Hamsterkooi schoonmaken

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Edmund
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 1

Hamsterkooi schoonmaken

Bericht door Edmund » wo okt 25, 2017 6:13 pm

Als ik de kooi schoonmaak heb ik al eens het deurtje van het huisje dicht gedaan. Werkt prima om rustig de kooi schoon te maken. Het ziet er wel grappig uit als er dan een pootje tussendoorkomt van "ik wil eruit", maar denk dat me hamster dat een stukje minder leuk vind. De wasteil is ook niet echt een optie meer, want dan blijkt dat dwerghamstertjes toch echt wel een klein stukje kunnen springen om eruit te ontsnappen.

Wat is een andere goede optie en waar laten jullie jullie hamster tijdens het schoonmaken van de kooi?

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hamsterkooi schoonmaken

Bericht door marika » do okt 26, 2017 10:28 am

Och wat grappig.. haha gewoon de deur dichtgedaan :P

Ik gebruik zelf van die Ferplast Geo bakjes. Dan doe ik de hamstertjes daar tijdelijk in als ik de kooi verschoon. Sommige mensen gebruiken vervoersboxjes of een hamsterbal. De geo bakjes vul ik met bodembedekking in de grotere zet ik tijdelijk hun huisje er ook bij en dan ga ik ze rustig verschonen.

Ik gebruik de kooi verschoon momenten ook weleens om een diabetes test te doen. Dan doe ik de dieren in een lege geo bak en als ik klaar ben met hun verblijf dan is er vaak ook al een plasje gedaan. Twee vliegen in één klap :D

Vlammetje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Vlammetje » zo dec 03, 2017 1:03 am

als de kinderen er niet zijn: hamsterbal
Anders de badkuip, kan hij lekker racen (maar dan moet ik wel een trap omhoog dus dat vind ik lastiger)

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door Pluisje » zo dec 03, 2017 1:34 am

In het kleine reishamsterkooitje, een kunststoffen kooitje van 40 x 30 x 30 cm ongeveer. Of op de vloer onder de kap van de caviakooi terwijl ik de onderkant ervan leeg.

RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door RocKal » zo dec 03, 2017 1:59 pm

Ik zet ze om de beurt in een transportbox met veel bodembedekking en iets lekker.
Ik ga binnenkort misschien ook wel een Ferplast Geo aanschaffen, lijkt me makkelijker qua poetsen én je kan je hamster ondertussen nog zien.

Plaats reactie