hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te ne

Bericht door Elanor » wo sep 03, 2014 8:52 pm

Wat een lief verhaal van dat hokje waar plots een hamstertje in zat :D
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

Bibi
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Bibi » do sep 04, 2014 5:04 pm

Ik vond Russische hamsters altijd al leuk, maar alleen snoezig om te zien. Voor mijn dochter van toen 4 heb ik twee keer achter elkaar een cavia gekocht. Omdat ze rustig, iets groter zijn en overdag wakker zijn. Later zijn daar 2 Jack Russells bij gekomen. Nu is mijn dochter bijna 18 en is op kamers. Ze miste wel een dier in huis en besloot een hamster aan te schaffen. Het syrtje kwam een weekend logeren toen ze naar een festival ging en... wat een grappig diertje. Mijn man en ik waren meteen verliefd en vonden het jammer dat hij terug moest naar mijn dochter. We besloten ook eens uit te kijken en ik zag dat er ook fokkers bestonden ipv de winkel waar mijn dochter hem gehaald had. Alleen totaal niet in mijn provincie. Wel waren er opvanghuizen voor hamsters. Zo kwam ik op opvang Hakuna Matata. Daar was een zwanger vrouwtje binnen gebracht, een rusje. Ze kreeg 2 wildkleur en 2 pearlkleur jongen. De pearlkleur viel ik meteen op en zo wachtte ik op mijn meisje Pareltje dat ik nu Bibi heb genoemd. Ze was lief en het aapje uit het nest. Haha, we genieten van haar geklim in alles en nog wat een haar gerace door de kooi en als ze los mag lopen. Ze is nu, de 2e week bij ons al twee keer bij me in slaap gevallen. Vooral op mijn schouder vindt ze het prachtig, alleen zie ik haar daar zelf niet.... gisteren viel ze daar in slaap en dan voel je haar nieteens zitten haha.
Likjes van rusje Midas (16- 12- 2016)

Rip:
Syr Jp (mei 2014 - 20- 05- 2016)
Syr Pip (19-10-2014 - 21-01-2017)
Rus Bibi (21-07-2014 - 08- 02- 2017)

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » do sep 04, 2014 6:20 pm

Wat een lieve verhalen!

Ik wist niet eens dat hamsters bestonden joh, ik hoorde een vriendin erover vertellen dus ik ging het eens opzoeken wat het nou waren.
En toen werd ik verliefd :P Grappig, gisteren was het 4 jaar geleden dat ik mijn eerste hamstertje Rosa kocht. Mis haar nog steeds :(
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

Zootje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 5

Bericht door Zootje » za sep 13, 2014 5:10 pm

Mijn verhaal is een beetje gelijkaardig met dat van Veer. :D Ik wist echt niet dat zulke beestjes bestonden en toen mijn beste vriendin er ineens over begon wou ik toch wel eens weten hoe ze er nu uit zagen en sinds dan ben ik verliefd op ze <3
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Gijsje, Donny & Flynn
---------------------------------
Slaap zacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

Marley93
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Marley93 » wo okt 29, 2014 4:07 pm

Ik wilde vroeger (lees: 11 jaar geleden) altijd heel graag een hamster (had helemaaaaal niks te maken met het feit dat Hamtaro zo populair was... :lol: ), maar die kwam er niet in bij mijn ouders.
Een paar maanden geleden vertelde mijn moeder dat er toen zoveel hamsters in beslag waren genomen, en ja, zo is het balletje gaan rollen. In eerste instantie was ik op zoek naar een opvanghamstertje, maar toen kwam Dobby op mijn pad. Uit een oeps-nestje in het naburige dorp. Ik ben heel blij met m! yes:
“Whether you come back by page or by the big screen, Hogwarts will always be there to welcome you home.”
~ J.K. Rowling

Kier
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door Kier » wo nov 05, 2014 10:06 am

Heb je nu nog wel hamsters pluisje? of wanneer was je laatste hamster?
zie bij je naam 0 staan.

Kier
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door Kier » wo nov 05, 2014 8:45 pm

oh leuk!! ja vroeg me het ineens af.. :)
Rot voor je andere robo :( zo 2 bij elkaar is ook super grappig vind ik.
heb eerder ook eens robos gehad. hopelijk vermaakt die ander zich nog goed :D

Neptunus
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

Bericht door Neptunus » vr dec 19, 2014 1:33 am

als kind hadden wij al hamsters, en mijn zusje heeft eigenlijk altijd hamsters gehad.
ik heb heel lang caafjes gehad, en ben een aantal jaar geleden een hamsteropvang gaan opzetten maar heb deze moeten stoppen ivm gezondheidsredenen.
ik ben daarna gaan samenwonen en zo 5 jaar hamsterloos geweest, wel nog caafjes gehad.
omdat de caafjes eigenlijk teveel voor me waren hebben we besloten om weer een hamster te nemen , en die heb ik opgehaald een dag na mijn verjaardag (dit jaar) dit was Diva.
Diva heeft helaas maar heel kort bij ons mogen zijn , is vroeg overleden wegens tandproblemen.
ik mis haar nog steeds.
Na diva kochten we een syrtje, Silva.
vlak daarna namen we syrtje Bengel mee (niet verkoopbaar/agressief) en dus hebben we nu 2 hamsters.
ze zijn beide van maart dit jaar (precies de dag weet ik niet).

Plaats reactie