hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 4

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te ne

Bericht door Veer » do jan 02, 2014 1:34 pm

Leuk al die verhalen XD
Ik wou een huisdiertje waar ik compleet zelf voor wou zorgen, we hadden al 2 katten(ondertussen ook een hond) en kwam ik op hamsters terrecht omdat moeders ratten en muizen verschrikkelijk vind :P na lang zeuren had ik dan in 2010 me eerste hamster Rosa wub
Klein frummeltje die op haar zwaarst 40 gram woog, toch wel 2+ geworden uiteindelijk
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

pluisebol11
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 0

Bericht door pluisebol11 » za jan 04, 2014 11:14 am

Stebbie schreef:Ik had vroeger al hamsters maar de laatste die ik had, (Mittens) was niet zo op mij gesteld. (Hij vond mijn vriend wel leuk)
Toen die was overleden was ik het even helemaal zat met hamsters.

Maar toen mijn vriend voor een paar muisjes ging kijken zag ik een dikke kleine pearl hamster man lui op zijn kont zitten. (Eten uiteraard) Dit was eigenlijk toen een impuls aankoop maar ik kocht meteen een kooi en alle spullen en heb hem toen meegenomen. (Dit was Buddha)
Diertje is 2 jaar geworden. Daarna had ik Miku (werd helaas maar 3/4 jaar oud maar die kwam uit Den Haag dus andere verkoper dan normaal) en toen die overleed heb ik Elsie gekocht. ^^ (weer bij van den Hoven)
3\4 jaar is oud voor een hamster,heb je hem
haar vast goed verzorgd! :mrgreen:
rust zacht,Pluisje,fancy en nino heart_

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » do jan 09, 2014 11:12 pm

Katten houden ging niet omwege de jagers in de buurt.
En een hond is niet zelfstandig genoeg.
Moet je uitlaten, wandelen, ....
Dus wou ik een dier wat niet teveel verzorging vraagt.
Ik dacht in begin dat een hamster geen grote verantwoorlijkheid was.
Maar na één dag mijn eerste ukje Titi te hebben , ben al vlug en geheel van gedacht verandert.
XD
wub
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

Marieketje
lid
lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door Marieketje » vr jan 10, 2014 9:38 pm

Ik wilde eigen kleurmuizen, maar ging er vanuit dat ik die niet zou mogen van mijn ouders. Toen heb ik om een russische dwerghamster gevraagd. :P Die zien er toch wat schattiger uit dan muizen. Zo kwam jaren terug mijn eerste hamstertje hier. Ik was blij met mijn hamster, maar wilde alsnog muizen. Die zijn er na lang zeuren ook gekomen. Nu hou ik hamsters én muizen, wat ik vind ze allebei heel leuk. :D Alleen dat muisjes van die viespeukjes zijn begint me soms wat meer tegen te staan (als je een keer weinig tijd hebt om de hokken te verschonen kan je die van de hamsters makkelijk wat langer laten wachten, maar die van de muizen gaat dan echt teveel ruiken). Misschien dat ik daarom (even) stop met muisjes houden als mijn huidige groepje overleden is. :) Ik heb vandaag mijn eerste syrtje aangeschaft (daar komen nog foto's van als ik leuke foto's heb kunnen schieten :mrgreen: ), dus dat is weer eens iets nieuws voor mij. :D
Groetjes van Marieke

Afbeelding

Corine*Kiwie*
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door Corine*Kiwie* » za jan 11, 2014 12:08 am

Grappig alle verhalen hier. :)
Ik was een jaar of 10 en we hadden thuis 1 kat. Al heel lang wilde ik een kat of een hond erbij maar dat mocht steeds maar niet. Konijnen en cavia's mochten ook niet. Eigenlijk mocht niks. Toen vroeg ik onder het lopen opweg naar huis vanaf mijn oma (ik herinner het me nog vrij goed) of ik een hamster mocht. En m'n pa zei terplekke dat hij dat goed vond. Waarschijnlijk heeft hij er wel iets bijgezegd in de trent van ''als je ma het ook goed vind''. Maar m'n ma had er ook geen problemen mee. Ik vroeg of muizen of ratten dan ook mochten maar dat mocht allemaal niet want die dieren hebben een staart. Een maf argument van mijn moeder. Ze vind kleine dieren met staarten eng. xD Dus na de herfstvakantie kreeg ik een hamster maar de kooi moest ik zelf kopen. Ik kocht de mooste grootste kooi in het assortiment van die dierenwinkel. De (te kleine) ferplast laura. Maar ja, het is een flinke 8 jaar terug toen was alles ook nog anders en ik was klein en onwetend. Gelukkig werd het een rusje omdat er nergens ''hamstertjes met kleuren'' verkocht werden op dat moment. Ik ben achteraf wel dankbaar dat ik zo ongeduldig was. Sindsdien heb ik hamsters. Andere dieren mogen ook niet maar hamsters vind ik zelf ook het meest ideaal dus het maakt mij niet uit. Later kreeg ik m'n ouders zo ver een tweede kat erbij te nemen. Meer dan dat zal het nooit worden maar ik ben tevreden met mijn katten en hamster.
Liefs, Corine en de beestjes;
Syrtje Cinna
Bellies Finn en Sid
Katten Floris en Lizzy

