Nieuwe kooi

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
maxmax
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Nieuwe kooi

Bericht door maxmax » za dec 02, 2017 11:07 pm

Hallo!

Mijn naam is Max (Maxime) en ik heb sinds donderdag een Syrische hamster genaamd Zoe. Zoe woont op mijn studentenkamer, in het weekend letten mijn huisgenoten op haar en als ik langer wegga neem ik haar mee naar Brabant, waar ik vandaan kom. Nu heeft Zoe dit weekend dus alle tijd om aan haar nieuwe omgeving te wennen.

Ten eerste, ze komt heel vriendelijk en nieuwsgierig over. Ze eet uit mijn hand en neemt ook voedsel aan van tussen de vingers. Helaas heb ik de fout gemaakt mensen in een dierenspeciaalzaak in vertrouwen te nemen, waardoor Zoe (kwam ik later achter) in een te kleine kooi zit. Nu heb ik een nieuwe besteld (met ruimer radje), maar ik ben bang dat het te stressvol is om haar zo snel weer te verhuizen. Kan ik haar beter in een te kleine kooi laten zitten (ze vindt hem duidelijk te klein, ze hangt in tralies, zelfs op de kop, en bekijkt alle hoekjes en gaatjes) of kan ik haar verhuizen naar de nieuwe kooi, waar ik meer speelmateriaal in kwijt kan zodat ze niet gefrustreerd raakt?

Ten tweede, het ziet eruit alsof ze bijna niets drinkt. Ze knaagt op de tuut van de drinkfles regelmatig, maar het waterniveau blijft naar mijn idee nagenoeg gelijk. Ik wil volgende week markeren hoe vol die zit om te testen of ze wel drinkt. Na testen werkt de drinkfles wel gewoon, dus er komt water uit.

Hoop op een reactie!

Groetjes,
Max

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Nieuwe kooi

Bericht door marika » zo dec 03, 2017 12:47 am

Komt er wel water uit de fles? Probeer anders een waterbakje neer te zetten of een stukje appel te geven 😉 het knagen op de tuit geeft wel aan dat ze het probeerd...

maxmax
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door maxmax » zo dec 03, 2017 12:50 am

Als ik met mijn vinger er langs strijk komt er water uit ja. Ik weet ook niet of ik kan zien als Zoe eraan knaagt/ervan drinkt of er water uitkomt, mijn vriend zei dat ik dan luchtbelletjes zou moeteb zien, klopt dit?

Heb je misschien ook een antwoord op mijn tweede vraag? Want daar twijfel ik heel erg over.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » zo dec 03, 2017 12:59 am

Als het dier nu al aangeeft niet zo gelukkig te zijn in die kleine kooi, dan zette ik haar over naar de grotere huisvesting. Dat beetje stress van het overzetten/de verandering zal snel weg zijn en wegvallen tegen het geluk dat ze bij die grotere huisvesting zal ervaren.

Overigens welkom op het forum, :).

Vlammetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Vlammetje » zo dec 03, 2017 1:02 am

Wij hebben de hamster (wel eentje van 1.5) een paar dagen na de verhuizing in een ruimere kooi gezet. Met het idee 'je bent toch al gestressed, beter nu maar alles doormaken dan kun je daarna bijkomen' Hij heeft het goed doorstaan. Wel na de verhuizing van zijn vorige baasje naar hier en de verhuizing naar de andere kooi een dikke week 'ondergronds' gezeten en erg schuw, maar inmiddels (bijna 4 weken later) komt hij op onze hand zitten wanneer hij daar zin in heeft.

maxmax
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door maxmax » zo dec 03, 2017 1:05 am

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal haar zodra de nieuwe kooi binnen is gaan overzetten. Zal ook even een voorsteltopicje openen, haha.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » zo dec 03, 2017 11:14 am

Leuk! We zijn heel benieuwd! :D

Nancy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Nancy » ma apr 02, 2018 11:42 am

Ik heb onze efi na ruim 3 maanden in een andere kooi/bak gedaan. Ze knaagde heel erg veel aan het plastic van de oude kooi. Maar ik vind haar nu erg bangig en wil niet meer snel haar slaaphuisje uit. Ze eet wel goed en drinkt ook goed wat raden jullie mij aan zodat ze weer ons vrolijke kleine efi wordt? We hebben haar vanaf dat ze een paak weken oud was en het ging eignelijk best wel goed door verveling ( denk ik) was ze heel druk in dr hok veel heel veel in looprat en als een gek door haar hok heen rennen dat is dus nu niet meer zo...Help doen wij iets verkeerd?

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » di apr 03, 2018 9:50 am

Daar komt zoveel meer bij kijken wat de reden kan zijn dat ze nu bang is. Wat voor hamster is het en wellicht kun je een foto plaatsen van de kooi zodat we met je mee kunnen kijken.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Plaats reactie