bang!?!?

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Nibbel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

bang!?!?

Bericht door Nibbel » wo jan 11, 2017 10:14 pm

mijn hamster is al bijna 3 weken bij me en pak hem al op
dan word ze helemaal hieper de pieper en loopt ze lekker over mijn armen
en dan zet ik haar weer terug. maar als ik haar uit haar kooi wil halen peert ze hem
ik kan dr wel vanuit haar rad pakken (doe ik mijn hand onder het rad zodat ze er overheen MOET) is dat wel goed?
en hoe pak ik haar op zonder dat ze bang is? ik paar keer per dag uit haar kooi (5x denk ik) is dat teveel
en hebben jullie hierover nog meer tips voor me chinrub_ aub help me heart_ :P

MirteSpeedy
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 1

Re: bang!?!?

Bericht door MirteSpeedy » di jan 17, 2017 8:55 pm

Hey,

Als je je hamster vast hebt en hij is onrustig maak dan van je handen een soort holletje ( eigenlijk als je op je handen zou klappen en dan je handen hol maken...rare uitleg, I know)...daar worden ze weer wat rustiger van en gaan ze zich veiliger voelen. Na een paar seconden als de rust weer terug is kun je het holletje van je handen weer een beetje openen en kan je hamster weer een beetje rond kijken...Misschien kun je je hamster ook uit je handen laten eten in de kooi zodat hij je hand ziet als een leuke plek waar hij eten kan krijgen. Als je hamster bijt, zet hem dan niet terug...anders denkt je hamster '' he, als ik de volgende keer weer bijt zet ze mij weer terug''. Het is ook even geduld hebben...Mijn hamster ( Sven ) was eerst ook heel onrustig...ik hield er altijd een bak onder met zachte ondergrond, voor als ze zou vallen, dan voelde ik me wat zekerder, wees zeker niet bang!

Ik hoop dat ik je wat goede tips heb kunnen geven!

Veel suc6,
Groepjes Mirte en Sven de hamster!
Sven ∞ Mathieu † (11-1-2017) ∞ Ridley † (15-4-2016) ∞ Speedy † (29-4-2015)

Ignastrafe
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 2

Re: bang!?!?

Bericht door Ignastrafe » wo jan 18, 2017 4:15 pm

5x per dag vind ik wel extreem veel ja, zeker omdat een hamster een schemerdier is. Ik zie mijne enkel eens s ochtends soms en dan s avonds. Dus zou ze maar 2x per dag uit de kooi halen, wanneer ze wakker zijn dus. (ik heb twee hamsters, in een aparte kooi welteverstaan)
Je mag nooit achter je hamster jagen. Laat ze rustig naar jou komen en pak haar niet vanuit de lucht (want dat komt overeen met een roofdier en dan gaat ze bang zijn).
Drie weekjes is nog niet zo heel veel. Sommige hamsters hebben wat langer nodig dan anderen om tam te worden. Ik had eens een hamster die zich pas na een jaar op zn gemak voelde bij mij (hij was jammer genoeg wel mishandeld geweest door de "eigenaars" voor mij).
Nooit je hammy dwingen om gepakt te worden. Als ze zich op hun gemakje voelen en uit de kooi willen kruipen ze zelf wel op je hand :)
Dus laat je hamster rustig wennen aan jou en als je haar echt wil pakken die dat dan van de zijkant en dan "schep" je haar rustig op met je handen (in een kuipje). Geef haar dan een snoepje als beloning :)

Plaats reactie