†Ukkie, Mini, Kiwie Lychee en Mokka
~Net toen de rups dacht dat zijn leven voorbij was, werd hij een vlinder~

Snabbeltje5
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Snabbeltje5 » ma jan 20, 2014 7:01 pm

Ik wou voor Sinterklaas een hamstertje naar heel lang zeuren zij mijn vader dat ik er geen mocht kijken of ik iets anders leuks kon vinden voor Sinterklaas maar kon niks vinden. Toen de dag was en de zak open ging zaten er heel veel leuke dingen bij maar geen hamster maar.... Er was nog een doos ik maakte hem open en zag nog een doos met daarop een plaatje van een kooi maakte de doos open... Dacht jippie toch een hamstertje maar.... Er zaten alleen maar wat buizen in ik vroeg waar de rest was en mijn moeder zei: ga maar zoeken ben naar boven gegaan probeerde een kamer open te doen maar kreeg hem niet open hij zat op slot ik ging naar beneden en vroeg om de sleutel die kreeg ik ging weer terug naar boven maakte de deur open zag een mooie kooi met daarin een heeeeeel lief Russisch dwerghamstertje ik noemde hem pip en is nu een paar maanden oud. Ben helemaal verliefd erop. Wat voor geslacht het is weet ik niet ik denk een mannetje.....
Groetjes, lot en pip

love-nono
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door love-nono » ma jan 20, 2014 7:15 pm

Leuke verhalen!

Wij hebben thuis best veel huisdieren, maar ik wou graag een huisdier voor mij alleen. Ik ging op internet zoeken naar kleine huisdieren en kwam uiteindelijk bij de hamster uit. Ik vroeg het aan mijn ouders, maar zei vonden het niet goed. Ik heb toen alle informatie over hamsters opgezocht en een kleine presentatie gegeven aan mijn ouders over hamsters haha. Daarna heb ik nog een paar maanden doorgezeurd en heb mijn eerste hamstertje gekregen met sinterklaas in 2010.
Groetjes Joëlle en mijn campbellies Jacky en Bink

Rust zacht lieve Nono, Nana en Binky

Mignonne
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Mignonne » ma jan 20, 2014 7:29 pm

pluisebol11 schreef:
Stebbie schreef:Ik had vroeger al hamsters maar de laatste die ik had, (Mittens) was niet zo op mij gesteld. (Hij vond mijn vriend wel leuk)
Toen die was overleden was ik het even helemaal zat met hamsters.

Maar toen mijn vriend voor een paar muisjes ging kijken zag ik een dikke kleine pearl hamster man lui op zijn kont zitten. (Eten uiteraard) Dit was eigenlijk toen een impuls aankoop maar ik kocht meteen een kooi en alle spullen en heb hem toen meegenomen. (Dit was Buddha)
Diertje is 2 jaar geworden. Daarna had ik Miku (werd helaas maar 3/4 jaar oud maar die kwam uit Den Haag dus andere verkoper dan normaal) en toen die overleed heb ik Elsie gekocht. ^^ (weer bij van den Hoven)
3\4 jaar is oud voor een hamster,heb je hem
haar vast goed verzorgd! :mrgreen:
ik denk dat ze bedoelt driekwart jaar :mrgreen:
Jill, Jessa, Joy, Jinger, Ezra, Abby wub

Snabbeltje5
lid
lid

Bericht door Snabbeltje5 » ma jan 20, 2014 8:43 pm

Denk ik ook
Groetjes, lot en pip

Hamster-Chanel
lid
lid

Bericht door Hamster-Chanel » ma jan 20, 2014 8:51 pm

Ik zat in de klas ( groep 8 ) met een vriendin over hamsters te praten. We wilden er allebei 1 en die zouden we dan goed verzorgen en er allemaal leuke spulletjes voor kopen :lol:
Gelijk die dag alvast aan mijn moeder gevraagd of ik een hamster mocht, en mijn moeder vond het eigenlijk wel goed. Helaas mocht mijn vriendin geen hamster. Mijn moeder twijfelde toch een beetje dus heeft het nog een paar dagen geduurd voor ik er 1 uit mocht zoeken. Uiteindelijk een Syrtje uitgezocht die helaas na 4 dagen dood ging door natstaart. Gelijk nieuwe gekocht ( klinkt misschien raar maar ik wilde er graag een hamstertje ) en dat was Amy. Die is uiteindelijk bijna 2 jaar geworden!

