[syr] Wereldwonderen nestje: Flora of Paradise x Blue Skies Dudley

(Litters) In dit forum kun je hamster koppels voorstellen en iedereen op de hoogte houden van hun nestjes. Daarnaast vind je er een up to date nesten kalender, voor als je op zoek bent naar een leuk hamstertje.

Moderator: marika

Plaats reactie
Nona
lid
lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

[syr] Wereldwonderen nestje: Flora of Paradise x Blue Skies Dudley

Bericht door Nona » di jan 13, 2015 1:39 pm

Terwijl ik volop mee geniet van Mirjam's verantwoorde pretnestje in samenwerking met mijn Hamstery komt er hier ook weer een eigen nestje aan! Flora mag een 2e keer mama worden en met een voor mij heel bijzonder ventje, namelijk een mannetje uit mijn allereerste zelf gefokt nestje. Laat me de ouders aan jullie voorstellen!

Moeder
De mama van dit nestje wordt mijn Flora, afkomstig van fokker Nadine Conrad (Hamstery Paradise).
Afbeelding
Flora woont hier bij mij in de Hamstery. Ze kwam hier als klein ukkepukje van net 5 weken, maar is ondertussen uitgegroeid tot een mooie en zelfs behoorlijk flinke dame, wie had dat gedacht? Je herkent het kleine meisje wat hier binnen kwam echt niet meer terug! Flora is behalve mooi ook lekker actief en nieuwsgierig. Wanneer we op de hamsterkamer zijn en ze ons hoort staat ze meteen bij het deurtje van haar kooi voor een aai en wat lekkers. Na haar eerste nestje is ze ook al veel minder verlegen geworden, maar het blijft een hamstertje wat knuffeliger is bij mensen die ze goed kent en één favoriet uitkiest. Ik heb best wel wat allemansvriendjes, dus het is ook wel eens leuk om een dame in huis te hebben die zich heel erg aan 1 baasje hecht. Flora vindt bijvoorbeeld zowel mij als mijn huisgenootje Karlijn leuk, maar is toch duidelijk het meest gehecht aan Karlijn.
Afbeelding
Flora (stamboomnaam Lily) of Paradise is een dove korthaar dametje, geboren op 3 maart 2014. Haar ouders zijn Emil, een chocolade korthaar man, en Helene, een zwart korthaar dame, beide gefokt door Nadine zelf. Dit maakt Flora met zekerheid drager van roest. Haar beide ouders dragen creme, dus dit kan ze eventueel ook nog dragen. In Flora's stamboom is al enkele generaties geen langhaar meer te zien en uit haar eerste nestje is dan ook gebleken dat ze homozygoot korthaar is, oftewel geen drager van langhaar. Omdat ik graag korthaar wil fokken in zwart, chocolade, dove en champagne is Flora echt een ideale aanwinst qua genen! Zij heeft hier al één nestje gehad, het Camelot nestje in september vorig jaar en ze bleek een hele goede mama! Ik heb zelf zoontje Mordred gehouden en bevriende Hamstery Indigo van wie ik Flora's eerste partner Merlijn mocht lenen kreeg dochtertje Isolde. Ze is verder onverwant aan onze huidige fokdieren, is qua genen een top aanwinst, een hele goede mama en met een heel leuk karakter dus hebben we besloten dat zij nu nog een tweede nestje mag krijgen.

Vader
De papa van dit nestje wordt Dudley, een ventje uit het allereerste nestje dat hier in de Hamstery werd geboren!
Afbeelding
Dudley heb ik mogen lenen van zijn baasje Sara. Ik wilde eigenlijk zijn broertje Charlie inzetten, het ventje wat ik uit dat nestje zelf heb gehouden, maar toen ik hem in wilde zetten voor een eerder nest bleek dat sulletje Charlie echt niet snapte wat ie met een willige dame aan moest. Daarom heb ik contact gelegd met Sara om te vragen of ik Dudley dan eens in mocht plannen en gelukkig leek haar dat heel leuk! Baasje Sara omschrijft Dudley als een heel relaxed mannetje. Hij voelt zich bij iedereen wel op z'n gemak en krijgt graag een knuffel, maar wanneer hij eenmaal goed wakker is gaat hij toch heel graag op onderzoek uit om zijn omgeving te verkennen! Bij aankomst hier heeft ie ook eigenlijk helemaal niet moeten wennen en het karakter dat Sara omschrijft zie ik ook hier terug. Een lief, makkelijk en nieuwsgierig ventje dus!
Afbeelding
Dudley is een mahonie witband korthaar man. Hij werd hier geboren op 31 maart 2013 in het Harry Potter nestje, met als ouders Hyzenthlay van Sine Cera en Mattis van Eva C. Zijn vader Mattis is 3 jaar en 1,5 maand geworden, een prachtige leeftijd en ik hoop zeker dat zijn nageslacht ook hele mooie leeftijden zal gaan behalen! Om die reden werd halfbroertje Dorian, met ook Mattis als vader maar een andere moeder, hier ook al vader van het Galaxy nestje. Met dat nageslacht wil ik echter het begin gaan maken van mijn dominant spot lijn, terwijl dit nestje bedoelt in voor mijn driekleur lijn, ik zal dus niet in de knoop komen met verwantschappen. Dudley draagt met zekerheid de kleuren oranje en roest, dit waren namelijk de kleuren van zijn ouders. Hij kan ook nog zwart en creme dragen, maar dit is niet zeker. Als hij zwart draagt zullen we dat in dit nestje zeker terug zien, creme zal alleen opduiken als zowel hij als Flora het blijken te dragen, maar die kans bestaat wel. Dudley draagt ook langhaar, maar omdat Flora dit niet draagt zullen de ukken allen kortharig worden, een deel van zijn kindjes zal wel weer het gen voor langhaar gaan dragen.

