Dierenwinkel Review

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Dierenwinkel Review

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:39 pm

Dierenwinkel Review

Iedereen is weleens in een dierenwinkel geweest en als het goed is heeft iedereen wel een dierenwinkel in de buurt zitten. De vraag is nu... wat vind je van de dierenwinkels die bij jou in de buurt zitten. Zijn ze goed, schoon, houden ze de dieren zoals het hoor (met name hamsters), zijn de medewerkers bekwaam (weten ze iets over hamsters), wordt je er goed of juist slecht geholpen.
Bij deze vragen we alle forumleden om hun mening te geven over één of meerdere dierenwinkels bij hun in de buurt. Hiervoor zullen we onderstaand een lijst bij gaan houden met jullie commentaar per dierenwinkel.
De lijst wordt gesorteerd op -> Provincie -> Plaats -> Naam dierenwinkel
Wil je dat jou dierenwinkel erbij komt te staan, plaats dan een berichtje in dit topic en Review je dierenwinkel (vermeld wel even de provincie, plaatsnaam en naam dierenwinkel)

1. Friesland
2. Groningen
3. Drenthe
4. Overijssel
5. Flevoland
6. Noord-Holland
7. Zuid-Holland
8. Gelderland
9. Utrecht
10. Noord-Brabant
11. Limburg
12. Zeeland
13. Belgie
14. Online Dierenwinkels

Afbeelding Alle teksten, plaatjes ideeën die op dit forum gepubliceerd worden zijn eigendom van het forum en de leden, het is dan ook niet toegestaan om intellectuele eigendommen (teksten,plaatjes, foto's etc.) te kopiëren zonder toestemming van de beheerder of de moderators.

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Re: Dierenwinkel Review

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:42 pm

Friesland

- Nog niets van bekend

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:47 pm

Groningen

Assen/

-> assen dobey, winkelcentrum
1) (door Stephanie 1989): erg leuke winkel hebben veel verstand van alles de dieren hebben goed gevarieerd eten worden er zelfs uitgehaald elke dag
en worden zelfs alleen verkocht als mensen een goed verhaal hebben, en worden niet per meer dan 1 per klant verkocht, ook krijg je er hele goede info en een huisdier boekje bij,

groot assortiment in voer en speelgoed ook

echt een onwijze aanrader!

-> dierenparadijs klaas tilman
1) (door Stephanie 1989): afrader
2 jaar geleden woonde ik in assen..zag ik een dode syr met jonkies van 2 week oud. ik kreeg de baby s gratis mee pff
ook niezen de dieren zitten niet geslacht gescheiden en of je 1 of 10 in een hok wil maakte niet uit, en de ideale syr kooi vonden ze zo n circus van 30x40 max
ook waren ze niet tam en sommige dus dood

tegenwoordig word er iets beter voor gezorgt, het water is verser er zitten minder in 1 hok maar het blijft een complete inteelt overcompleet helaas

Stadskanaal.

-> Pet's Place
1.) Redelijke goede winkel.
Hamsters zitten wel bij elkaar maar ze nemen veel tips aan,
halen geen hamsters bij broodfokkers,
en met een zo goed mogelijke achtergrond.
Ik lever hier mijn overschot van de nestjes, en als de klant contact op wil nemen hebben ze ook mijn toestemming om mijn mail adres te geven.
Verder is de service gewoon geweldig goed,
net als de verdere verzorging van de dieren.

2.) pluisebol11: niet verwacht dat ze zi met hun hamsters en de andere dieren omgaan!!
ik kom der redelijk vaak en heb mijn hamsters ook weg en die zien er prima uit hoor!
je hebt wel gelijk dat sommige hamstertjes wel waqt dik zijn maar dat valt nog wel redelijk mee!
maarja.....mijn punt is volgens jullie tekst...redlijke winkel(?)

-> Jumper
Tussen redelijk en slechte winkel.
Hamsters zien er slecht verzorgd uit en zijn veel te dik.
Dit geld ook voor alle andere dieren.
Hebben al waarschuwingen gehad vanuit de dierenbescherming,
en gelukkig hebben ze het iets verbeterd.
De winkel is verder wel overzichtelijk en de service is goed.

