Dierenwinkel Review

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0
Geslacht: Vrouw

Re: verschrikkelijke dierenwinkel

Bericht door dierengek » zo jul 06, 2014 10:56 am

Dat klinkt echt heel erg slecht. Maar ik ben ook bang dat je er vrij weinig aan kan doen.

Enige tip: ga voortaan naar een andere dierenwinkel.

hammie<3
lid
lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door hammie<3 » ma jul 07, 2014 2:48 pm

ik koop daar ook niet veel maar het gaat mij erom at ik ertegen kan doen

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » ma jul 07, 2014 3:17 pm

Eigenlijk helemaal niets. Helaas.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » di jul 08, 2014 12:45 pm

Ik zou daar echt helemaal niks meer kopen, ook geen beetje. Dan geef je hun ook weer mogelijkheid om door te gaan op deze manier.

elvis de 1e
lid
lid

Bericht door elvis de 1e » do jul 24, 2014 5:49 pm

Vandaag was ik ook bij een dieren winkel in
Zoetermeer in de dorpstraat daar
Ik zag een hok (doe waarschijnlijk kleiner qas als die van mij of net iets groter )
Met 5 a 7 chinchalla,s en in elk hok had zn ijzer loopwiel gevaarlijk als dierenwinkel zou je beter moeten weten
En 20-25 muizen in zn zelfde hok ook veelte klein en er was een slaap huisje waar er 5 in zaten of zo ZIELIG toch
En dat zie je bij een dierenwinkel

elvis de 1e
lid
lid

Bericht door elvis de 1e » do jul 24, 2014 6:05 pm

En het personeel zegt geen gedag goedenmorgen
Woon jij ook in zoetermeer

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » do jul 24, 2014 8:39 pm

Jeetje dat is wel erg heftig :O

elvis de 1e
lid
lid

Bericht door elvis de 1e » do jul 24, 2014 9:25 pm

Zeker zon slechte dierenwinkel had ik nog nooit gezien

xDenise
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door xDenise » do jul 24, 2014 9:50 pm

Pluisje schreef:"O, wat zijn die dieren klein gehuisvest, dan ga ik toch maar naar een andere dierenwinkel toe'' en dan naar buiten lopen, eventuele kwade blikken negerend. Meer kun je toch niet doen.
Ene kant; ben ik helemaal mee eens. Deed ik ook.

Andere kant; Nu ik zelf in een dierenwinkel werk en achter de schermen 'vecht' voor betere huisvesting
en betere spullen in de hokken .. is het écht niet leuk om zo'n reactie van een niets wetende klant te krijgen.
Soms lopen er in de winkel ook wel eens mensen die gewoon weg niet weten hoe de dieren überhaupt gehuisvest
moeten worden, en roepen dan ook maar wat. Mijn handen jeuken dan heel erg om wat terug te zeggen.

Ik ben heel hard bezig met een hoop dingen te veranderen in onze winkel en we zijn in het afgelopen jaar al gigantisch
verbeterd in huisvesting en verkoop aan kooien + informatie meeleveren. Dus echt petje af voor mijn bazen. Maar het is
nog niet heel erg van buitenaf te zien. Ook een hoop klanten dwingen ons om terug in het 'oude' straatje te gaan. En
als er dan een klant loopt, die zo'n opmerking maakt ... dat doet pijn.

Je weet niet wat er achter de schermen gebeurd, en je weet ook niet of een baas mee werkt of niet. Dus met zo'n opmerking
kan je het (eventuele) personeel wel 'pijn' doen.

