Boek - Bericht van de Hamsterfluisteraar

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Kiwi
stamgast
stamgast
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Re: Boek - Bericht van de Hamsterfluisteraar

Bericht door Kiwi » za apr 18, 2015 9:33 am

Ik heb het boek niet gelezen.
Maar gezien de schrijfwijze hier in het HF voel ik me niet aangesproken tot dit boek en mijn hamsters hebben een ander leven.
Ik heb met elke hamster een intime band en ze kunnen vragen om vrij buiten hun kooi te lopen.
Hun eten geef ik niet in een bakje ,dat verstop ik hier en daar en moeten ze zelf zoeken.
Volgens mij kunnen jullie ervan uit gaan dat niet alle mensen die een hamster kopen voor hun kinderen met dit diertje inzitten.
Niet iedereen is met die diertjes bezig zoals wij op dit forum.
Het beschrijft al eerder het leven van hamsters die als impuls of kadoo worden aankocht en die als vulgair knaagdier en speeltje voor de kinderen beschouwt.De meeste ouders bezien het op de zelfde manier of dat ze moeten een vissen acquarium moeten poetsen.
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » do apr 23, 2015 9:24 am

Ik heb het boek trouwens gevonden. Dacht dat ik het had weggegooid, maar toch niet. Mocht iemand het toch willen lezen dan kan ik m wel opsturen ;)

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » do apr 23, 2015 9:40 am

Oh Marika, ik zou hem wel graag willen lezen! Zou het boek in elk geval graag een keertje willen inzien. Zelf zien wat het nou precies inhoudt, gezien het feit dat er best wel ophef over is. ;) Ik zou hem op de meeting van je mee kunnen nemen. Dan kun je hem ook op die manier weer een keer terugkrijgen. :D
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma mei 04, 2015 9:14 am

sylvia schreef:Oh Marika, ik zou hem wel graag willen lezen! Zou het boek in elk geval graag een keertje willen inzien. Zelf zien wat het nou precies inhoudt, gezien het feit dat er best wel ophef over is. ;) Ik zou hem op de meeting van je mee kunnen nemen. Dan kun je hem ook op die manier weer een keer terugkrijgen. :D
Helemaal goed Sylvia dan neem ik het boek voor je mee ;)

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » do mei 14, 2015 8:27 pm

Nou dat was dus helemaal mislukt .... ik ben het boek vergeten dom dom dom :bloos: :bloos:
Maar ik ga m je gewoon opsturen. Ik neem m morgen mee naar de winkel en dan krijg je m zaterdag binnen :D happy_ Ik ben erg benieuwd wat jij ervan vindt! :D

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » do mei 14, 2015 9:00 pm

Haha, daar ben ik ook benieuwd naar, ik ga het je zeker laten weten! :)

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za mei 16, 2015 5:36 pm

Ik heb het boek vandaag ontvangen! Dank je wel! kissing_ Ik zal je nog laten weten wat ik er van vind! :D

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za mei 16, 2015 6:01 pm

sylvia schreef:Ik heb het boek vandaag ontvangen! Dank je wel! kissing_ Ik zal je nog laten weten wat ik er van vind! :D
Oh kijk helemaal goed! Ben benieuwd happy_

Mooonie
lid
lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Mooonie » di jun 02, 2015 4:52 pm

Als ik die stukjes die hier zijn geplaatst zo lees zou ik bijna een schuldgevoel krijgen naar mijn hamster toe dat ze nooit een nestje zal krijgen...vraag me af of dat echt zo erg is. Die dieren leven natuurlijk wel voor een groot deel voor de voortplanting, dat is hun instinct :?

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » wo jun 03, 2015 7:55 am

De manier van schrijven en de manier van denken kan ik niet volgen en vind ik zelfs heel erg storend... Ik vind dat ze het boek NOOIT "bericht van de hamsterfluisteraar" hadden mogen noemen, maar eerder iets van "Kromme hersenspinsels van iemand die ooit een keer een hamster heeft gehad"

Wat ze schrijft over kinderen is natuurlijk waar, maar dat is vanzelfsprekend vind ik. Je laat je kind van 4 niet alleen met een hamster, maar je laat een kind van 4 ook niet alleen met een hond of alleen in de keuken terwijl er pannen staan te koken. Ik vind dat hier met name de kinderen in een verkeerd daglicht worden gezet, terwijl een dier de verantwoordelijkheid is van de ouders. Dus in plaats van de kinderen aan te spreken en een stempel te plaatsen als in "niet geschikt voor kinderen" , "kinderen met hun grijpgrage vingertjes" had ze beter de ouders kunnen aanspreken. Ik stoor me compleet aan haar gedachten gang. Ze heeft het humoristisch willen brengen volgens mij, maar ik vind het oppervlakkig en onjuist.

