Hoe tam is jouw hamster en wat kun je met jouw hamster buiten de kooi?

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Angelina
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hoe tam is jouw hamster en wat kun je met jouw hamster buiten de kooi?

Bericht door Angelina » zo sep 04, 2016 9:41 am

Hoi allemaal,

Mijn dochter van 5 heeft een Russische dwerghamster voor haar verjaardag gekregen en we zijn al goed op weg om hem tam te krijgen. Hij is geboren op 1 juli en we hebben hem meegenomen op 24 aug. Hij is dus nu zo'n 3 weken bij ons.
We durven hem niet uit de kooi te pakken omdat hij veel verstopplekjes heeft en ik hem niet achterna wil jagen. Dus we leggen wat pitjes in een bakje, waar hij inklimt en zo kunnen we hem uit de kooi halen. Dan gaat hij in een grote doos, met zaagsel erin en op deze manier kan mijn dochter vertrouwd met hem raken en hem oppakken. Hij rent vooralsnog als een malle door de doos, op zoek naar de uitgang. Maar hij loopt wel over je hand en soms pakt hij een zonnebloempitje uit je hand.

Nu durven we dus nog niet ergens anders te gaan zitten met de hamster, omdat hij in je handen zo druk is (wordt in mijn handen al ietsjes rustiger) en hij steeds "wegloopt". Ik ben gewoon bang dat als hij op de grond terecht komt, hij in een gaatje wegschiet en we hem kwijt zijn, dus vooralsnog spelen we met hem in de doos.

Nu heb ik al het één en ander gelezen over de Russische dwerghamster maar ik ben zo nieuwsgierig naar wat jullie allemaal met je hamster buiten de kooi doen.
Blijft een hamster altijd wegrennen?

Dus hoe tam is jouw hamster en wat doe je met hem buiten de kooi?

Groetjes,
Angelina

Ingmar hamster
nieuw lid
nieuw lid

Re: Hoe tam is jouw hamster en wat kun je met jouw hamster buiten de kooi?

Bericht door Ingmar hamster » zo okt 02, 2016 7:55 pm

Mijn hamster is tam en rent alsnog wegv (wel minder dan in het begin) ik heb mijn hamster gewoon gepakt toen hij vluchtte als je het maar niet te lang doet
Groetjes van knabbel wub

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hoe tam is jouw hamster en wat kun je met jouw hamster buiten de kooi?

Bericht door marika » zo okt 09, 2016 10:23 am

Plaats reactie