Feiten over hamsters
- silvia
- Fokker
- Geslacht: Vrouw
- Aantal hamsters: 23
- Contacteer:
- Vincent
- lid
- Geslacht: Onbekend
- Locatie: Merksem, Antwerpen, Antwerpen, Vlaams Gewest, België
- Debbie
- nieuw lid
- Aantal hamsters: 4
Re: Feiten over hamsters
Ben het eens met Vincent, ik heb de Intratuin laten weten geen hamsters meer te halen en te letten op doorfok! We hebben daar twee hamsters vandaan die beiden al zijn overleden. 1 was voorledig doorgefokt met een krom ruggetje, werd geterroriseerd door z'n hokmaatje in de winkel en heeft de week niet eens gehaald. De ander is na 2 maanden al overleden. We hebben er nog 1, Tuba, die van de Intratuin vandaan komt. Super lief beest maar voortaan niet meer naar de Intratuin, kunnen ze beter plantjes gaan verzorgen.
Woont samen met vriendlief René en hamsters Dexter, Tuba, Binkie & Fred 
In memoriam: Basje

In memoriam: Basje
- Veer
- Super Mega Lid
intratuin moet het inderdaad maar bij plantjes houden, syren worden ook maar in een kleine ruimte bij elkaar gestopt en liggen allemaal op elkaar
Fabeltje:
hamsters zijn klein dus hebben ze niet veel ruimte nodig, kooitje van 30x20 is goed genoeg
hamsters zijn actieve beestjes die goed hun energie kwijt moeten en veel rennen dus ze hebben een goede ruime kooi nodig van 50x30 voor dwergjes en 60x40 voor syren

Fabeltje:
hamsters zijn klein dus hebben ze niet veel ruimte nodig, kooitje van 30x20 is goed genoeg
hamsters zijn actieve beestjes die goed hun energie kwijt moeten en veel rennen dus ze hebben een goede ruime kooi nodig van 50x30 voor dwergjes en 60x40 voor syren
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie 
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3
- Elanor
- Super Mega Lid
- Aantal hamsters: 3
- Contacteer:
Hier hadden ze elk een eigen kooitje bij de intratuin...
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...
- dierengek
- Gouden Niveau 4.0
Het verschilt ook per vestiging hoor, niet alleen dat een vestiging met die naam slecht is of goed.
- Veer
- Super Mega Lid
nja op sommige plekken kan het natuurlijk wel gewoon goed zijn maar vaak is het daar gewoon slecht 

- Elanor
- Super Mega Lid
- Aantal hamsters: 3
- Contacteer:
Mja, sommigen hadden bvb wel foute radjes, dus ik vond ook niet dat ze supergoed zaten. Maar ze zaten wel apart en verder leken de kooitjes ook wel in orde vond ik.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
- Boykuh
- Fokker
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Wat een oud topicSILVERlight schreef:intratuin moet het inderdaad maar bij plantjes houden, syren worden ook maar in een kleine ruimte bij elkaar gestopt en liggen allemaal op elkaar![]()
Fabeltje:
Volgens verantwoord dieren houden is 50x30 ook de syren maat
60x40 is een maat verzonnen door het hamsterforum

- Veer
- Super Mega Lid
ja nu je het zegt is dit een oud topic
nouja het zijn ook maar richtlijnen en ik vind ze best logisch want syren zijn ook gewoon groter dus vandaar een slagje groter qua maat
maar persoonlijk vind ik wel dat je hamsters sws groter dan 50x30 moet houden..

nouja het zijn ook maar richtlijnen en ik vind ze best logisch want syren zijn ook gewoon groter dus vandaar een slagje groter qua maat
maar persoonlijk vind ik wel dat je hamsters sws groter dan 50x30 moet houden..

-
- nieuw lid
- Aantal hamsters: 6
Het klopt inderdaad dat je vrouwelijke rusjes of mannelijke rusjes niet samen kunt houden.
Ik ga vaak naar de dierenwinkel in de buurt en dan hoor je ze gewoon gillen tijdens het vechten.
Waarop de ouders tegen de kinderen zeggen: 'Kijk eens hoe lief ze spelen'
Ik heb echter wel geluk gehad. Ik kon twee wildkleur vrouwtjes samen houden, de een raakte dan in paniek als ik er maar een oppakte.
Of ging echt naar haar op zoek!
Ik ga vaak naar de dierenwinkel in de buurt en dan hoor je ze gewoon gillen tijdens het vechten.
Waarop de ouders tegen de kinderen zeggen: 'Kijk eens hoe lief ze spelen'
Ik heb echter wel geluk gehad. Ik kon twee wildkleur vrouwtjes samen houden, de een raakte dan in paniek als ik er maar een oppakte.
Of ging echt naar haar op zoek!

- Mignonne
- gewaardeerd lid
- Aantal hamsters: 6
Ik heb wel een hammie voor mijn broertje bij intratuin, heel lief beestje van ongeveer 8 maanden, heel lief en tam en niets mis mee.
Ik zag wel andere hammies die er minder uitzagen....
Ik zag wel andere hammies die er minder uitzagen....
Jill, Jessa, Joy, Jinger, Ezra, Abby 

weetjes over russische dwerghamsters:)
Wist je dat russische dwerghamsters bang en lief van karakter zijn? Ze zullie dan ook nooit bijten! dan denk je vast: 'Maar mijn hamster bijt me wel!' Dat kan zijn omdat je hem plaagt of misschien zijn zijn over-over-over-over-over-over groot ouders gekruisd met een andere soort hamster. Ook kan het zijn dat er iets is misgegaan bij het fokken of heeft het arme beestje een traumatische ervaring gehad.
de volgende keer meer weetjes
de volgende keer meer weetjes
- Bianca
- Gouden niveau 0.0
- Contacteer:
Hammie hamster, heb je topic samengevoegd met dit topic. Gaat namelijk over hetzelfde. 

Groetjes van Bianca, Nessie en Benji