Naakthamster?

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Kiwi
stamgast
stamgast
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Re: Naakthamster?

Bericht door Kiwi » ma apr 28, 2014 8:48 pm

Dit is belanrijke informatie.
Spijtig de het zo is .
Vindt zo mooi en schattig ,maar ja als het maar afzien voor hun ,toch beter deze lijnen niet vragen om te laten fokken.
"Bij naaktratten (dus geen fuzz en rex)" ? ? ?
even googelen om te weten wat dat is.....
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

Woezel
lid
lid
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 0

Bericht door Woezel » wo jun 25, 2014 5:22 pm

Het dier heeft er echter vaak wel last van als het geen haar heeft. Naakthonden moeten bijvoorbeeld ingesmeerd worden met zonnebrandcreme om niet te verbranden in de zon en als het koud is moeten ze een jasje aan. De één vindt dat een dier geen last van heeft, maar ik vind dat het overbodige handelingen horen te zijn bij honden. Als je geen haren wil opruimen moet je maar geen huisdieren nemen en je kop kaal scheren. :P
Groetjes Lianne en Google!

Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Boykuh » wo jun 25, 2014 5:28 pm

Woezel schreef:Het dier heeft er echter vaak wel last van als het geen haar heeft. Naakthonden moeten bijvoorbeeld ingesmeerd worden met zonnebrandcreme om niet te verbranden in de zon en als het koud is moeten ze een jasje aan. De één vindt dat een dier geen last van heeft, maar ik vind dat het overbodige handelingen horen te zijn bij honden. Als je geen haren wil opruimen moet je maar geen huisdieren nemen en je kop kaal scheren. :P
Ik moet ook zonnebrand op als ik de zon in ga, en een jas aan als het koud is. Dus dat vind ik een vreemd argument haha.
Ik heb naaktcavias gehad, ik had aloevera doekjes en deed ik ze mooi mee oppoetsen. Kregen ze een heerlijk zachte huid van.

Zo ken ik wel meerdere mensen met naakte dieren. Muizen,hamsters,ratten,honden, katten & Cavia's. Ze vereisen wat meer verzorging, maar een langharige hond vereist ook meer verzorging dan een kortharige.

De naakthamster. Een kennis van me uit amerika fokt ze, en een andere amerikaanse kennis heeft er een als huisdier. Ik vind ze wel grappig hihi.

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » wo jun 25, 2014 6:36 pm

Bijna alle rassen en soorten beharingen die zijn gefokt door de mensen hebben in het begin gezorgd voor last bij de dieren, want vaak als het niet meteen wordt gezien komt het later naar boven. Vaak als de mens iets 'nieuws' fokt zitten hier gebrekken aan. Dit kan er soms uit worden gefokt en soms niet.

Verder heb ik zelf een naakte cavia. Zij hebt net zo veel verzorging nodig als mijn langharige cavia. Tegenwoordig zijn de dieren ook zo geworden dat ze geeneens meer voor zichzelf kunnen zorgen in de natuur. Dus of ik dan me hondje of ander naakt diertje moet beschermen tegen warmte of kou of zijn huid/haar moet verzorgen zie ik het probleem noet van in mits het dier er verder geen last van hebt.

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » wo jun 25, 2014 8:36 pm

Daar zit ook wat in. Zodra een dier haar eigen jongen niet of nauwelijks groot kan brengen, vindt ik dit ook een te groot defect, en dus zeker niet fok geschikt.

Tsja ik denk dan maar zodra je beesten heb heb je troep. Je krijgt het nooit helemaal schoon, want zodra je hebt gestofzogen ligt er weer haar.
Wij hebben hier thuis ook 4 katten en absoluut geen stank, dus dat is ook een kwestie van schoon houden. En ja natuurlijk hebben wij ook weleens wat haren op onze kleren, de bank of ergens anders in huis. Er wordt hier elke dag gestofzogen, maar ik vind het verharen geen excuus om een naakt dier aan te schaffen. Je weet immers dat dieren rommel en viezigheid (kunnen) veroorzaken.

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » wo jun 25, 2014 9:44 pm

^^Duidelijke uitleg. Dan is het een overwogen keuze.

Het enige waar mensen zich vaak in vergissen met naakte dieren is dat deze vaak een drogere huid hebben waardoor je ze vaak moet in smeren en dus ook regelmatig wat huidachtige smeer, of schilfertjes verliezen. Dit veroorzaakt vaak vlekken.

Plaats reactie