Veendam

-> Pets Place Veendam.

Deze dieren worden in kleine hokjes gehouden, met soms 4 goudhamsters bij elkaar.
Of juist weer met 1 rat of gerbil die juist wel samen moeten worden gehouden.
Wel zijn de verkopers aardig tegen klanten.
Het water dat de dieren hebben is vies en ze hebben weinig eten.
Ik ga er meestal heen om wat lekkers te halen of voer.
Dat hebben ze weer wel, en ook goed voer.
De papegaai die daar staat heeft wel een mooie kooi, daar geen commentaar over.
Verder is het een goede winkel.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:49 pm

Drenthe

Assen.

-> Jumper(Wielewaal)

1.) Lovedaisy: Jumper is nu hier nog maar 1 jaar ongeveer. Het is een goede winkel, ze hebben veel verstand van dieren.
de dieren komen wel van een broodfokker, dat is jammer. Maar de dieren worden in de winkel supper gehouden.
hokken van 1 bij 1meter(een op geslacht nestje hamsters (dwergjes wat meer dan bij syrtjes) en 1 bij 2meter is voor de konijnen en cavia's. De dieren die daar weg komen zijn over het algemeen tam.

Hoogeveen.

-> Pets Place (De Weide)

1) (Door Marika): Een iets grotere winkel dan de Pets Place Wielewaal en ook leuker en interessanter ingericht. Ze hebben een vogelboom in de winkel staan, das wel erg mooi. Er zitten verschillende soorten vogeltjes in de boom (los), heel lief. De hamsters zitten ook hier helaas te klein 30cm bij 30 cm. Ze halen hun hamsters bij een grootfokker. Alleen de eigenaresse kan enigszins de geslachten onderscheiden, van de medewerkster krijg je zo een vrouwtje mee als je een mannetje wilt (getest :-P ). De verdere kennis over hamsters is hier helaas ver te zoeken. De medewerkers zijn erg vriendelijk en behulpzaam daar kun je niets van zeggen.

2. (Door caelum) Winkel heeft nieuwe eigenares, waardoor ik er inmiddels minder graag kom, want ze is nogal negatief ingesteld en zeurt soms tegen klanten. De dieren worden er echter wel goed verzorgd en er zijn genoeg spullen te krijgen.

-> Welkoop

1) (Door Marika): De hamsters zitten nog steeds wel aardig klein maar ruimer dan bij de Pets Place. Ik vermoed doordat er meer ruimte beschikbaar is in de winkel. De Welkooop is namelijk een veel grotere winkel dan de Pets Place. De medewerkers experimenteren helaas een beetje zelf met hamsters en fokken er ook zelf mee. Ze krijgen hamsters van een grootfokker die ook konijnen, cavia's etc. fokt en daarna fokken ze er zelf verder mee. Ik heb er zelf ook eens twee hamsters naartoe gebracht, maar onder de voorwaarde dat er niet mee gefokt wordt. De medewerkster van de knaagdierenafdeling had wat meer ervaring met hamsters, omdat ze er zelf mee fokt.

Update: 16-08-2012: We zijn inmiddels een aantal jaar verder en sinds kort geeft de Welkoop (dankzij 1 medewerker) meer aandacht aan de hamsters. De medewerker leest mee op het forum en heeft zich verdiept in de verzorging van hamster, dit probeert ze nu zoveel mogelijk in de praktijk te brengen. Het is heel mooi om te zien met hoeveel zorg ze omgaat met de diertjes en echt het beste voor ze wil. Op mijn advies heeft ze de radjes eruit gehaald en zelf het initiatief genomen er chinchila zandbakjes in te zetten. Ze kan de hamsters goed op geslacht scheiden en let bij het inkopen van de grootfokker op de gezondheid van de hamsters. Ze heeft me ook gevraagd flyers te maken met informatie zodat ze dat aan klanten kan meegeven. Wat mij betreft een enrome vooruitgang. Jammer genoeg worden de hamsters door de baas nog steeds gezien als niet meer dan een product :(.

