Plas/poepplek ontdekken in Joris

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Barbara
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Plas/poepplek ontdekken in Joris

Bericht door Barbara » do sep 20, 2018 1:50 pm

Hoi allemaal,

Enthousiast hebben wij voor onze 2 eerste Russische dwerghamstertjes in hun glazen hokken een dikke laag Joris No smell cotton gedaan en speuren dagelijks de bak af voor de poepjes/plasjes om daar het toiletje neer te zetten.... Maar die losgewoelde katoenpitten lijken ook best op poepjes (lol) en de plasjes...ik zie of voel ze niet. Maar de bak ruikt wel elke dag wat sterker... Hoe kom ik er nu toch achter waar hun ontlastingplek zit?! En raden jullie die speciale (biol afbreekbare, diervriendelijk) hokdeodorant anders aan? Want de cotton bodembedekking zou 5 weken mee moeten gaan, maar met deze geur lijkt ons dat toch minder. We hebben overigens gekozen voor deze bodembedekking omdat hun holletjes blijven staan. In de praktijk graaft er maar 1 van de 2. En blijft een geopende verpakking Cotton gewoon goed?

Hoor heel graag van jullie en vindt de site super!
Hartelijke groet Barbara

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Plas/poepplek ontdekken in Joris

Bericht door marika » di okt 16, 2018 5:44 pm

Niet! :p Echt niet hahaha. De plasjes worden razendsnel door het katoen opgenomen en je ziet echt niet waar je hamster plast, met name als je een dikke laag hebt en slechts 1 hamster. De plasjes trekken in en drogen op. Met 1 hamster kun je maanden voorruit met deze bodembedekking. Op een gegeven moment ontstaat er een plekje in het verblijf dat wel verzadigd raakt en die kun je gaan ruiken. De poepjes zou ik niet eens proberen te zoeken dat is ... niet te doen :D

syrtjerusje
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door syrtjerusje » ma nov 12, 2018 2:32 pm

o nou ben ik nou zo,n poets??
moet er niet aan denken om een hamster 5 weken in een hok te laten ,op dezelfde bedekking .
maar zal wel aan mij liggen ,heb toch ook grote kooien,maar gaat iedere week gewoon leeg.
soms heb ik carefresh en ja dan is het anderhalve week.echt niet meer,ja bij hamsterscaping is het waarschijnlijk geen doen.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » ma dec 03, 2018 5:47 pm

Och met Joris No Smell kun je echt gerust weken voorruit. Zonde om het eerder te verschonen :p

RocKal
lid
lid
Aantal hamsters: 15

Bericht door RocKal » ma dec 03, 2018 9:10 pm

Ik heb toch ook dat de bakken hier beginnen ruiken rond een week of 3 met Joris. En als je dan 11 bakken hebt op één kamer ruik je het wel enorm.
Met Carefresh doe ik 4 - 5 weken maar dan is het toch ook wel nodig om te verschonen.

Plaats reactie