Raak je kleintjes gemakkelijk kwijt ?

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
ik & charlie
lid
lid
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 2

Raak je kleintjes gemakkelijk kwijt ?

Bericht door ik & charlie » zo apr 20, 2014 6:28 pm

Hallo,

Binnenkort verwacht ik dus mijn eerste nestje rusjes. Voor dat nestje heb ik normaal al 2 mensen op de wachtlijst, maar 1 daarvan heeft al een hele tijd niks van haar laten horen :no:
Nu vraag ik mij dus af of ik alle ukjes wel kwijt zal raken? Ik wil dat ze zeker een kooi hebben van de minimum maten. Ik woon in Belgie en dat staat op het vlak van dieren toch een beetje achter... (veel mensen hun hamsters zitten in van die kleine kooitjes, soms zelfs per 2 :( ) Ik heb al een zoekertje staan op kapaza en 2dehands, waarin staat dat ik rusjes verwacht, nu krijg ik hier wel erg weinig reactie op. Eens de hamstertjes geboren zijn ga ik dat ook op kapaza en 2dehands zetten, zal ik dan meer reactie krijgen (omdat ze dan al geboren zijn) ? Ook ga ik nog een paar "affiches" ophangen (in de horta, gb) en ga ik nog van die kaartjes zo laten maken :) Ik zie dat hier sommige mensen op het forum samenwerken met een dierenwinkel. Dat zou ik misschien ook wel kunnen doen (de dierenwinkel waar gaan, zitten de hamsters erg netjes en het personeel is daar heel vriendelijk/behulpzaam, ook verkopen ze daar (denk ik toch) geen te kleine kooien), maar dan wil ik wel ook zeker kunnen weten dat ze goed terecht komen.
Raken jullie altijd al jullie ukjes kwijt ?
Groetjes van mij (lisa) en de hammies !
Charlie (overleden)
Butch
Kala

xDenise
Fokker
Fokker
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Raak je kleintjes gemakkelijk kwijt ?

Bericht door xDenise » zo apr 20, 2014 6:32 pm

Het hangt sowieso van de kleuren af. Ik merk dat mensen voorkeur hebben voor bepaalde kleuren hier in de omgeving, haha.
Pearl is aantrekkelijk dan blauwwildkleur, bijvoorbeeld.

Daarnaast helpt een advertentie pas als er al kleintjes zijn. Want die zijn schattig, haha.

Ik werk zelf in de dierenwinkel, dus verkoop ze dan daar :) Maar het liefst particulier!
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo apr 20, 2014 6:40 pm

Ja en dan willen de mensen ook vaak de kleur nog, waar je het minste van hebt. Ik heb jarenlang nesten gehad met 90% zwart/dingyblack. Ik fok nu 1 zwarte tussen 21 andere kleuren. En ik kreeg ene heleboel aanvragen. Terwijl ik die andere zwarte toentertijd niet goed kreeg verkocht. Het is soms echt raar wat mensen willen. Maar met super schattige foto's krijg je alle kleuren wel verkocht :lol:

Saskia1982
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 100
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » zo apr 20, 2014 6:49 pm

Ik kom vaak zelf hamsters te kort, maar dat komt voornamelijk omdat er in deze uithoek zowiezo maar heel weinig fokkers zijn.
Daarnaast fok ik al zo lang dat er mensen komen die dan al hamsters hier hebben gekocht, maar aan ouderdom zijn overleden.
En dan natuurlijk de mond op mond reclame.
Natuurlijk helpt het op sites als marktplaats als je goede foto's kan maken en de hamsters al tam zijn.

Wat kleuren betreft lijkt het elke keer anders te zijn, en idd als je 9 hamsters van kleur A heb en 1 hamster in kleur B dan willen mensen toch vaak precies die ene..
De ene keer zijn de pearls hier heel snel weg en een week later lijkt opeens iedereen op zoek te zijn naar russisch blauw.
Het enige wat altijd lijkt te gelden is dat hamsters met rode ogen over het algemeen minder gewild zijn, al heb ik ook mensen die er juist kilometers voor rijden omdat ze juist een geel wildkleur oid zoeken.

