De 'zusjes' waren wat chagrijniger naar elkaar de laatste tijd. Ook naar ons toe waren ze beiden wat agressiever. Vanmorgen begonnen onze 'zusjes' opeens écht te vechten. Daarop hebben we ze uit elkaar gehaald.
We dachten, dan maken we gelijk het oude verblijf schoon. Toen we de vulling uit een van de huisjes pakten, kwamen er vier (!!) baby-hamsters mee. Heel, heel erg schrikken. Dat was niet de bedoeling. We willen nu natuurlijk wel het beste doen wat we kunnen...
Eerst de jongen. We hebben dezelfde vulling teruggedaan in het huisje. Ook de jongen er weer in. Het 'nestje' dat ze gebouwd hadden, is niet meer zo mooi... De jongen hebben hun oogjes open. Moeten we ze gewoon met rust laten? We maken ons zorgen dat het misgaat nu het nestje stuk is. Gelukkig lijken ze redelijk groot... Er zit een foto bij, ze zijn al harig en hebben hun oogjes open. De moeder slaapt niet in hetzelfde huisje.
Waar moeten we allemaal aan denken? Heeft de moeder (of vader) extra dingen nodig? Ze krijgen voer van de witte molen, 'puur, voor mini-hamsters and friends'.
We hebben het mannetje apart gezet (bij het vrouwtje hebben we vier gezwollen tepels gezien, voor de zekerheid heb ik een foto bijgesloten van het mannetje).
Omdat we niet wisten dat we baby-hamsters hadden, zijn de hamsters niet meteen apart gezet. Het zijn nu maar vier jongen. Ik lees dat nestjes normaal veel groter zijn... Ik hoop heel erg dat we niet ongemerkt een slachtpartij in ons verblijf hebben gehad... We pakken de hamsters nooit op, ze zijn wel gewent aan onze handen in het verblijf.
Ik hoop ontzettend dat jullie ons kunnen verder helpen... voor alle info (inrichting verblijf, hoeveel bodembedekking, voer, e.d.) heb ik meegelezen met dit forum. Maar dit is de eerste keer dat ik écht advies nodig heb over hoe te handelen... Alvast bedankt!!