hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
pluisebol11
stamgast
stamgast
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 0

hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te nemen?

Bericht door pluisebol11 » zo dec 01, 2013 1:56 pm

Hoe zijn jullie op het idee om een hamster te nemen ?

nou eerst maar even mijn verhaal:

Ik wou graag voor me verjaardag een (knaag)dier.Ik moch geen cavia, want ik ben daar allergisch voor.(anders mocht ik waarschijnlijk wel een caafje)
Konijn mocht ook niet omdat dat teveel stonk. Toen had ik de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven.
Een vriendin van mij had 3 hamsters.Ik ging een keer met haar mee naar huis en ik was direct helemaal gek op hamsters. wub
dusss ging ik weer aan me ouders smeken en na een week of 2 mocht ik een maand voor me verjaardag een hamster(beetje vroeg haha :P). En nu heb ik er 3 , en ben nogsteeds gek op ze :)
rust zacht,Pluisje,fancy en nino heart_

Annataart
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 2

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster te ne

Bericht door Annataart » zo dec 01, 2013 3:16 pm

Ik zeurde al heeeel lang of ik een hamster mocht, en op een gegeven moment zij mijn moeder ja! (:
Jack
Beer

Starrats
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Starrats » zo dec 01, 2013 9:50 pm

Ik was 18 en al een paar jaar vrijwilligster in een asiel voor knaagdieren en daar zat een heel leuk grijs witband syrtje genaamd Peppi wub . En toen ik mijn examen had gehaald vroeg ik dus om een hamster :lol: Alleen toen ik dus mijn diploma kreeg 2 weken later was Peppi al geadopteerd :( Maar ik mocht wel een hamster :mrgreen: een vrouwelijk goud witband langhaar syrtje wub En ik noemde haar toen Peppi :lol: omdat ik die naam zo leuk vond.

Volgens de dierenwinkel medewerker was ze alleen een mannetje maar toen ik zelf thuis keek zag ik duidelijk dat het een vrouwtje was :lol:

Ik vond het trouwens wel grappig, iedereen kreeg bloemen en geld voor het halen van hun diploma en ik een hamster :lol: :lol:

En na Peppi † kwamen:

Sparky † (wit DO langhaar syr manneke)
Billy Brown † (gevlekte chinees man)
Lotje † (beige satijn witband syr vrouw)
Mika † (wildkleur rus/hybride vrouw)
Frummel † (wildkleur robo man)
Lilo (Blauw syr vrouw)
Lin Lin (gevlekte chinees vrouw)
en nog naamloos rusje (Russisch blauw merle/pearl man)

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » zo dec 01, 2013 10:22 pm

ik heb vroeger als kind ook hamsters gehad en toen ik ging trouwen en zelf kinderen kreeg hebben ze ook een hamster gehad maar die vonden er niet zo heel veel aan het kwam er uiteindelijk op neer dat ik ze mocht verzorgen, toen hebben we een hele tijd geen hamsters gehad en toen de kids volwassen waren had ik zoiets van ik wil toch weer rusjes hihihihi en toen wilde ik ook verder en ben me goed gaan inlezen en info gaan opvragen en uiteindelijk bij Marika terecht gekomen voor mijn eerste fokkoppeltje dat was in 2009 en dat waren baileys en husky
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

Ignastrafe
stamgast
stamgast

Bericht door Ignastrafe » ma dec 02, 2013 7:49 am

Toen mijn hond stierf, ik was toen 14, wou ik doodgraag een nieuwe hond. Ik heb 2jaar zitten zagen voor een nieuwe hond, maar mijn mama wou geen huisdieren meer. Ik ben dan beginnen dan beginnen "verkleinen" qua huisdier. Een konijn? Cavia? En toen we op bezoek gingen bij onze buren, zij hadden 2 rusjes, zat ik er met eentje te spelen en vroeg ik of ik dan een hamstertje mocht hebben. Met een beetje hulp van mijn buren, die mijn mama ervan overtuigden dat zo een beestje niet stinks en zeinig verzorging nodig heeft, kreeg ik de toestemming eentje te kopen :) . Eerst wou ik gewoon een hammy om mijn mama te tonen dat ik wel voor dieren kan zorgen, maar al snel ben ik helemaal dol geworden op de kleine schatjes <3 Juvie is nu mijn 3de hammy.

