Vakantie Hamster meenemen?!

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Ole-Pepijn
lid
lid
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 1

Vakantie Hamster meenemen?!

Bericht door Ole-Pepijn » di aug 18, 2015 3:11 pm

Ik ga in oktober met mn familie op vakantie in duisteland of daar dichtbij en ik heb niemand om mn hamster dan te verzorgen en we gaan dan weg voor een week kan ik hem meenemen?helaas is mn terrarium waar hij verblijft te groot en te zwaar iemand een idee?

Bibi
lid
lid
Geslacht: Vrouw

Re: Vakantie Hamster meenemen?!

Bericht door Bibi » di aug 18, 2015 4:47 pm

Ik lees wel eens dat mensen hun hamster meenemen ja. Als de reis niet te lang is lijkt me dat geen probleem. Alleen zul je dan idd een kooi moeten hebben en daar mss al zijn vertrouwde spulletjes in?
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Ole-Pepijn
lid
lid

Bericht door Ole-Pepijn » di aug 18, 2015 4:59 pm

Is een week lang voor de hamster ?

Bibi
lid
lid

Bericht door Bibi » wo aug 19, 2015 8:03 pm

Om alleen te blijven? Ikzelf zou hem niet zo lang alleen laten, maar hoorde vd week iemand die het voerbakje vult en wat voer over de bodem en ze ging vervolgens een week op vakantie. Maar wss zit de hamster dan ook een week met hetzelfde water. Waar woon je? Mss dat er een opvang bij je in de buurt is of mss iemand op dit forum die je hamster kan opvangen.

Rip:

Ole-Pepijn
lid
lid

Bericht door Ole-Pepijn » do aug 20, 2015 7:38 am

Wie van het forum kan dat dan doen? En ik zal natuurlijk iedere dag dan met hem spelen hoor ik laat hem niet alleen :)

Bibi
lid
lid

Bericht door Bibi » do aug 20, 2015 11:17 am

Ik denk dat je woonplaats erbij vermelden handig is. En mss is er nog een knaagdierenopvang bij je in de buurt.

Rip:

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » do aug 20, 2015 11:29 am

Ik neem zelf mijn dwerghamster mee als ik op vakantie ga, als ik weet dat het onderweg niet te warm zal zijn en niet te warm is waar ik naar toe ga. Ik heb een vakantiehok gekocht, een miniduna. Als je op marktplaats kijkt, kun je voor weinig geld zo'n soort hokje kopen. Dan doe je er de belangrijkste dingen in, zoals het slaaphuis en andere dingen waar je hamster aan gehecht is en die er in passen.

Kun je je hamster niet meenemen, dan kun je hier op het forum een oproep plaatsen of er iemand voor je hamstertje kan zorgen. Dan moet je inderdaad even je woonplaats vermelden.

Ik zou zelf mijn hamster hooguit voor twee nachten alleen laten. Meer niet.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

Maaike_
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Maaike_ » di aug 25, 2015 11:19 am

Ik zou voor een oppas gaan. Een hamster zo'n stuk vervoeren lijkt me toch wat stressvol oor het diertje... Maar misschien heb ik het mis, ik heb het tenslotte nooit zelf geprobeerd.

hamsterdreams
nieuw lid
nieuw lid

Hamster vakantie

Bericht door hamsterdreams » za jul 09, 2016 10:47 pm

Hoi allemaal,
Ik ga op vakantie en mijn hammie kan natuurlijk niet mee. Eerst had ik een adres waar ze kon logeren, maar dit leek me niet zo verstandig om haar daar heen te brengen, omdat dit misschien stress geeft, En omdat daar kinderen zijn en dat is vaak niet zon goede combinatie.. We hebben ook nog andere huisdieren, en er komt iemand om ze eten te geven. Nu had ik het idee om mijn hammie gewoon thuis te laten. Die gene komt elke dag eten geven, dus zou dit gewoon kunnen?

xDenise
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 17
Contacteer:

Re: Hamster vakantie

Bericht door xDenise » wo aug 17, 2016 9:13 pm

Het spijt me Pluisje, maar ik vind dat echt een vreselijk advies. Als eigenaar van een dier moet je ook voor de vakanties goede zorg regelen. Er zijn voldoende pensions, opvangen, familie, kennissen, buren, mensen op mp die voor klein prijsje iets aanbieden en whatever. Je zorgt er maar voor!

Een hele kilo voer en een flinke waterfles ... bizar advies zeg! Water verdampt! En een kilo voer .. moet het beestje zichzelf gaan vetmesten, jeetje zeg.

Als er iemand voor andere huisdieren komt kan deze ook prima omkijken naar de hamster en zorgen voor vers fris nieuw koud water en voeding.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
Hamsterscaping, het creëren van een natuurlijke leefomgeving.
www.HamsteryPureColour

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » di aug 23, 2016 5:51 pm

ik zou ze persoonlijk ook niet aan hun lot overlaten en met vakantie gaan ook niet met een volle fles water en een kilo voer. heb het wel vaker meegemaakt dat op een of andere manier de fles los was geraakt en de bak drijfnat was en er geen water meer in de fles zat zal je gebeuren als je net een dag weg bent.
maar dat is een ieder wat hij wil gelukkig heb ik hier mijn kinderen en de buurvrouw die graag voor de hamsters en ook onze andere dieren willen zorgen en er ook goed voor zijn als ik met vakantie ben
en wat denise zegt er zijn ook mensen op marktplaats die voor een kleine vergoeding voor je dieren willen zorgen die ook goed zijn hoor
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » wo aug 31, 2016 3:35 pm

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het advies van Pluisje op zich niet gek vind klinken. Dat is de eerste gedachte die heel veel mensen zullen hebben, maar vaak niet uitspreken omdat het klinkt alsof je je dieren aan hun lot overlaat. Als je er bijvoorbeeld goed over nadenkt dan zou dat best wel kunnen. Niet voor twee weken dan, maar voor een paar dagen wel, naar mijn mening.

Je hebt tegenwoordig alles in één brokjes, daar eten ze naar mijn ervaring nooit te veel van, maar precies genoeg. Je kunt meerdere drinkflesjes bevestigen en daar bijvoorbeeld een thermocover overheen doen. Deze zorgt ervoor dat het water niet te warm wordt en er geen alg groei komt. Water in een waterflesje verdampt niet, dus zou moeten kunnen.

Als bodembedekker zou ik dan iets nemen dat niet voor problemen gaat zorgen en inderdaad wat pluisje zegt dat er niets tegen het waterflesje aan komt zodat het water er niet uit druppelt.

Er zullen altijd risico's blijven, want het flesje kan ineens gaan druppelen of eraf vallen o.i.d. Er kunnen altijd dingen gebeuren die je niet kunt voorzien. Dat vind ik altijd het engste, want je kunt een oplossing bedenken voor alles wat je kunt voorzien... het zijn de dingen die je niet voorziet...

Plaats reactie