Beginnende fokker problemen

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Beginnende fokker problemen

Bericht door marika » wo nov 15, 2017 9:00 am

Dat is idd bijzonder jammer als het op die manier gaat. Dan kan ik me goed voorstellen dat je dan zegt bekijk het maar. Ik heb s wat meegelezen in een paar Facebook groepen... pff doe ik niet meer 😜

Op zich vind ik stambomen wel een goed ding. Administratief de zaken op orde hebben is niet verkeerd. Maar als de boel niet klopt dan is het sloppy.

Zonder stamboom is het wat minder controleerbaar. De stamboom geeft de meeste mensen het gevoel van zekerheid denk ik.

Adri
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 10

Bericht door Adri » wo nov 15, 2017 9:08 am

Waar het in mijn optiek om gaat is dat de fokker zelf de afstamming van de fokdieren weet! Een stamboom meegeven naar een nieuw baasje geeft een vorm van schijnzekerheid! 😉

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » wo nov 15, 2017 9:23 am

Dat is absoluut waar maar dat betekend wel dat er vertrouwen moet zijn in de fokker.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » za nov 18, 2017 3:26 am

Ik kan me goed vinden in Adri's mening. Het is een papier en niets valt er te controleren, er zit geen chip in een hamster zoals bij een hond, dus wie zegt dat zo'n dier inderdaad van deze of die ouderdieren is? Men kan van alles zeggen, maar dat hoeft nog niet waar te zijn. Met een stamboompapiertje kan ik mijn billen afvegen dan.

Plaats reactie