... en dan inderdaad de idiote uitspraken "dwerghamsters zijn onfris" nou echt waar... waar is die smilie met de hamer?! Als je een dier niet verschoont is elk dier onfris.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jun 06, 2015 8:21 pm

Ik heb zojuist het eerste hoofdstuk gelezen. Mijn eerste gevoel bij dit boek is dat het helemaal niet door een hamsterliefhebber is geschreven. chinrub_ Bij een boek met als titel "Hamsterfluisteraar" zou je dat toch wel mogen verwachten, vind ik. Sowieso vind ik de hele schrijfstijl een beetje kil en afstandelijk. Ik heb zo'n vermoeden dat het boek meer over de schrijfster gaat en wat zij zo graag wil vertellen (wie het ook moge interesseren of niet), dan dat het een boek is in het belang van hamsters (zogezegd om ze beter te huisvesten en houden). Maar, ik ben pas net in het boekje begonnen, dus mag nog geen oordeel vellen natuurlijk.
Maar, mijn eerste opmerking: Wie noemt er nou in een dergelijk boek "LSD". chinrub_
Ik vind wel de foto's mooi! :D

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jun 07, 2015 10:38 am

Inderdaad Sylvia. Dat heb je goed uitgelegd! Dat idee heb ik ook bij het boek. Je proeft totaal geen liefde voor de hamster.

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo jun 07, 2015 3:24 pm

Nou, ik ben weer een paar hoofdstukken verder. :) Tja, hoe zal ik het zeggen. Op zich zijn de bedoelingen van de schrijfster wel goed, vind ik. Ze heeft op haar eigen manier geprobeerd een soort bewustzijn te maken voor het feit dat een hamster zijn hele leven in hetzelfde hok slijt. Dat het dus belangrijk is dat hij een ruim hok krijgt, dat hij een wiel en voldoende speeltjes etc krijgt zodat hij wat te doen heeft, dat hij ruim voldoende te eten krijgt, zodat hij een voorraad aan kan leggen en hoe belangrijk dat voor ze is etc.

OK. Maar verder:
1. Ik vind de manier van schrijven totaal oninteressant:
- Het boek heeft een veel te hoog 'ik-gehalte'.
- Het boek is erg afstandelijk geschreven. Ik voel geen enkele liefde voor hamsters in de manier van schrijven.
- De hele tijd zinnen als 'nu gaan we het hier over hebben', 'daarover hebben we het al gehad', 'dat zullen we later zien'. Het boekje is nou niet bepaald van zo'n grote omvang dat je het met dit soort zinnen aan elkaar hoeft te praten. Vertel gewoon hoe het zit, klaar!

2. Ik vind dat er verkeerde informatie wordt gegeven. :shock:
Ik zie dat jullie hierboven er al het een en ander over hebben aangehaald. Dus dat ga ik niet nogmaals typen, maar ik val bv over deze zin:
"hoewel veel dwerghamsters in een groepje worden gehouden" Pas veel verder in het boek komt ze daar iets op terug, door de verschillende hamsters te noemen en het nader uit te werken. Kloppen doet het echter nog steeds niet.
3. Sommige uitspraken vind ik op zijn minst nogal apart. oooh_
Gezelschap missen, doe je niet. "Maar wat je wel af en toe mist, is pure seks "
Wie aan een hamster wil beginnen, moet zich afvragen, "of hij geestelijk, lichamelijk en financieel in staat is" om zo'n 2,5 jaar voor zo'n diertje te zorgen" -
een hamster stinkt niet, "al zijn de dwerghamsters wat minder fris" - huh what? ...alsjeblieft zeg! dom_dom

Dus eigenlijk is het geen boek voor hamsterliefhebbers, want dan stoor je je aan de manier van schrijven (omdat het soms niet erg liefhebbend overkomt) en aan de verkeerde informatie.
Maar het is ook geen boek voor een beginnend hamsterbaasje, juist door de verkeerde informatie.
Tja, wat blijft dan over?
Ik vind het een boekje van iemand die zin had om een boekje te schrijven en toen maar als onderwerp hamsters heeft gekozen.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jun 07, 2015 8:04 pm

Helemaal mee eens! Ja je hebt het goed samengevat :D
Ik vraag me dan echt af wat de reden was om dan voor de Hamster te kiezen?!

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo jun 07, 2015 9:06 pm

Nou ja, ik denk dat de schrijfster op zich hamsters wel leuk vindt. Maar ik vind dat je om een boek te schrijven met deze titel echt van hamsters moet houden. En dat mis ik er in, het gevoel van echte liefde voor deze diertjes.

Plaats reactie