Paringsgedrag Russische dwerghamsters

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Marian_vZ
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 2

Paringsgedrag Russische dwerghamsters

Bericht door Marian_vZ » wo apr 13, 2016 9:14 am

Hoi allemaal!

Ik heb gisteren echt zo ontzettend gelachen. Ik heb nog nooit twee hamsters zoveel plezier zien hebben.
Ze rende door het hok, echt elkaar aan het uitdagen, zeker het vrouwtje was goed aanwezig en liet het mannetje niet met rust. Ze kroop over hem heen, onder hem door. Bleef over hem heen liggen al knabbelend aan zn oortjes.
Het mannetje zocht een rustig hoekje achter het molentje, althans, dat dacht die. Daar kwam het vrouwtje aangerend, springt over hem heen en ze begint hem te "wassen"?
Ze hebben ook momenten gehad dat ze rechtop op de achterpootjes tegenover elkaar gingen staan en ze zich allebei zo op hun rug lieten rollen, zo bleven ze dan vervolgens een paar seconde liggen. Er kwam geen krijsen niets bij kijken. Ze bliezen niet naar elkaar en haalde ook echt niet uit, dus dit was duidelijk géén ruzie. Ze slapen ook altijd samen en verzamelen samen elkaar eten. Alleen tijdens de eerste minuten samen toen we ze kochten was het even bonje met elkaar, maar dat was heel snel voorbij en al dezelfde avond sliepen ze bij elkaar.

Dit gedrag, is dit nu het welbekende paringsgedrag? Of was dit gewoon stoeien? Ik heb dit echt nog nooit gezien haha en vond het prachtig! Zoveel samenspel. Leuk hoor!

Is er een manier dat ik een foto plaats hier? Of moet dat echt via een link, bijvoorbeeld een foto op mijn facebook openbaar plaatsen?

LoverGirl123
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 9

Re: Paringsgedrag Russische dwerghamsters

Bericht door LoverGirl123 » wo apr 13, 2016 11:28 am

Je kan foto's uploaden via tinypic :)
Groetjes Talitha

en de hammies heart_

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Paringsgedrag Russische dwerghamsters

Bericht door marika » zo jul 03, 2016 1:40 pm

Het is geen paringsgedrag... dit was een eerste kennismaking die redelijk goed is verlopen ;) Het vrouwtje heeft zich zo te horen dominant opgesteld naar het mannetje toe. Je hebt het wel heel leuk omschreven alsof ze inderdaad aan het spelen zijn met elkaar. In de praktijk is het meer een machtsvertoning van het vrouwtje richting het mannetje. Met name als het gaat om achter het mannetje aan te gaan. Het recht tegenover elkaar staan is ook het laten zien wie het grootste is. Als er dan een van de twee valt dan is de kans groot dat de ander hem dan aanvalt. Het hoort er wel bij, maar je moet goed oppassen dat het niet te vaak voorkomt tussen de twee en dat ze elkaar geen pijn doen ;)

Hou er ook rekening mee dat als je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zet dat ze dan kleintjes kunnen krijgen. In sommige gevallen kunnen ze om de maand kleintjes krijgen ;)

Hopelijk blijft het goed gaan en krijg je mooie kleintjes!

Plaats reactie