En nu is mijn mama van mijn "dierenverzorg skills" overtuigd en mag ik, als ik afgestudeerd ben (binnen drie jaar xd) een hond kopen :p . Mission dan toch nog accomplished.

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Elanor » ma dec 02, 2013 12:01 pm

Mijn buurmeisje had een oeps-nestje door 2 hamsters uit de dierenwinkel waarvan ze gezegd hadden dat het twee vrouwtjes waren. Alle kleintjes die niet geadopteerd werden, moest ze van haar ouders terugbrengen naar die (slechte) dierenwinkel. Daarom wouden ik en mijn zus allebei wel een hamstertje om er toch al twee te redden. We overtuigden mijn vader dat ze niet veel verzorging nodig hadden en dat het niet veel last zou zijn voor hem.
Toen Tokyo dan overleden was, wilde ik wel terug een hamstertje, maar mijn vader dacht erover van misschien een kat te nemen. Het was dan ofwel een kat erbij ofwel een hamstertje en toen er dan net op dat moment een zwerfkat in onze tuin aankwam was de keuze voor een kat snel gemaakt.
Toch bleef ik hamsters altijd heel leuk vinden dus het is altijd wel in mijn hoofd gebleven van nog eens een hamster bij te nemen. Toen ik dan in Leuven studeerde en doorheen de week altijd daar in mijn studio was (waar ik dan natuurlijk mijn andere diertjes niet had), miste ik een huisdiertje en kwam zo toch weer uit op een hamstertje omdat dat heel makkelijk te houden is op een klein studio'tje tegenover de meeste andere dieren.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » do dec 05, 2013 6:31 pm

Mijn aller eerste hamster kreeg ik toen ik negen jaar oud was. Dat jaar was mn opa overleden en mn ouders gescheiden en ik
had heel erg behoefte aan een maatje! Helaas was hij binnen een week dood (wss vanwege hamsterwatten...)
Natuurlijk weer nieuwe hamsters gehad en in 2010 even gestopt nadat m'n kleine meisje Cupcake was overleden. (en ik verhuisde)

Toen ik weer thuis woonde nog een keer een hamstertje gehad, maar die overleed vrij vroeg .. Weer gestopt dus.

Nu sinds dit jaar mei heb ik eindelijk weer hamsters, want ik mistte het toch wel heel erg! :)
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

kimsiemeling
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 16

Bericht door kimsiemeling » wo dec 11, 2013 11:08 am

Ik zat vroeger op een kamp en leidster foktte goudhamsters. Vandaar dat ik er een paar maanden later eentje in mijn slaapkamer had staan.
Dat beestje heette speedy en is helaas overleden aan epeleptische aanval.
Ook te vinden op onze Facebook pagina http://www.facebook.nl/hamsteryhorizon
Afbeelding

Kareltje
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Kareltje » do dec 12, 2013 9:51 am

Ik heb altijd knaagdieren gehad. Ik vind het gezellig. En ratten vind ik ook mooi, maar uit ervaring weet ik dat die enorm kunnen stinken en die hebben een enorme kooi nodig. Zit heel veel werk in.

Hamsters zijn ook gezellig, kun je ook rond laten lopen en mee knuffelen (wel wat voorzichtiger knuffelen dan met grote ratten) en stinken minder. En zijn gewoon enorm schattig om te zien.
Kareltje...!!