-> Tuin Scala

1) (Door Marika): De man van de knaagdierafdeling is zeer aardig en wil ook graag wat meer leren over hamsters, zo heb ik hem al een keer uitgelegd hoe je het onderscheid kunt zien tussen een mannetje en een vrouwtje. Hij kan de geslachten niet uit elkaar houden en heeft oppervlakkige hamsterkennis maar hij toont wel interesse om het te leren dat is positief. Hij houd de hamsters zo veel mogelijk apart, wel weer te klein. Hij zegt wel dat hij regelmatig klachten van klanten krijgt over de grootte van de verblijven dat ze te klein zijn. Verder is de winkel aardig verzorgd al heb ik twee keer een dooie muis tussen het hooi gevonden :shock: .

-> Jumper

1) (Door Marika): Tja met deze heb ik de minst goede ervaringen... Ik heb er ooit een keer een Blauw wildkleur vrouwtje voor iemand opgehaald, deze bleek een neurologische aandoening te hebben (flip back). Ze ging staan en viel meteen op haar rug, ook was ze hartstikke blind. Ik ben toen terug gegaan met het dier en de medewerker zegt tegen mij 'ja dat komt weleens vaker voor bij hamsters', nou ik heb m even uitgelegd dat, dat niet zo is :wink: . Verder komen die dieren bij een grootfokker weg die alles bij elkaar gooit en zeer slecht fokt. De medewerkers zelf nemen daar ook dieren van en fokken thuis zelf en verkopen de dieren op marktplaats voor twee keer zoveel. Alles wat ze niet verkopen of niet goed is gaat naar de winkel. Ze hebben twee soorten verblijven: heel groot waar een hele groep russen in wordt gezet en heel klein waar vaak een vrouwtje met kleintjes in zit, ja ze fokken in de winkel ook maar vaak is het een foutje doordat de mannetjes de vrouwtjes hebben gedekt. De medewerkers hebben wel het meeste ervaring met hamsters ze kunnen redelijk goed het geslacht bepalen en weten je het een en ander te vertellen.

2. (Door caelum) Kan me niet vinden in het commentaar dat de medewerkers zelf dieren meenemen en thuis fokken en de dieren op marktplaats verkopen? Dit zal dan denk ik wel een oudere recensie zijn.

Emmen

-> Jumper

1) (Door Lunays): Grote winkel, je kunt er alles vinden wat je nodig bent en veel variatie ook qua merken voer. Over de dieren daar ben ik niet altijd tevreden, zo was er een tijdje terug een mannetjes rat die helemaal alleen in een volière (dat dan wel weer) zat en heel erg onder de mijt zat. Ik heb daar wat van gezegd en ze hebben toen gezegd er wat aan te doen, hij was alleen wel een tijdje later weg, verder hebben ze niet echt verstand van dieren maar wel van hun assortiment in de winkel.

2) (Door Juuth): wat betreft pets place emmen rietlanden ben ik ook erg positief en loop er nu 3 weken stage ongeveer. bedrijfsleider heeft het beste voor met alle dieren, en staat open voor opbouwende kritiek. is zeker eerlijk over dingen, ook als ze ergens geen kennis van heeft is ze daar direct eerlijk in. ze krijgt ook regelmatig (?) hamsters van martin braak, en ook is er vaak wel iets te vertellen over geboorte data etc. verzorging van de dieren is zo goed als mogelijk is in een winkel. jonge nesten zitten wel bij elkaar (gescheiden op geslacht) en zodra er gemerkt word dat er gevochten word, word er naar een oplossing gezocht.
erg,erg,erg positief dus :)

-> Pet's Place in Emmen (wijk rietlanden)

1) (Door Lunays): Kleine winkel, opzich een prima dierenwinkel als je even snel wat nodig bent maar ik moet eerlijk zeggen dat dit mijn minst favoriete dierenwinkel is qua assortiment. Weinig dingen voor knaagdieren en voor bijv. ratten hebben ze maar 2 soorten merken, wat ik erg weinig vind want ik heb liever keuze qua voer. De dieren zitten er wel goed bij, ik heb nog nooit meer dan 2 dwergjes samen in een hok zien zitten.

