gedrag veranderd naar tam in bijten

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
suus2309
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

gedrag veranderd naar tam in bijten

Bericht door suus2309 » zo jan 12, 2020 6:44 pm

Hallo allemaal,

Sinds kerst hebben wij een hamster gekocht voor onze kinderen..hammie de hamster :) .
Ze was redelijk tam want ze kwam bij mensen vandaan die af en toe en nestje hebben..

De eerste paar dagen even laten wennen en met rust gelaten en daarna opgepakt zodat ze kon wennen aan ons en de geluiden hier in huis. Ze was tam en beet ons niet. Ook konden we haar gewoon oppakken.

Haar gedrag begon in 1 x te veranderen en begon ons tot bloedens toe te bijten :cry: :cry: .. we begrepen haar gedragsverandering niet! totodat mijn dochter op oudjaarsavond riep en zei we hebben babyhamsters!!! oooh_ oooh_

Ze zijn nu 2 weken oud en super schattig!! lopen al het nest uit en beginnen al wat zelfstandig te eten en te drinken.

Alleen het gedrag van onze hamster(de mama) blijft tot bloedens toe bijten :cry: . Is dit toch nog het beschermen van de jongen? Zal het gedrag nog verminderen kwa bijten? De jongen zijn inmiddels 2 weken oud en mama blijft ons bijten terwijl de jongen al rond scharrelen in het hok en zelf beginnen te eten en drinken.

Ik vind het echt super jammer want mijn man en zoontje durven haar niet eens meer te pakken.. de enigste die haar dus nog oppakken zijn mijn dochter en ik. Mijn dochter pakt haar met een handschoen op..en als ik met mijn hand in de kooi kom hangt ze bijna letterlijk aan mijn hand :no:
Ik blijf haar wel oppakken want wil dat ze stopt met het handen bijten.

Ik heb al vanalles geprobeerd weer..eten uit mijn hand dat doet ze.. erop zitten niet want dan pakt ze gelijk mijn hand tot bloedens toe :cry:

Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben!!
Alvast bedankt!

Groetjes Susan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie