Vrij laten lopen in de kamer

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
_Tess
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw

Vrij laten lopen in de kamer

Bericht door _Tess » ma mei 02, 2016 11:47 pm

Dag allemaal,

Ik heb mijn lieve Syr nu alweer zo'n kleine 2nmaanden en jeetje wat is hij vooruit gegaan hij kruipt helemaal uit zijn schulp. Sinds 2 dagen merk ik dat hij toch 's avonds vaker uit de kooi wilt en echt 'vraagt' naar meer aandacht. Ik laat hem nu wel is eens 's avonds vrij lopen door mijn kamer ik heb een hamsterbal gekregen bij de kooi die ik kocht, maar ik vind het helemaal niks. Sjors rent nu door de kamer en is echt op avontuur haha. Voor ik hem loslaat maak ik mijn kamer hamsterproof ik woon in een studio (één woon/slaap gedeelte met daaraan de keuken en badkamer, de badkamer kom je middels een deur die ik goed afsluit), haal kabels weg en kijk of er niks schadelijks is voor hem op de grond. Zodra hij de kooi weer ingaat laat hij zich gewoon pakken, scheelt ook dat hij best een flinke man is dus op de grond heb ik ok nog goed zicht op hem.

Volgens mij vind hij het enig. Mijn vraag kan dit kwaad? Vind een hamster het leuk om zo even zijn energie kwijt te kunnen?

sortof_

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Re: Vrij laten lopen in de kamer

Bericht door Mona » di mei 03, 2016 9:58 am

Nee hoor, dat kan absoluut geen kwaad! Super dat je hem niet in de hamsterbal doet, daar ben ik persoonlijk echt geen fan van. Heeft absoluut geen nut, ze kunnen er gewoon in rennen en dat kunnen ze ook in hun loopwiel.
Loslopen is wel een super manier voor ze om hun energie kwijt te raken en ook echt dingen te onderzoeken, het is echt een uitdaging voor ze :)
Heerlijk om ze zo bezig te zien. Mijn syren mogen ook loslopen als ze willen.
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

_Tess
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door _Tess » di mei 03, 2016 10:01 pm

Ja alleen het moment als ik ga slapen en ik hem dan weer in de kooi doe begint hij enorm te tralieknagen. Ik vind dit zo zielig terwijl ik best een grote kooi heb.

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Bericht door Mona » di mei 03, 2016 11:12 pm

wat is 'best groot'? Wat voor ons groot lijkt kan eigenlijk heel klein zijn voor een hamster...

Maar ook als de kooi echt groot is kan het best zijn dat ze nog wat tralieknagen ja. buiten was het leuker he :p
Als hij echt heel de nacht lang tralieknaagt is het wel een teken dat je hamster zich verveelt... Doet hij het maar even is het een teken dat hij graag weer uit wil omdat hij dat leuker vind. Nog langer loslopen en/of meer uitdaging in de kooi (voer rondstrooien ipv uit een bakje geven, veel bodembedekking om in te graven,...) kan in beide gevallen helpen. :)
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

Plaats reactie