Maar goed ... Iets heeft altijd twee kanten.
en nee, er is geen smoes - maar rome is ook niet in één dag gebouwd.
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScapingInfo.nl/
Facebookgroep Hamsterscaping

lott
nieuw lid
nieuw lid

Re: Dierenwinkel Review

Bericht door lott » di jul 29, 2014 12:02 pm

Limburg, Roermond. Dierenwinkel in de Neerstraat.
De dieren zitten vrij klein en meerdere dieren per hokje. Ze worden wel goed verzorgd. Het aanbod aan producten voor zowel hond, kat als knaagdier is ruim en de prijzen zijn goedkoper dan in andere winkels. Voor hamsters hebben ze meestal wel leuke en aparte huisjes en speelgoed en de voerbakjes en drinkflesjes zijn erg goedkoop. Kooi maten verschillen van erg klein tot lekker groot.

hammie<3
lid
lid

Bericht door hammie<3 » wo aug 06, 2014 5:58 pm

Ik heb het konijn vanochtend gekocht en de hamsters zijn gegroeid en zien er nu wel beter uit en 2 zijn verkocht aan een dierenarts ernaast ;)

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » vr aug 08, 2014 9:30 am

Het konijn zal vast een goed leven bij jou krijgen :)

hammie<3
lid
lid

Bericht door hammie<3 » vr aug 08, 2014 10:11 am

Bedankt ik hoop het maar :) ik heb nog 4 andere konijnen :P

Ms Ivy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Ms Ivy » ma okt 27, 2014 12:11 am

Ik zou graag even een review achterlaten voor een winkel die er al bij staat in de lijst, kan dit? Het gaat om de Pet's Place XL, Rotterdam Alexandrium, Zuid-Holland.

Ik kom daar regelmatig als ik iets nodig heb (voer, speeltjes, etc.). Ik heb daar ooit wel eens een hamstertje vandaan, maar echt een nachtmerrie. Nooit tam gekregen, niet eens kunnen laten stoppen met krijsen (terwijl we wekenlang hebben getracht dit te laten gebeuren), maar ze leefde wel lang (ruim 2 jaar).

Onlangs was ik er, de kleurmuisjes die er zaten, zagen er echt NIET uit; vochten elkaar de tent uit, eentje miste een stuk van de staart (aan de wonde te zien een zeer recent voorval) en een ander had een grote open wond op 't kopje. Toen ik dit meldde bij één van de medewerkers kreeg ik als antwoord dat "dat wel eens gebeurt en dat er niets aan de hand is"... :shock: :no: Bizar

Een andere keer ging ik langs (het zit vlak naast mijn werk, dus vandaar dat ik hier ook regelmatig kom - gemakzucht :bloos:) en zag ik dat er drie (!) al wat oudere syrtjes bij elkaar in een veel te klein hok zaten, zonder radjes, met maar één voederbakje en één slaaphuisje... Hmm, ook niet echt een goede indruk.

Daarbij vind ik het personeel zeer onbekwaam (een enkeling heeft wel enige kennis van zaken) en smeren ze rustig een kooitje van 40 bij 30cm aan voor de hamster... Ik heb het horen en zien(!!!) gebeuren.

Ik vind dit dus echt niet kunnen en ben het niet eens met hoe zij hun onderneming draaiend houden; ten koste van vele diertjes.

Annick&Mort
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Annick&Mort » ma okt 27, 2014 7:23 pm

Ik wil ook graag iets kwijt over Faunaland in Zevenaar.
Toen ik een hamster zocht ben ik daar ook geweest en ik wil daar nooit iets kopen. Ik geef toe, ik ga er nog wel eens heen, maar dat is meer om te kijken of er nog iets te 'redden' valt. Eigenlijk moet ik dat mezelf niet aan doen, maar ik word er telkens naar toe getrokken en dan ga ik toch altijd even binnen kijken.
Maar goed, toen ik daar dus was schrok ik heel erg. 10 volwassen rusjes bijelkaar, waarvan er alle 5 minuten minstens eentje krijsend op zijn rug lag. Er was een syrtje dat met haar nog blinde jongen samen met 2 andere volwassen syrtjes in een hok zat... En twee volwassen syren mannetjes van 4 maanden samen in een hok.
Verder stinkt het daar en de hokken zijn smerig. Ook geen loopwieltje en weinig voer en bodembedekking in de hokken, slaaphuisje miste ik ook.
Ze hebben volgens mij ook geen een kooi die voldoet aan de minimummaten, wat ik daar tenminste heb gezien was allemaal veel en veel te klein.
Groetjes van
Mijzelf: Annick
Rusje: Mort <3
Teckel: Tommie

Plaats reactie