En ja ik had het hok eerst goed schoon gemaakt omdat ik gelijk op google ben gaan zoeken wat natstaart inhield etc.
Groetjes van de hamsters: Amy, Chanel en Mango.
En de honden: Kim en Marky

ik & charlie
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door ik & charlie » ma jan 20, 2014 8:52 pm

Vrienden van ons hadden een rusje, ik vond dat zo'n leuk beestje dat ik er zelf ook 1 wou, dus toen kwam Charlie, een prachtige wildkleur man.
Charlie was de liefste hamster die ik me maar kon wensen, ik heb 2 jaar van zijn gezelschap mogen genieten wub
Toen Charlie gestorven was, was ik er dan ook kapot van. Ik had toen besloten geen hamsters meer te nemen, aangezien ze maar 2 jaar worden :cry:
Maar 7 maanden na Charlie's dood begon ik het tog te missen, zo'n hamstertje in huis. en heb ik mij op de wachtlijst laten zetten voor 2 nieuwe.
En sinds gisteren is onze Butch hier :lol: en binnenkort komt Kala (moet nog geboren worden :lol: )
Groetjes van mij (lisa) en de hammies !
Charlie (overleden)
Butch
Kala

Reentje
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Reentje » wo jan 22, 2014 12:22 am

Ik heb toen ik 15 was een hamster gehad. Was er helemaal gek mee. Een tijdje geleden was ik bij een klasgenoot die net een hamster had gekocht en ik was gelijk weer verliefd. Vanavond heb ik een mandarijntje bij Marika opgehaald :D

I Love Hamsters
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door I Love Hamsters » ma feb 10, 2014 10:53 am

Mijn dochter en ik gingen op bezoek bij de nieuwe buren, en zij hadden 2 hamsters, en ze waren zelfs van plan een fokkerij te beginnen! Zodra mijn dochter de hamsters gezien had was ze helemaal verliefd! En ik trouwens ook! We zijn de week daarop meteen naar de dierenwinkel geweest en hebben onze lieve Lilly gekocht! :D. We hadden natuurlijk heel goed ingelezen op internet ;).
En een paar maanden geleden hebben we ook nog 2 hamsters )campelli's gekocht van marktplaats, ze hadden een heel klein hokje :(. Ze heten nu Knabbel en Babbel.

Maarja zo zijn wij dus aan Lilly, Knabbel en Babbel gekomen!

Nibby&Nuts
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Nibby&Nuts » ma feb 10, 2014 6:01 pm

Ik was altijd van de muizen, maar toen mijn laatste groepje dames allemaal best snel en voordat ze 1 waren geworden overleden waren, was ik er even helemaal klaar mee.
Dus ging ik een beetje op zoek naar een alternatief. Hamsters waren niet meteen mijn eerste keus, tot ik de hamster van een vriendin zag en die op mijn hand had gehad. Dat was zo'n lief, tam en mooi beestje dat ik meteen verkocht was.

Piggy
lid
lid
Locatie: In een huis , met mijn man en de hamster en de vissen ;-)

Bericht door Piggy » ma feb 10, 2014 9:26 pm

Ik heb altijd cavia's gehad , en kreeg van mijn man een schattig hamstertje uit de dierenwinkel , Skippy ze is anderhalf geworden.
Helaas werd de allergie voor cavia's zo erg dat hij zware astma aanvallen er van kreeg. Dus nadat ik een half jaar helemaal geen cavia's meer had , alleen vissen kwam ik weer in de dierenwinkel en daar zat een schattige dwerghamster , ik keek er even na en kreeg hem door de medewerkster ook nog in mijn handen , toen was ik verkocht. Ik mocht hem zo meenemen omdat hij tussen al dat kleine grut toch niet meer verkocht zou worden . Dat was Japie hij is 2 jaar oud geworden. En helaas kan mijn man ook niet tegen vogels-katten-cavia's -konijnen en honden en een dwerghamstertje wel ...dus zo kwam ik op de dwerghamster en ben sinds dien helemaal verliefd op die beestjes wub
Groetjes van Marjolein en Saartje loveyou_

Plaats reactie