hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0
Geslacht: Vrouw

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te ne

Bericht door dierengek » do feb 13, 2014 8:42 am

Wat een leuke verhaaltjes :)

het_groentje

Bericht door het_groentje » vr feb 28, 2014 6:25 pm

Voor mij was het eigenlijk heel onverwacht haha. Toen we misschien gingen verhuizen wou ik heel graag een konijn en daar heb ik heel lang om gezeurd en foto's laten zien van konijnen op internet enzo. Toen 2 weken geleden begon op een vrijdagochtend m'n moeder over verantwoordelijkheid die ik wel kon krijgen met een huisdier en blablabla. Aan het einde van haar verhaal zei ze: dus je mag een hamster! En sinds vorige week donderdag heb ik Dora!

Liefste hamster ooit :)

Ezra
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door Ezra » vr feb 28, 2014 8:07 pm

mijn vogel was weggevlogen en toen wou ik graag weer een nieuw diertje en hij mocht niet te groot zijn dus toen kreeg ik een mannetjes hamster en voor mijn verjaardag kreeg ik toen van mijn tante een vrouwtje en toen had ik die gekoppeld en nu zit ik hier met 7 hamsters en een nestje van 9 :o

Koekjeslientje
lid
lid
Aantal hamsters: 8

Bericht door Koekjeslientje » do mar 13, 2014 6:53 pm

Mijn vriendin haar lief hamstertje was dood :cry: ik had er ook echt een band mee. en ze mocht een nieuw hamstertje hebben super blij voor haar :D maar toen zij mijn moeder van : jij wou tog ook zo graag een lief hamstertje hebben? ik zij natuurlijk direct ja! en toen mocht het gewoon :D :D :D suuuper blij!!! en ik heb nu nog steeds inorm genot van mijn kleine bubbel :D (een blauw wildkleurdje) echt een schatje! ik knuffel hem veel en geef hem veel snoepjes :)
ook bied ik hem veel speeltjes aan en een hamstertje hebben is gewoon super :) .
die van mijn vriendin heet ginger een wildkleurtje :) . we zijn allebij heel blij met onze nieuwe schatten happy_ happy_

groetjes Elien en bubbeltje
:) :) :)

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » vr mar 14, 2014 7:24 am

Wat super leuk zeg ^^ :)

BellaSharon
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door BellaSharon » di mar 25, 2014 11:58 am

Mijn vriend en ik zijn echte dieren lovers, zo hebben we 2jaar geleden een goudhamster gehad helaas is die maar een half jaartje bij ons geweest, we waren toen eigenlijk van plan om geen hamster meer te nemen maar een parkietje nu blijkt dat Dennis allergisch is voor vogels dus hebben we het niet gedaan, en zo wou ik eigenlijk wel weer hamsters we wilden in eerste instantie ook gaan fokken met ze maar toen we elijah en chubby zagen waren we helemaal verliefd en dus hebben we maar 2 mannetjes genomen hihi
Elijah♡ Chubby♡ Bella<3 wub

Hammie instagram: elijah_chubby

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » za apr 12, 2014 12:38 am

Na enkele jaren hamsters te hebben ,
begon ik naar naakt-ratjes te kijken .
Het zijn allemaal mooierds en lieverds. wub
Maar omdat dit hier moeielijk te houden is ,en helaas niet met hamsters samen gaat ,heb ik mijn hamsterpark verdubbelt. yes:
XD
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

nala
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door nala » zo apr 13, 2014 8:04 am

Toen ik jong was had ik altijd al hamsters en cavia
Later met de katten is dat minder geworden ,, tot op jonge leeftijd mijn zoon twee hamstertjes kreeg
Nu is het hamstervirus weer helemaal terug
Omdat ik op bezoek ging bij een vriend en die had een rusje waar ik hele tijd mee bezig was
Mijn zoon heeft twee hamsters
Ik een ,, nr twee is besproken
Knuffeltje ,s
Nala
Malika
jillz en dopey
jabba de hutt
nadira
snowy
minion
bellie's
isla ,, ayla ,, maysa ,, fara ,, celine ,, vlo

Jacquelien15
lid
lid
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door Jacquelien15 » zo apr 27, 2014 4:01 pm

Na heel lang zeuren mocht ik eindelijk een hamstertje... ik vond ze altijd zo leuk in de dierenwinkel.
mijn eerste hamstertje kwam dus ook uit een dierenwinkel, en die was heel lief <3 dit is inmiddels 9 jaar geleden..
en nu heb ik Pluisje en Mini en hun nestje van 8 en de kleine Nora..
Echt een leuke hobby, altijd wat te doen :)

KnabbelenBabbel
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door KnabbelenBabbel » ma apr 28, 2014 10:31 am

mijn tante had een nestje en die vroeg of ik er een wilde hebben. uiteindelijk kreeg ik er 2!!!!!

