Hoe paren Rusjes?

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
Leduena
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 7

Hoe paren Rusjes?

Bericht door Leduena » do aug 29, 2019 9:41 pm

Hallo,

Ik vraag me af hoe je herkent dat rusjes aan het paren zijn of dat het mannetje gewoon geinteresseerd is. Vandaag zat het mannetje best lang op het vrouwtje in en het vrouwtje accepteerde dat. Ik weet dat het mannetje vaker op het vrouwtje springt en snuffelt. Dit leek alleen wel alsof ze aan het paren waren. Ze zijn overigens niet echt samen of gekoppeld. Ik had ze gewoon kort samen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zo snel zullen paren, maar toch even voor de zekerheid. Meestal zie je dat mannetje wel wild doet naar vrouwtje als die gewoon interesse heeft.

TalithaR
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 27
Contacteer:

Re: Hoe paren Rusjes?

Bericht door TalithaR » vr aug 30, 2019 12:18 am

Het kan zeker wel dat ze zo snel paren. Als ze niet gekoppeld zijn, waarom waren ze dan nu samen als ik vragen mag?
Hamstery Casanova
Kleinschalige hobbyfokker van Roborovski dwerghamsters

Groetjes van mij en de hamsters! happy_

Pluisje
Moderator
Moderator
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » vr aug 30, 2019 12:56 am

Het klinkt naar 25 % kans op een oeps-nestje. En mocht ze drachtig blijken, dan geniet maar van de kleintjes en zoek alvast naar een paar toekomstige eigenaren. Mocht ze niet drachtig blijken, dan kun je alsnog nadenken of een nestje van 2 hamsters van je krijgen gewenst is of niet:

viewtopic.php?t=176

Leduena
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Leduena » vr aug 30, 2019 6:40 am

TalithaR schreef:
vr aug 30, 2019 12:18 am
Het kan zeker wel dat ze zo snel paren. Als ze niet gekoppeld zijn, waarom waren ze dan nu samen als ik vragen mag?
Ik wilde ze graag koppelen maar ze waren nog niet gekoppeld. Ik dacht het is goed dat ze elkaar accepteren, opgeven moment was ik verrast dat het leek dat ze al aan het paren waren. Een nestje is uiteraard welkom anders had ik ze ool niet gekoppeld. Ik heb al wel baasjes op het oog mocht het inderdaad gebeuren.

Leduena
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Leduena » vr aug 30, 2019 6:59 am

Pluisje schreef:
vr aug 30, 2019 12:56 am
Het klinkt naar 25 % kans op een oeps-nestje. En mocht ze drachtig blijken, dan geniet maar van de kleintjes en zoek alvast naar een paar toekomstige eigenaren. Mocht ze niet drachtig blijken, dan kun je alsnog nadenken of een nestje van 2 hamsters van je krijgen gewenst is of niet:

viewtopic.php?t=176

Oe dankjewel voor de link. Ik zal meteem even kijken.

Leduena
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Leduena » di sep 17, 2019 6:10 pm

Ze is inderdaad bevallen vannacht. De kleintjes zijn er en ze leven allemaal en de moeder is ook helemaal in orde. Wat bijzonder voelt dit :) ik zal heel goed voor ze allemaal zorgen zodra ze oud genoeg zijn om van de moeder weg te kunnen. Ik ben trots op de moeder :) en nu is het nog aan haar. Ik heb ze niet aangeraakt voor alle duidelijk dus ik weet ook niet precies hoeveel het er zijn, maar ik zag ze even in het huisje, maar te lastig te tellen. Ik vermoed 4 max 6.

Pluisje
Moderator
Moderator
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » do sep 19, 2019 2:41 am

Erg leuk, :). Nu heb je toch een nestje zoals je graag wilde, hi hi. Wil je er eentje zelf houden?

De moederhamster zal wel weten hoe ze ze verzorgen moet. Als ze het nestje even verlaat om wat te gaan drinken kun je af en toe even proberen te spieken (zonder ze aan te raken) of ze goed gevoed uitzien.

Plaats reactie