaat vast goed, :). Ooit begonnen de beste vogelkwekers met 2 zebravinkjes in een klein kooitje, zo zeg ik dat altijd.

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » ma okt 23, 2017 4:09 pm

Dat is zo... het zal wel beter gaan. Nu ben ik volop in zenuwen omdat ik totaal geen idee heb wanneer haar bevalling gaat zijn. Ze is vaak heel onrustig en denk ik van aaah het is voor nu maar niks daarvan :p...

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door Pluisje » ma okt 23, 2017 5:52 pm

Jij bent nerveuzer dan het moedertje zelf, grijns. Gewoon zijn gang laten gaan, je ziet naderhand vanzelf wel wanneer er iets piept of geboren is. Gewoon het beestje met rust laten, :).

Evelyn
lid
lid

Bericht door Evelyn » ma okt 23, 2017 7:05 pm

Ja, dat is waar... maar ja.. Heb geen idee of het voor morgen is of binnen een week als je me snapt? Bij ons teefje is dat duidelijker... Ze is uitgerekend voor 11de november maar kan wat later of vroeger zijn. En je weet dat het een paar dagen ervoor wat rusteloze gaat zijn. Maar bij ons hamstertje niet echt ... Ze is al 2 dagen rusteloos maar daar weet je nog niets mee (vindt er geen informatie over)...

Plaats reactie