Kier
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Kier » ma apr 28, 2014 2:40 pm

leuk 2! heb je ze wel apart zitten?

Saskia1982
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 100
Contacteer:

Bericht door Saskia1982 » ma apr 28, 2014 7:13 pm

Mijn eerste hamster was een opvanger, die was namelijk gedumpt op de kinderboerderij waar ik werkte..
Tja en toen kwam de rest vanzelf..
Respect voor elkaar begint bij jezelf..
Kleurmuizen en Dwerghamsters, Liefhebbers en fokkers van NL en BE (Facebook groep)

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » ma apr 28, 2014 7:40 pm

Mijn eerste hamster was ook een opvanger. Althans die wilden ze dumpen in het park en toen heeft mijn broer hem snel overgenomen en vervolgens wilde ik hem wel. En ja, de rest kwam toen inderdaad vanzelf, want toen had het hamstervirus inmiddels toegeslagen! :)
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

E!!@
lid
lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door E!!@ » di apr 29, 2014 1:02 pm

Een vriendin van mij had een dwerghamster waar ze niet echt meer naar omkeek. Hij werd wel verzorgd maar ze deed er verder niet echt iets mee omdat hij beet. Hij zat in een best klein hokje ook en een verkeerd loopwiel. Ik heb toen voorgesteld om hem over te nemen en bij mij is hij in een groter hok komen wonen met een goed loopwiel en andere leuke dingen. Hij beet inderdaad erg hard waardoor ik hem de rest van zijn leven ook zijn eigen gang heb laten gaan. Hij is uiteindelijk +/- 4 jaar geworden.

Daarna heb ik voor het eerst een syrtje gehad, zij was een 'veldhoven' hamster (voor diegene die die grote inbeslagname nog herinneren). Nadat Jaimy (syr) overleden was heb ik een roborovski hamster in huis genomen.

Ook ben ik een tijd terug begonnen met het opvangen van o.a. hamsters en zo heb ik al meerdere dwerghamsters en syren in huis gehad waarvan de meeste ook een nieuw huis gevonden hebben :).

Inmiddels heb ik de volgende hamsters gehad:
- Rus. dwerghamster | Hammie Sammie
- Syr | Jaimy
- Roborovski | Robo
- Roborovski | Jan

En sinds afgelopen exoknaag heb ik roborovski hamster Nestor in huis die uit een hamsteropvang in België komt :).
Ella's Knaagdierenopvang ---> kleinschalige opvang in Utrecht

Jasmijn
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Jasmijn » wo sep 03, 2014 6:58 pm

Ik was 6 jaar en het was zomer vakantie.
In een klein planten kweek bakje had ik met wat konijnen spullen van mijn zus een hokje gemaakt.
Elke dag ging ik met het hokje in de voor tuin zitten spelen, ik deed als of ik een diertje had.

2 weken later pakten ik mijn kooitje weer voor mijn dagelijkse spelletje, maar er was iets verandert aan het kooitje chinrub_
Het zag er niet meer uit zo als de dag er voor, dingetjes waren verplaatst en in een hoekje was een nestje van hooi gemaakt shrug_
Heel voorzichtig keek ik in het nestje en kon mijn ogen niet geloven, er zat een heel klein lief hamstertje in wub

Met tranen in mijn ogen renden ik naar mijn moeder om te vertellen dat er een hamstertje in mijn kooitje zat, toen vertelden ze me dat ze die voor mij had gekocht omdat ze het zo geweldig vond hoe ik zo goed voor mijn fantasie diertje had gezorgd.

De hamster heeft wel een groter kooi gekregen maar helaas heb ik hem maar een jaartje gehad, we gingen op vakantie en mijn oom pasten op en liet hem ontsnappen :(

Na dat hamstertje heb ik er nog 3 gehad, allemaal heel lief en leuk.
Ik had heel veel dieren toen ik jong was tot ik helaas op mijn 16de een Burn out kreeg, toen moesten bijna allen dieren weg omdat ik er niet meer voor kon zorgen.
Allen 1 hond mocht ik houden.

Nu 10 jaar later is het door een oppas hamster weer gaan kriebelen, we hebben nu al een grote kooi aangeschaft en na de vakantie van mijn vriend komt er hier eindelijke weer een hamstert.
Een Syrische hamster dit keer.

Plaats reactie