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » do dec 19, 2013 9:26 am

Me broer( 4 jaar ouder) kreeg eerst vissen toen mocht ik niks. Toen mocht die tijdje later ook een hamster, die vond ik erg leuk en toen mocht ik eerst vissen. En iets later mocht ik toen ook een hamster. Zo is het eigenlijk begonnen en later is het alleen maar uitgebreid en zijn de hamsters nooit meer weg gegaan :)

Dizzle
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Dizzle » do dec 19, 2013 5:54 pm

Mijn kind bleef maar zeuren... hahaha
Ooit een normaal mens gezien?

En? Beviel het?

Zootje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 5

Bericht door Zootje » do dec 19, 2013 5:55 pm

Ik was 14 jaar en het was zomervakantie, ik had dus mijn eerste middelbaar achter de rug, helaas is dat helemaal fout gegaan waardoor ik toch een tijdje in de put heb gezeten. :(
Toen mijn beste vriendin begon te vertellen dat ze graag een dwerghamstertje wou, wou ik er ook zo graag eentje.
Best grappig, want ik wist amper hoe een dwerghamstertje eruit zag, maar ik wou zo graag een hamstertje!
De dag nadien toen ik weer naar huis ging was het al zover.
Ik heb me heel de voormiddag ingelezen op de site van Martin Braak en ik heb dan beslist om een rusje te nemen.
Die namiddag nog ben ik Bailey gaan ophalen in de dierenwinkel.
Zij heeft mij helemaal opgevrolijkt en ze gaf me echt moed om het tweede middelbaar te starten in een nieuwe school.
Laatst gewijzigd door Zootje op zo apr 27, 2014 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Gijsje, Donny & Flynn
---------------------------------
Slaap zacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

kimsiemeling
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 16

Re: hoe zijn jullie op het idee gekomen om een hamster tenem

Bericht door kimsiemeling » do dec 19, 2013 6:05 pm

Aaw zootje wat een ontzettend speciaal verhaal. Mooi hoor.
Is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen?
Ook te vinden op onze Facebook pagina http://www.facebook.nl/hamsteryhorizon
Afbeelding

Mignonne
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Mignonne » do dec 19, 2013 6:45 pm

Ik was al jaren om een paard aan het zeuren, maar toen ik bij mijn vriendin haar hammie zag, was ik meteen verliefd. Ze had een syrtje, maar dit vond ik toch wat te groot.
Eerst dus heel internet afgezocht, en toen bij Marika uitgekomen. Mijn ouders gevraagd, en na een tijdje, ja!
Dolblij mailde ik Marika, en al snel was daar Knabbeltje, een superlief wildkleur rusje. Ik kreeg haar een paar dagen voor mijn verjaardag, heel blij was ik.

Helaas, is dat alweer 3 jaar geleden, en inmiddels heb ik 3 hamsters, en nog saffira die helaas vorige week dinsdag overleden is :cry:
Het is niet alleen bij rusjes gebleven, ik heb nu een robo, en 2 russen, weer bij marika weg.

Ik ben van plan om een groepje van 3 campbell's te nemen, dus dan is in 3,5 jaar tijd, de slaapkamer van 1 naar 6 hammie's gegroeid :mrgreen:

(Kuch hoezo hamstervirus???)
Jill, Jessa, Joy, Jinger, Ezra, Abby wub

Stebbie
lid
lid

Bericht door Stebbie » do jan 02, 2014 12:43 pm

Ik had vroeger al hamsters maar de laatste die ik had, (Mittens) was niet zo op mij gesteld. (Hij vond mijn vriend wel leuk)
Toen die was overleden was ik het even helemaal zat met hamsters.

Maar toen mijn vriend voor een paar muisjes ging kijken zag ik een dikke kleine pearl hamster man lui op zijn kont zitten. (Eten uiteraard) Dit was eigenlijk toen een impuls aankoop maar ik kocht meteen een kooi en alle spullen en heb hem toen meegenomen. (Dit was Buddha)
Diertje is 2 jaar geworden. Daarna had ik Miku (werd helaas maar 3/4 jaar oud maar die kwam uit Den Haag dus andere verkoper dan normaal) en toen die overleed heb ik Elsie gekocht. ^^ (weer bij van den Hoven)

Plaats reactie