Hamster wakker maken?

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
lilyham
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hamster wakker maken?

Bericht door lilyham » zo jul 02, 2017 3:47 pm

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb afgelopen week een nieuw hamstertje opgehaald, een pearl rusje genaamd pip. Nu is zij (heel stipt) elke dag pas om 11 uur savonds wakker. Ik snap natuurlijk dat het nachtdiertjes zijn en dat als je een huisdier wilt dat overdag wakker is, een hamster niet goed voor jou is. Maar ik heb jaren geleden ook hamsters gehad, toen ik nog niet echt wat van de 'regels' wist, die ik dan ook regelmatig overdag wakker maakte, en die hebben nooit gebeten oid en zijn mooi oud geworden.

Maar nu wil ik toch wel echt het best mogelijke leven voor mijn hamstertje. Is het dan het beste om haar niet wakker te maken, en te wachten tor savonds laat? Dan kan ik haar alleen niet snel tam maken want dan zie ik haar niet vaak.

Trouwens, wakker maken houd bij mij in dat ik zelf al een beetje door de keuken loop (waar het hok staat) en een beetje tegen haar praat. Ik trek haar niet uit haar nestje ofzo, als ze niet uit haar nestje wilt laat ik haar natuurlijk gaan.

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Dana en hamster Pip

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hamster wakker maken?

Bericht door marika » za jul 15, 2017 2:20 pm

Je zou in de bodembedekking kunnen gaan ritselen om zo te laten zien dat je er bent. Als de kleine wil kan deze dan naar je toe komen. Dus wakker maken door te ritselen kan wel, maar je moet het niet te vaak doen. De dieren hebben hun eigen ritme dat ze moeten kunnen volgen ;)

Smullie
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Smullie » do dec 14, 2017 10:46 pm

Mooi dat ik dit topic gevonden heb, want ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn Russische dwerghamster aanstaande zondag 2 weken. Vandaag kwam ze ineens om 19 uur uit haar holletje (ik was net een uurtje thuis) tevoorschijn en heeft ze wat lekkers van mijn hand gepikt. Ik denk dat het steeds beter zal gaan, als ze langer bij me is en steeds meer gewend is.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » di dec 26, 2017 11:43 am

Smullie schreef:
do dec 14, 2017 10:46 pm
Mooi dat ik dit topic gevonden heb, want ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn Russische dwerghamster aanstaande zondag 2 weken. Vandaag kwam ze ineens om 19 uur uit haar holletje (ik was net een uurtje thuis) tevoorschijn en heeft ze wat lekkers van mijn hand gepikt. Ik denk dat het steeds beter zal gaan, als ze langer bij me is en steeds meer gewend is.
Wat leuk!! :D

Plaats reactie