(Rus) Nest 1D pluisje x mini

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Jacquelien15
lid
lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

(Rus) Nest 1D pluisje x mini

Bericht door Jacquelien15 » ma okt 13, 2014 12:57 pm

Ik heb 2 weken geleden weer een nieuw nestje gekregen het 5de en op 1 na laatste nestje van Pluisje en Mini.
Toen ik dit koppeltje net had hebben ze 2 nestjes van 8 meteen na elkaar gekregen, dit ging erg goed. Later heb ik ze nog een keer bij elkaar gezet, en hebben ze nog een nestje van 5 gekregen, ook dit nestje is zonder problemen groot geworden.
het 4de nestje bestond weer uit 8 kleintjes, Mini was wat eerder bevallen als ik had geplant, en ik had dus te laat Pluisje er bij weg gehaald. Daardoor is ze nu weer meteen zwanger. Maar ondanks dat ging het prima met het nestje, tot ik ongeveer een halve week geleden bij 1 van de hamstertjes een bijt wond zag, ik dacht mama heeft haar wat te hardhandig vastgepakt. Maar toen ik gister bij het hok kwam schok ik heel erg. er lag veel bloed in het hok, en stukjes bot/haar. toen ik in het huisje keek zag ik nog maar 5 hamstertjes.. ze zijn nu 17 dagen oud, en nog erg klein, maar heb ze wel gelijk bij mama weg gehaald. heb ze nu in een ander hok met extra brood in kattenmelk, en brinta. zijn er nog andere tips die ik kan gebruiken? ik hoop dat ze het alle 5 overleven.
zijn allemaal blauw wildkleur. 2 zijn er nog wel erg bang, de andere 3 kan ik prima oppakken zonder dat ze gaan krijsen.

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Re: (Rus) Nest 1D pluisje x mini

Bericht door Janneke G » za okt 18, 2014 2:24 pm

Wat naar om zoiets te zien. :( Was het ukje ook een stuk kleiner of oogde het ziek? Er moet toch haast wel een verklaring zijn waarom moeder dat ukje pakte. Als het stress was, had ze er misschien wel al meer toegetakeld..?

Volgens mij ben je al heel goed bezig! happy_ Misschien wat gekookt ei? En kleine zaadjes, want die zullen ze al wel zelf kunnen eten.

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Elanor » za okt 18, 2014 9:01 pm

Wat erg! Sterkte!
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

Jacquelien15
lid
lid
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door Jacquelien15 » wo okt 22, 2014 5:18 pm

Gaat nu super met de kleintjes. Ze zijn nu ongeveer 4 weken en groeien goed. Blij dat deze Het wel overleefd hebben. Ja de reden tast Ik ook in het duister. Zagen er allemaal gezond uit, en niks aan het hok verandert of zo. Verder heeft de hamster ook al eerder nestjes grootgebracht. Dacht misschien te oud dat ze het niet meer aan kon. . Enige reden die ik kon bedenken. Maar dit was sowieso haar laatste nestje

Plaats reactie