Noordscheschut

-> Tuincentrum Strijker

1. (Door caelum) Dieren zitten er niet altijd even netjes bij, medewerkers weten ook vaak niet genoeg over de dieren, heb er eens een hamster gekocht die helemaal toegetakeld was, maar korting kon er niet af; 'Hij is niet heel kapot'.

Zuidwolde

-> Dier All-in

1. (Door caelum) Dieren zitten er zeker netjes en schoon bij, handige hokken, vrij ruim, waardoor je alleen aan de buitenkant via het glas de diertjes kan zien. Heel leuk assortiment spullen, soms wel wat prijzig.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:51 pm

Overijssel

Almelo

-> Dier & Co
1) (Door Hamsterlover) De dieren zitten in kleine hokjes en zijn suffig de hamster zijn wel wat actiever en ze hebben een radje maar dit is z'n tralie radje.
Wel een groot assortiment.

-> Intratuin
1) (Door Hamsterlover)De dieren zitten in redelijk grote hokken, ogen gezond enkele wat minder of suffig. Soortgenoten bij soortgenoten.
Helaas wel konijnen bij cavias in 1 hok. maar in de andere hokken niet. Geen radjes of speelgoed.

Deventer

-> Discus Panda (Binnenstad)

1) (Door Nanoeska): Keurige winkel, veel spulletjes te koop. De hamsters zitten ieder apart, konijnen en cavia's met eigen soortgenoten samen. Ook ratten en muizen met hun eigen soortgenoten samen. Ze verkopen veel spulletjes en de winkel ziet er keurig uit. Ook gigantisch goeie ervaringen met dieren van hun. Ze worden altijd erg oud. Er loopt hier altijd een leuke flaamse reus rond die getrained is om in de winkel te blijven. Echt erg leuk.
Het sexen van de dieren is hier altijd goed.

-> Discus Zanting (Colmschate)

1) (Door Nanoeska): Deze winkel is kleiner en iets minder goed georganiseerd dan Panda. Deze heeft een gigantische voerselectie voor honden en katten. Vrijwel alle merken op voorraad in diverse groottes met zakken. De knaagdieren zitten minder verzorgd in groepjes bij elkaar. Konijnen en cavia's door elkaar heen. Helaas zitten hier veel hamsters in hamsterwatten. :(
Ik heb hier weleens dieren gekocht en heb wisselende ervaring met ze. Het bewijst ook dat ze diverse bronnen hebben om de dieren van te kopen. Heel soms fokken ze ook zelf, maar niet in de winkel. De nestjes liggen in de personeelsruimte, wat beter is voor de rust. Ze kunnen verder prima sexen.

Boxbergerweg Dierenspeciaalzaak:

1) (antje32): Nette dierenwinkel, dieren hebben ruime hokken.
Soortgenoten zitten bij elkaar, leuke spulletjes.
Wel duur vind ik het persoonlijk.

Maar wel een prima dierenwinkel.

Hengelo

-> Pets Place Hengelo OV. (winkelcentrum Groot Driene)

Positief
- Aardige, behulpzame medewerkers die de tijd voor je nemen
- Weten veel van soorten bodembedekking
- Schoon drinkwater, eten, bodembedekking, huisje en nestmateriaal aanwezig
- Raden je ten zeerste aan om een boekje met informatie mee te nemen als je voor de eerste keer een diertje koopt

Jammer
- Medewerkers hebben geen idee van geslachten van de hammies
- Met meerdere in een hokje (ong. 30x30)
- Radje aanwezig, maar met tralies ipv dicht
- Medewerkers weten niet waar de hammies vandaan komen (of willen het niet zeggen)
- Verkopen (naast gewone kooien) te kleine kooien

Hardenberg

-> Faunaland - Hardenberg

1) (Door Hamsterlover):Grote hokken, voor rusjes. Maar wel open radjes. En weinig assortiment, wel aardige verkopers. Dure spullen, maar goedkope hamsters.

