Chinchillazand Poll 2017

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie

Welk chinchillazand gebruik jij

Vitakraft Sandy Special
0
Geen stemmen
Beaphar Chinchillazand
2
25%
Beaphar Gerbilzand
0
Geen stemmen
Witte Molen Chinchillazand
3
38%
Puik Chinchillazand
1
13%
Supreme Chinchillazand
2
25%

Totaal aantal stemmen: 8

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Chinchillazand Poll 2017

Bericht door marika » za feb 04, 2017 6:00 pm

Welk chinchillazand gebruik jij?

Smullie
nieuw lid
nieuw lid

Re: Chinchillazand Poll 2017

Bericht door Smullie » zo dec 17, 2017 11:10 am

Is het normaal dat chinchillazand plakt? Als ik een droge vinger in het zand stop, dan plakt het zand aan mijn vinger. Dat verklaart ook waarom ik door heel de kooi zand vindt, het kleeft ook aan de hamster. Na het zandbadje gaat Luna zich ergens wassen, dat lijkt me dan niet gezond want ze krijgt het zand dan ook binnen? Ik gebruik chincilla badzand van Puik, maar heb het nu dus toch maar uit haar verblijf gehaald.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » zo dec 17, 2017 2:45 pm

Smullie schreef:
zo dec 17, 2017 11:10 am
Is het normaal dat chinchillazand plakt? Als ik een droge vinger in het zand stop, dan plakt het zand aan mijn vinger. Dat verklaart ook waarom ik door heel de kooi zand vindt, het kleeft ook aan de hamster. Na het zandbadje gaat Luna zich ergens wassen, dat lijkt me dan niet gezond want ze krijgt het zand dan ook binnen? Ik gebruik chincilla badzand van Puik, maar heb het nu dus toch maar uit haar verblijf gehaald.
Nee dat is niet normaal. Chinchillazand is heel droog en fijn. Het je zou je hand erdoorheen kunnen halen zonder dat je veel zand op je hand achter blijft. Is het zand vochtig?

Smullie
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Smullie » zo dec 17, 2017 5:14 pm

Ik heb inmiddels ontdekt dat mijn handen wat klam zijn 😮, waardoor het zand eraan blijft plakken. Als ik ze namelijk was en afdroog, dan kan ik wel gewoon door het zand zonder dat er veel aan mijn handen blijft plakken. Is het wel logisch dat je door je hele verblijf zand ziet liggen? Ze sjouwt het schijnbaar toch mee.

Ik heb nu het zandbadje eruit gehaald, omdat je ook horrorverhalen leest over zand en ik word daar dan een beetje bang van. Ben van plan om nu 1 keer per week het badje erin te zetten.

EDIT: Ik durf het badzand niet meer te gebruiken. Jammer, want ze vond het erg leuk en rolde erin 😔

Plaats reactie