Terror hamster

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
nienke555
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Re: Terror hamster

Bericht door nienke555 » wo mar 02, 2016 3:06 pm

Hier staan verschillende kooien die je er aan vast kunt koppelen: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... 20a&page=2
http://www.drdknaagdierwinkel.nl/hamster/hamsterkooien/

De Ferplast Kios en Ferplast Kora zijn kooien die niet al te duur zijn, maar wel groot genoeg. Vooral de Ferplast Kora is goedkoop (29,95).

Liesje7
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Liesje7 » wo mar 02, 2016 8:18 pm

Ja, dit is hem. Wat stom dat de dierenwinkels dit soort te kleine kooien verkopen. Ik verbaas me ook altijd over die kleine konijnenhokjes. Ik heb zelf een konijnenhok, waar zelfs de kinderen nog bij in kunnen. Dat hok staat te koop trouwens. Iemand belangstelling? :)
Maar ik blijf het raar vinden dat de hamster na een paar maanden normaal gedrag, ineens zo agressief doet.
Ik zal kijken of ik een goedkope kooi van dit merk erbij kan kopen, bedankt voor die tip!

nienke555
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door nienke555 » wo mar 02, 2016 8:31 pm

Ja stom he! Wij hebben ons konijnenhok inderdaad ook maar niet in een dierenwinkel gekocht...

Waarom je hamster dit gedrag pas na een paar maanden vertoont weet ik ook niet!

En graag gedaan :)

Bibi
lid
lid

Bericht door Bibi » do mar 03, 2016 3:19 pm

Idd is deze kooi te klein, maar weet je niet of je hamster mss buiten de kooi niet bijt? Dat het mss territoriaal gedrag is? Bibi heeft dit namelijk ook. Je zou je hamster eens met een bakje of met het rad gebruikend als kommetje uit de kooi kunnen halen en eens kijken of hij dan ook bijt. Vaak is dit niet het geval. Je kunt dan je hamster ook even wat de pootjes laten strekken door hem even in de badkamer (afgesloten ruimte waar hij nergens achterin kan iig) los te laten lopen. Verder: kijk even op derussischedwerghamster.nl voor maten van de geschikte kooi en meer info. Leuk om te lezen en mss kom je nog meer dingetjes tegen die je niet wist. :)
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Silverlightx
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Silverlightx » do mar 03, 2016 4:36 pm

Anders kun je ook nog op marktplaats voor een tweedehandsje kijken :)

Ignastrafe
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 2

Bericht door Ignastrafe » ma mar 07, 2016 6:34 pm

Ik had een hamster die ook heel de tijd beet en zat te tralie knagen. Hij zat in te kleine kooi en zodra ik hem een kooi upgrade gaf zag ik meteen dat hij een stuk rustiger was. Ik snap idd wel dat je het zonde vindt van het geld. Maar met de buizen kan je prefect een iets grotere kopen (de Duna Fun van 55 x 47 x 37,5 cm bv die heb ik zelf ook en is super goed) en dan kan je de kooien aan elkaar koppelen :) Dan heb je niet voor niks betaald voor die ene kooi en heeft je hamster lekker veel ruimte. Mijn hamstertje Mai heeft 2 jaar en 9 maanden in de Duna Fun geleefd en was zeer tam ^^ ik heb dus goede ervaringen met die kooi. Nog beter is dan natuurlijk de Duna Fun Large :D die heb ik ook maar dat is alweer een pak duurder natuurlijk ;)
Geloof me vrij je kan je moeilijk inbeelden wat een grotere kooi allemaal met je hamster kan doen :) ik raad dit dus zeker aan!

Liesje7
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Liesje7 » di mar 15, 2016 10:47 am

Ik heb voor €30 een mooie 2e hands hok van Ferplast gekocht, die ik met buizen aan mijn andere kooi kan koppelen.
De hamster wordt hierdoor wel verbannen naar een slaapkamer, want ik heb geen plek in de woonkamer voor 2 kooien naast elkaar.
Ik vind dat de hamster wel al iets minder agressief aan het worden is, sinds hij een groter looprad heeft, dus het gaat de goede kant op!

nienke555
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door nienke555 » di mar 15, 2016 3:54 pm

Super!

Lindacr
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Lindacr » zo apr 10, 2016 10:56 am

en toch... wij hadden een enorme kooi voor de hamster en het lijken wel syblings. Hier ook zo een terrorhamster. Wij zijn van een grotere naar een kleinere slaapplaats gegaan omdat ze telkens maar in een hoekje zat. Nu hebben we haar oudere kooi terug genomen en gaat het iets beter, maar ze blijft wel bijten. Wij doen twee handschoenen aan nu ;) en ja Kobine speelt wel ook nog in een grote speelbak.

Liesje7
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Liesje7 » di apr 26, 2016 12:04 am

Het gaat heel goed met onze 'terrorhamster'. Hij is veel rustiger geworden en bijt nauwelijks meer. Soms test hij even of mijn hand eetbaar is, maar hij valt me niet meer aan.
Het heeft bij hem dus goed geholpen door hem meer loopruimte te geven en een juiste maat van het looprad.
De kinderen proberen hem nu ook voorzichtig weer over hun hand te laten lopen, maar ze vertrouwen hem nog niet helemaal. Maar dat komt wel goed.

xDenise
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 17
Contacteer:

Bericht door xDenise » wo apr 27, 2016 10:21 am

Lindacr schreef:en toch... wij hadden een enorme kooi voor de hamster en het lijken wel syblings. Hier ook zo een terrorhamster. Wij zijn van een grotere naar een kleinere slaapplaats gegaan omdat ze telkens maar in een hoekje zat. Nu hebben we haar oudere kooi terug genomen en gaat het iets beter, maar ze blijft wel bijten. Wij doen twee handschoenen aan nu ;) en ja Kobine speelt wel ook nog in een grote speelbak.
Maar wat is enorm? Want ook als je zes kooien van 20x30 aan elkaar hebt; maak je nog geen verschil :)

TS, super hoe je dit hebt aangepakt en hartstikke goed dat het hamstertje nu een stuk liever is.
Russen horen ook helemaal geen terrorhamster te zijn, een goede huisvesting en een goed loopwiel is heel belangrijk.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
Hamsterscaping, het creëren van een natuurlijke leefomgeving.
www.HamsteryPureColour

Plaats reactie