Bellie Dominantie Gedrag

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 9

Bellie Dominantie Gedrag

Bericht door RocKal » za mar 24, 2018 3:32 pm

Hey iedereen

Ik zag vandaag iets in men Bellie groep wat ik niet helemaal snap en vroeg me af of jullie misschien konden helpen.
Een van de kleintjes (2.5 maand) ging op zen rug liggen en krijste met het passeren van de dominante man van de groep (1 jaar).
Dat is een teken van overgave heb ik altijd geweten.. juist?

Men vraag is nu, waarom bleef de dominante man op hem hangen (snuitje ter hoogte het kruis en achterpootjes van het kleintje)??
Ik vond het een gek zicht. Het kleintje bleef stokstijf liggen met opengesperd bekje. Na een 20 tal seconden durfde het kleintje een beetje zen kopje te bewegen en hup de dominante man vloog weer op hem en het kleintje krijste het uit en was duidelijk in paniek.

Iemand? Had paar weken terug ook al een vreemde ervaring met diezelfde dominante man.

Alvast bedankt.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Bellie Dominantie Gedrag

Bericht door marika » di mei 15, 2018 12:09 pm

Klopt dat is onderdanig/angstig gedrag

Het blijven hangen boven de andere hamster is dominant gedrag. Het ruiken aan de geslachtsdelen is dat ook en zo ruiken ze ook wie het is. Normaal gesproken gebeurd dit een aantal keren tot de rangorde is bepaald, maar het kan ook omslaan in vechten als het dominante mannetje het kleintje niet accepteert. Dan zal hij deze gaan verjagen.

RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 9

Bericht door RocKal » di mei 15, 2018 7:27 pm

marika schreef:
di mei 15, 2018 12:09 pm
Klopt dat is onderdanig/angstig gedrag

Het blijven hangen boven de andere hamster is dominant gedrag. Het ruiken aan de geslachtsdelen is dat ook en zo ruiken ze ook wie het is. Normaal gesproken gebeurd dit een aantal keren tot de rangorde is bepaald, maar het kan ook omslaan in vechten als het dominante mannetje het kleintje niet accepteert. Dan zal hij deze gaan verjagen.
Het is allemaal goed gekomen. De dominante man van de groep is nu zelfs beste vriendjes met dat ene ukkie XD

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » za mei 19, 2018 11:05 am

Oh wat leuk!! Dat is heel mooi om te horen, dan was het waarschijnlijk een rangorde dingetje :D

Plaats reactie