hybride hamster en territoriaal vanaf wanneer?

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Yanne
lid
lid
Geslacht: Onbekend

hybride hamster en territoriaal vanaf wanneer?

Bericht door Yanne » do apr 13, 2017 11:25 am

hallo allemaal,

vanaf hoeveel weken vertoont een hybride hamster territoriaal gedrag...gelijk vanaf de eerste weken al, of komt dat er na maanden opeens 'spontaan'' uit dat hij opeens op je hand af kan komen stormen om te bijten en zijn territorium gaat verdedigen?

uiteraard begrijp ik dat als een dier bij een goede fokker vandaan komt, dat dit gedrag eruit gefokt kan worden. maar volgens mij zijn er helaas nog fokkers die onbedoeld nog wel kruising rusje/belli ergens in onbekende lijnen heeft. en mbt die lijnen ben ik dan belangstellend en vraag ik mij af als mensen toch zo'n hamster kopen, of dat 'pittbul' gedrag er dan pas na aanschaf...dus na weken of evt na maanden uit kan komen.

mocht mijn vraag niet helder zijn, dan lees ik dat graag en alvast bedankt voor het antwoorden. hopelijk kunnen ook belli fokkers reageren...want ik vind dit echt interessant namelijk!

beste groetjes, Yanne.

xDenise
Fokker
Fokker
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: hybride hamster en territoriaal vanaf wanneer?

Bericht door xDenise » za apr 15, 2017 11:08 pm

Het territoriale gedrag heeft niets specifieks met een hybride te maken. Ook een Rus kan heel erg gesteld zijn op zijn territorium. En geef hem of haar eens ongelijk ;) Ik ken hybride hamsters die totaal niet territoriaal waren.

Het heeft niets met de leeftijd te maken eigenlijk.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Yanne
lid
lid

Bericht door Yanne » wo apr 19, 2017 9:43 pm

oke...bedankt voor dit antwoordt xDenise :D

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » do apr 20, 2017 1:27 am

Een rus die opeens op je hand af kan komt stormen om te bijten vind ik geen typisch russen gedrag, ik heb dat bij mijn eigen russen alleen heel soms bij een vrouwtje met haar 1e nest maar als de ukjes ouder zijn verdwijnt het gedrag ook.

Campbellis daarentegen is dit wel vaker vertoond, daar zitten soms wel echte bijters bij die actief aanvallen en doorbijten, vaak doen ze dat al vanaf vrij jong maar soms pas na een grote verandering, terwijl ze buiten de kooi heel lief en prima te hanteren zijn. Hybrides zijn vaak van karakter belli achtig, en er gaan wat generaties op rus fokken overheen voor dat dat minder word.

Yanne
lid
lid

Bericht door Yanne » ma mei 01, 2017 10:02 pm

merci voor ook dit antwoordt Gabrielle :)

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » di jul 04, 2017 9:47 am

Ik heb territoriaal gedrag bij een rus nog nooit meegemaakt dat is naar mijn mening geen russen gedrag maar echt hybride of campbelli ;)

Plaats reactie