Bijtende hamster, geen angst

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Amani
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Bijtende hamster, geen angst

Bericht door Amani » di nov 28, 2017 1:01 am

Hai!
Sinds bijna twee maanden heb ik een super schattige hamster, maar hij bijt.
Eerst kwam het amper voor en was het meer zachtjes knabbelen, maar sinds ongeveer 2 of 3 weken bijt hij harder.
Hij is niet bang voor me en komt helemaal naar de rand van de kooi gerend als ik de kamer binnenkom. Als ik mijn hand in de kooi steek loopt hij naar mijn hand en begint hij te bijten. Als ik mijn hand niet terugtrek gaat hij door tot ik bloed. Ik denk dat het misschien kan komen omdat ik hem veel eten gaf vanuit mijn hand, maar dit is pas mijn eerste hamster dus ik ben totaal geen expert. Als ik hem optil doet hij het bijna niet, Hij gaat voornamelijk op mijn vingertoppen af. Toen ik hem net had heb ik hem eigenlijk niet hoeven temmen. Nadat ik hem een paar dagen alleen heb gelaten kwam hij vanzelf mijn hand opgelopen. Dat doet hij nu niet meer. Heeft iemand enig idee wat het bijten veroorzaakt en wat ik eraan kan doen om hem te stoppen?
Alvast bedankt!

renate
Moderator
Moderator
Aantal hamsters: 1
Contacteer:

Re: Bijtende hamster, geen angst

Bericht door renate » di nov 28, 2017 5:09 pm

Idd als je je hand alleen maar hebt gebruikt om hem eten te geven dan kan hij idd de hand voor voer gaan aanzien.
En nu heb je geen voer in je hand maar wil je hem er graag uit halen.
Eigenlijk moet hij leren dat je hand niet altijd voer betekend.
Je kunt het volgende doen.
Pak een wc-rolletje en laat de hamster daarin lopen en pak de wc-rol met hamster dan voorzichtig uit de kooi.
En dan ga ik altijd langzaam aan pootje over doen.
Dan leert hij dat je handen niet alleen voer betekend.

Amani
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Amani » di nov 28, 2017 9:54 pm

renate schreef:
di nov 28, 2017 5:09 pm
Idd als je je hand alleen maar hebt gebruikt om hem eten te geven dan kan hij idd de hand voor voer gaan aanzien.
En nu heb je geen voer in je hand maar wil je hem er graag uit halen.
Eigenlijk moet hij leren dat je hand niet altijd voer betekend.
Je kunt het volgende doen.
Pak een wc-rolletje en laat de hamster daarin lopen en pak de wc-rol met hamster dan voorzichtig uit de kooi.
En dan ga ik altijd langzaam aan pootje over doen.
Dan leert hij dat je handen niet alleen voer betekend.
Bedankt! Als hij uit de kooi is loopt hij graag over mijn handen en dan bijt hij niet. Ik probeer hem wel minder te voeren uit mijn hand en meer te aaien :)

schoffie
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door schoffie » do feb 22, 2018 10:27 am

Hoi 1 van de hamsters van mijn dochtertje die bijt en komt blazen en boos uit zijn hokje rennen als ze naar de kooi te loop. Of als ik langs de kooi loop doet ze dat ook. Als ze uit haar kooi is dan is het over en bijt ze niet meer. Ook heb ik gemerkt dat ze beest veel drinkt in wat ze altijd deed.
Wat kunnen we doen om het bijt en blaas gedragt te veranderen . Of is er meer aan de hand . Dit ze de eerste hamstertje van ons.

Plaats reactie