Gedrag van hamster veranderd steeds

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
hammiehamham
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Gedrag van hamster veranderd steeds

Bericht door hammiehamham » do jun 27, 2019 1:17 pm

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op het forum dus ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Hammiehamham, ik heb sinds december een nieuw dwerghamstertje, ze heet Lilo.

Sinds ik Lilo heb ik ze al bijterig. Ik probeer haar vaak op mijn hand te laten komen met een zonnebloempitje of iets dergelijks.
In het begin ging dit nog niet zo erg, na een paar weken proberen ging het steeds beter en kwam Lilo vaak op de hand.
Tussendoor haal ik haar ook vaak uit de kooi om met mij te komen spelen, tijdens het speelmoment is ze erg nieuwsgierig en super vriendelijk, ze bijt nooit.

Nu zag ik net dat Lilo wakker was, dus heb ik haar wat lekkers gegeven. Daarna legde ik mijn hand even in de kooi, tot mijn schrik hapte ze flink in mijn nagel.

Het deed natuurlijk geen pijn, maar ik schrok me dood omdat ik dit helemaal niet gewend ben van haar. Ik trok uit automatisme mijn hand omhoog maar Lilo liet niet los waardoor ze een stuk omhoog vloog! :cry: Ze lande weer in de kooi. Ze ging daarna direct haar nestje in en kwam na 2 seconde weer kijken om verder te gaan met het legen van haar voerbakje, dus ik denk niet dat ze zichzelf pijn gedaan heeft.

Wat ben ik hiervan geschrokken zeg! Ik ben helemaal niet meer gewend dat ze mij bijt. Soms probeert ze wat te knabbelen maar flink happen deed ze allang niet meer.

Ik merk aan mezelf dat ik niet zo snel meer contact met Lilo durf te leggen omdat ik bang ben dat ze mij pijn doet.

Heeft iemand enig idee waardoor het kan komen dat Lilo bijt? Ze is echt wel gewend aan mij dus daar aan kan het niet liggen...

Bedankt alvast!! ;)

Hammiehamham

syrtjerusje
lid
lid
Aantal hamsters: 6

Re: Gedrag van hamster veranderd steeds

Bericht door syrtjerusje » za jun 29, 2019 2:58 pm

allereerst welkom.
als ze net wakker zijn kunnen ze idd flink uithalen(eigen ervaring helaas)
het is meer een schrik reaktie hoor de enigste manier om zich te verdedigen.
heeft niks met agressie te maken,gewoon altijd erg rustig en als ze je goed ruiken benaderen.
bij mij gebeurt het alleen maar als ik bv iets rechtzet in de kooi als ze slapen,verrast me iederekeer,dus zet ik het alleen nog maar recht als ze savonds wakker zijn.
dan gebeurt er niks.

Pluisje
Moderator
Moderator
Aantal hamsters: 1

Re: Gedrag van hamster veranderd steeds

Bericht door Pluisje » zo jun 30, 2019 10:59 pm

Welkom op het forum!

Plaats reactie