Thema
Het thema van dit nestje wordt Dans! Een breed thema waar je wederom weer veel kanten mee op kunt. Voor een leuke naam kun je je inspiratie zoeken in hele algemene dansstijlen zoals Hiphop of Ballet, specifieke stromingen binnen een genre zoals Popping (hiphop) of Latin (stijldansen), een specifieke dans zoals Tango of zelfs een dansbeweging zoals Pirouette!

Verwachting & planning
Kleurverwachting: in ieder geval goud, oranje, roest en roest roodoog, goede kans op zwart, chocolade, dove en champagne. Kans op creme en combinatiekleuren met creme. 50% van de ukken met witband. Alle ukken zullen kortharig zijn.

Qua karakter verwacht ik vooral hele leuke nieuwsgierige en mensgerichte hamsters, een karakter eigenschap die je bij beide ouders terug ziet. Dudley is een echt allemansvriendje terwijl Flora zich erg hecht aan 1 baasje, in beide gevallen dus hamstertjes waar je een hechte band mee kunt opbouwen!

Ik wil zelf een witband meisje aanhouden en die dan in de toekomst met een geel(combi) ventje in gaan zetten zodat er weer Blue Skies driekleurtjes verwacht worden, dat blijft toch een kleurdoel binnen de Hamstery. Verder heb ik niet veel voorkeur voor uiterlijk, de ukken zullen sowieso allemaal kortharig zijn en zwart en oranje dragen, dus ieder meisje zal een goede aanwinst zijn. Ik ga mijn keuze dus verder vooral maken op 'klik' zoals ik dat meestal doe.

Reserveren
Er staan al 7 reserveringen, dat is een beetje de gemiddelde nestgrootte dus nieuwe reserveringen zullen onder voorbehoud zijn totdat het aantal ukken bekend is. Reserveringen voor volgende nestjes is natuurlijk ook mogelijk.

1. Hamstery Blue Skies - fokdier - witband dame (Salsa)
2. Sara - huisdier - geen voorkeur
3. Iris - huisdier - geen voorkeur
4. Nathalie - huisdier - dove/choco/champagne
5. Jose - huisdier - choco
6. Nadine - huisdier - geen voorkeur (Charleston)
7. Deborah - huisdier - voorkeur man
Laatst gewijzigd door Nona op do feb 05, 2015 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nona
lid
lid
Contacteer:

Re: [syr] Dans nestje: Flora of Paradise x Blue Skies Dudley

Bericht door Nona » ma jan 19, 2015 1:38 pm

Gisteren vond de dekking plaats :D Als het raak was worden de ukken 3 februari verwacht!
Afbeelding

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » wo jan 21, 2015 9:57 am

Spannend

ik & charlie
lid
lid
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 2

Bericht door ik & charlie » wo jan 21, 2015 8:39 pm

Spannend !
Groetjes van mij (lisa) en de hammies !
Charlie (overleden)
Butch
Kala

Nona
lid
lid
Contacteer:

Bericht door Nona » do feb 05, 2015 11:05 pm

Helaas was het wel heel erg spannend.. Flora was namelijk gisteren om 18:00 nog niet begonnen met bevallen, maar haar vliezen waren toen al enige tijd gebroken, gepaard met een best heftige hoeveelheid bloed, echter wilde de rest van de bevalling maar niet beginnen en ze was toen al zo'n 24 uur over tijd. Ik heb wel dames gehad die pas in de middag na uitgerekende nacht bevielen, maar al avond en nog niet eens ontsluiting (van onderen alles netjes en schoon en gesloten zoals bij een normale gezonde niet zwangere dame..). Dat was niet de bedoeling natuurlijk! Dierenarts kon zonder ontsluiting niks doen, weeënopwekkers waren alleen maar gevaarlijk dan ipv nuttig. Flora geheel met rust laten en wachten tot de ochtend, dan kijken en evt. handelen was de opdracht.

Vanmorgen vol zenuwen de hamsterkamer in.. En ze was toch gewoon zonder hulp bevallen!! Buikje helemaal soepel, en Flora moe maar wel helder en alert. Er waren nog 2 ukken, waarvan 1 heel duidelijk doodgeboren maar de andere is nog in leven! Het is een heel levendig roodoog ukje, duidelijk vol vechtlust. Hopelijk gaat dit kleine wondertje het gewoon halen!
Afbeelding
Afbeelding
Het thema is heel toepasselijk aangepast naar Wereldwonderen, ik wilde iets bijpassends voor deze bijzondere gebeurtenis en Mirjam kwam met deze suggestie! Ik ben al heel blij dat Flora ongedeerd is, maar na zo'n late bevalling nog een levend ukkie?! Ze zorgt er heel goed voor zo te zien, al zie je nog wel dat ze erg vermoeid is van te veel te lange bevalling, ze reageert wel gewoon alert en nieuwsgierig en kwam net met voeren meteen eten verzamelen om naar het nest te brengen :+:

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Re: [syr] Wereldwonderen nestje: Flora of Paradise x Blue Skies Dudley

Bericht door dierengek » za feb 14, 2015 4:26 pm

gefeliciteerd :)

Plaats reactie