Chinese dwerghamster

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Chinese dwerghamster

Bericht door EmmaLily » zo jun 28, 2015 5:28 pm

Hallo iedereen,

Weet niet of ik op de goede afdeling zit op het forum, maar heb een paar vraagjes met betrekking tot de Chinese dwerghamster.

- heeft 1 van jullie een Chinese dwerghamster?
- wat zijn jullie ervaringen met deze soort?
- wat voor naam hebben jullie hem/haar gegeven?
- hoe oud is hij/zij bij jullie geworden?

Leuke ervaringen zijn ook welkom, ben benieuwd :D
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

Leonson
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Man

Re: Chinese dwerghamster

Bericht door Leonson » di jun 30, 2015 3:16 pm

Ik heb gisteren een neesje gekocht! :D
Hij is best rustig, avontuurlijk enkel als je naar m gaat kijken in z'n hokje verdwijnt ie in zn huisje :P Maar heb hem dus maar 1.5 dagen dus is t natuurlijk nog even wennen voor hem. Hij heet Silas, vernoemd naar de bijbelse figuur Silas. Hij is nu nog 6 weken oud, als ik het goed heb!

EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door EmmaLily » wo jul 01, 2015 5:18 pm

Leonson schreef:Ik heb gisteren een neesje gekocht! :D
Hij is best rustig, avontuurlijk enkel als je naar m gaat kijken in z'n hokje verdwijnt ie in zn huisje :P Maar heb hem dus maar 1.5 dagen dus is t natuurlijk nog even wennen voor hem. Hij heet Silas, vernoemd naar de bijbelse figuur Silas. Hij is nu nog 6 weken oud, als ik het goed heb!
Oh wat leuk, Silas is trouwens echt een vette naam! Mees is ook die leeftijd denk ik. Bij mij slaapt hij de hele dag, tenminste zo lijkt het. Maar check altijd het voerbakje in de ochtend, en die is dan leeg. Neesjes sprokkelen trouwens voer bij elkaar, en leggen het op bepaalde plekken in de kooi. Lijkt wel alsof hij het sorteert hihi. Hij is trouwens heel tam. Bijten kan hij volgens mij niet eens hahaha :D
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

EmmaLily
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door EmmaLily » vr jul 03, 2015 3:26 pm

Even een update. Volgens mij is Mees een meisje wub
Zijn geslachtsdelen zitten namelijk dicht op elkaar. Hij is denk al een paar maandjes oud, en het lijkt mij dat de balletjes zich dan al hebben ontwikkeld en laten zien. Ook zie ik geen duidelijke geurklier en zie ik tepeltjes. Ik heb hem bij een goeie dierenwinkel vandaan (Calimero te Dordrecht), en ze waren er van verzekerd dat het echt een mannetje is. Nu heb ik research gedaan en even zelf gekeken bij hem, en zie toch echt geen balletjes. Heb ook zachtjes gevoeld en voelde geen balletjes ofzo. Geeft niks, want had al zo'n vermoeden ;)

Voor de rest is het een scheteballetje wub
cloudnine_ Lily
wub Meesje

Adopt don't shop.

Plaats reactie