Razendsnelle hamster

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Smullie
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw

Razendsnelle hamster

Bericht door Smullie » ma dec 25, 2017 11:02 am

Mijn hamster is tam en komt wat lekkers uit mijn hand eten, maar zodra ik met haar 'pootje over' wil gaan doen is ze razendsnel en vliegt ze uit mijn hand. Komt dit omdat ze nog jong is of op welke manier kan ik haar dan wel uit de kooi halen (kommetje)?

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Razendsnelle hamster

Bericht door marika » di dec 26, 2017 11:42 am

Smullie schreef:
ma dec 25, 2017 11:02 am
Mijn hamster is tam en komt wat lekkers uit mijn hand eten, maar zodra ik met haar 'pootje over' wil gaan doen is ze razendsnel en vliegt ze uit mijn hand. Komt dit omdat ze nog jong is of op welke manier kan ik haar dan wel uit de kooi halen (kommetje)?
Hamstertjes kunnen heel snel zijn inderdaad, maar bij pootje over bepaal jij het tempo. Als het hamstertje uit je handen schiet dan hou je de kleine niet goed genoeg tegen. Dan moet je je handen iets strakker om de hamster heen klemmen zodat hij als het ware meer moeite moet doen om door je handen te lopen. Dat zal ervoor zorgen dat de hamster langzamer door je handen loopt ;)

Smullie
nieuw lid
nieuw lid

Re: Razendsnelle hamster

Bericht door Smullie » do dec 28, 2017 10:58 pm

marika schreef:
di dec 26, 2017 11:42 am
Smullie schreef:
ma dec 25, 2017 11:02 am
Hamstertjes kunnen heel snel zijn inderdaad, maar bij pootje over bepaal jij het tempo. Als het hamstertje uit je handen schiet dan hou je de kleine niet goed genoeg tegen. Dan moet je je handen iets strakker om de hamster heen klemmen zodat hij als het ware meer moeite moet doen om door je handen te lopen. Dat zal ervoor zorgen dat de hamster langzamer door je handen loopt ;)
Zojuist kwam ze op haar gemak op mijn hand zitten. Ik wilde haar daarna pakken, maar dan spurt ze weg. Moet ik ze toch gewoon in een beweging snel oppakken?

EDIT: ik heb de video 'hamster tam maken' nog eens bekeken en ik doe het nu rustig aan. Weet nu dat het tijd nodig heeft.

Plaats reactie