Zelf werk ik ook wel samen met dierenwinkels, maar die nemen maar heel beperkt hamsters af, simpelweg omdat ze er zelf maar weinig verkopen.
In geval van "overblijvende" hamsters heb ik de luxe dat ik ze zelf gewoon kan aanhouden en dan een tijd minder koppels samen hou.
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Kleurmuizen en Dwerghamsters, Liefhebbers en fokkers van NL en BE (Facebook groep)

TeddyBears
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door TeddyBears » zo apr 20, 2014 7:42 pm

Ik heb in het moment een giga te kort aan dwerghamsters (rus).Staan ook al veel mensen op de lijst die graag snel een rusje willen maar helaas ik kan ze nog niet zelf bakken XD
We hebben sinds Maart een nieuwe site http://www.hamsteryteddybear.nl disco_
Onze Rusjes Mardon-Summer-Queena-Kalah-Mirabella-snow-faro-Len-Maiko heart_
Fokker uit Limburg

kimsiemeling
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 16

Bericht door kimsiemeling » zo apr 20, 2014 8:51 pm

Ik raak ze gemakkelijk kwijt. Ik ben de enigste hier in de buurt omstreken amsterdam/amstelveen. Daarbij werk ik samen met Pets Place kostverlorenhof.

Schattige fotos willen nog wel helpen. En de kleintjes zelf natuurlijk ook.
Kwa kleuren heb ik wat dat betreft ook raare aanvragen. Ene keer willen ze goud ( bij de hamsterweken bij ah) de andere keer willen ze zwart wit omdat (campina) bijv reclames heeft.

En vaak als het er goed uitziet en mensen komen bij je langs dat het meestal ook mond op mond reclame is..
Heb je al gedacht aan een eigen website?
Ook te vinden op onze Facebook pagina http://www.facebook.nl/hamsteryhorizon
Afbeelding

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » zo apr 20, 2014 9:06 pm

Een puntje waardoor ik ze niet heel snel kwijt raak is omdat veel mensen écht te kleine kooien hebben :)

Koen
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 12
Contacteer:

Bericht door Koen » zo apr 20, 2014 10:07 pm

Wij hadden na de "winterstop?" ook in een keer 14 kleine rusjes. Was ook even spannend qua huisvesting dachten we maar uiteindelijk ook allemaal goed gegaan. Als ze eenmaal geboren zijn gaat t al sneller lijkt het en nog sneller als ze eenmaal oud genoeg zijn om (bijna) direct te mogen verhuizen.
Afbeelding Afbeelding

Sine Cera
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 6
Contacteer:

Bericht door Sine Cera » zo apr 20, 2014 10:28 pm

Ik heb eerlijk gezegd nooit moeite mijn dieren kwijt te raken. Soms zitten de ukjes wat langer (afgelopen zomer had ik uit twee nesten Syren en vier nesten belli's bijna veertig jonge dieren en dat midden in de vakantie) maar ik heb sinds midden 2011 (toen ik een aantal zwarte dieren had) nooit meer ukken na 10 weken meer in huis gehad. Soms verbaast het me wel hoe snel het loopt (mijn laatste nest van 17 was binnen no time 'uitverkocht' bij gebrek aan een beter woord) maar dat laat maar weer zien hoeveel mensen bereid zijn om dieren buiten de gangbare kanalen (dierenwinkels en tuincentra) hun dieren te verkrijgen :) Een hele goede ontwikkeling!!
Groetjes Sanne

ik & charlie
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door ik & charlie » ma apr 21, 2014 9:17 am

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden ! :lol:
Hier in de buurt zijn er ook niet veel/geen andere fokkers, maar wel veel dierenwinkels die hamsters verkopen.
Een eigen website heb ik al :lol:
Maar als ik dit zo lees, denk ik wel dat ik ze allemaal kwijt zal raken yes:
Raar dat de meeste mensen geen roodoogje willen, ik vind ze juist super mooi ! wub
Groetjes van mij (lisa) en de hammies !
Charlie (overleden)
Butch
Kala

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » ma apr 21, 2014 9:41 am

Haha, de mensen die 'anti-roodoogjes' zijn geven als eerste dat het er zo duivels uit ziet :) Vreemd maar waar ..

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » ma apr 21, 2014 10:28 am

Ik vind roodoogjes helemaal geweldig wub

Ik had een keer een opvangnestje en kwam gewoon hamsters te kort :p

haags hopje
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 14

Bericht door haags hopje » ma mei 05, 2014 1:25 pm

je kunt je nestjes heeeeeeeeeeel makkelijk kwijtraken, bijv. aan dierenwinkel,handelaar of als slangenvoer gratis weg doen.
maar heb je bepaalde voorwaarden waar nieuwe baasjes aan moeten voldoen dan sluit je natuurlijk al gauw bepaalde doelgroep uit en zul je minder makkelijk de jongen kwijtraken.

een principe, moreel, verantwoordelijke kwestie dus waar je zelf voor staat ;)

Saskia1982
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 100
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » ma mei 05, 2014 1:55 pm

Door er wat geld voor te vragen sluit je de groep die voederdieren zoekt wel uit, die gaan niet x euro betalen voor een hamster.
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Kleurmuizen en Dwerghamsters, Liefhebbers en fokkers van NL en BE (Facebook groep)

Plaats reactie