-> Pets place - Hardenberg

1) (Door Hamsterlover): Te kleine hokken voor rusjes, geen radjes, de rusjes zie je ook bijna niet.
De syren zitten samen in 1 hok, hebben buizen waar ze net door heen komen. Maar verder geen radjes of huisjes.
Leuke spullen voor hamsters, aardig personeel maar ik krijg niet de indruk dat ze veel over hun dieren weten.

2. (caelum) Dieren zitten er altijd netjes en schoon bij. Het personeel is altijd vriendelijk, aardig en behulpzaam. Ik krijg wel het idee dat het vaste personeel veel over de dieren weet.

Welkoop - Hardenberg

1) (Door Hamsterlover):Hamsters in te kleine hokken, op de informatie bordjes die aan het hok hangen staat soms bij een hamster dat het een gerbil is. Ook zitten er hamsterwatten in de hokjes. Ook erg suffige dieren, door de weinige ventilatie in de hokken. En ze zetten cavia's alleen of bij konijnen.

Jumper - Hardenberg

1) (Door Hamsterlover): De enige winkel hier in de buurt die ik er goed vind, is de Jumper.
Leuke dieren, hebben wel van die open radjes, wel te kleine hokjes, maar gezond ogende dieren. Ook al tam, want mijn vriendin heeft daar laatst een hamster weg gehaald, was erg lief, actief en tam.
Ook zitten de groepsdieren bij hun eigen soort. En de hamsters appart, en de jonge hamsters bij elkaar.

Zwolle

Tuinland- Zwolle

1) (Door Marika): We zijn onlangs bij de Tuinland in Zwolle geweest, natuurlijk even bij de hamstertjes kijken. iK heb de medewerker gevraagd of ik ze mocht bekijken en dat mocht. Personeel is niet zo vriendelijk, het meisje had er niet zoveel zin in. De mannetjes waren van de vrouwtjes gescheiden. Ze hadden leuke speeltjes en loopradjes, dat zag er goed uit. De hokjes waren wel erg klein.

Toen ik zag dat er een vies bruine rondliep vroeg ik wat voor kleur het was, ze zei: Bruin geel net als de andere - Wildkleuren.
Aan de andere kant zaten vrouwtjes (Mandarijn Roodoog), die waren geel met rode ogen...
Ik zou daar geen hamster kopen

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:53 pm

Flevoland

Zeewolde

-> Welkoop(Europassage)

1.) mamamira: Grote winkel. meer een tuincentrum dan een dierenwinkel. Ondanks dat toch een ruim assortiment huisdierbenodigdheden.
Dieren zitten vaak wel wat te klein, maar ik ben nog geen winkel tegen gekomen waar de dieren wel groot (genoeg) zitten.
De meeste medewerkers weten waar ze het over hebben.

Zeewolde

-> tropica(Europassage)

1.) mamamira: in 1 woord: teleurstellend.
het is de enige dierenwinkel hier in het dorp. Klein winkeltje, klein assortiment, hoge prijzen en weinig tot geen kennis.
Een goudvis kan wel in een vissenkom en dan het liefst zonder filter en luchtpompje. Hamsters kunnen wel in groepjes
en gerbils kunnen wel alleen. Dieren zitten VEEL te klein en op de hokjes staat ook niet wat het geslacht van de diertjes.
Als je ernaar vraagt krijg je te horen : ''ik denk dat dit een vrouwtje is''.
ze nemen zo jong en dom mogelijke werknemers aan, want die zijn niet goed, maar wel goedkoop! Zelfs 1 keer meegemaakt dat
een medewerker de geslachten ging gokken op basis van de kleur van het dier. de zwarte waren mannetje dacht 'ie en de wildkleur
en lichter waren vrouwtjes.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:55 pm

Noord-Holland

Heemskerk

-> Pets Place (Europassage)

1) (Door dierengek): Ik vind dat het een schoone dierenwinkel is.
De mensen die er werken zijn heel aardig.
En de hamsters zitten meestal altijd maar met 1 per hokje en wil je een andere kleur hamster dan die zij daar hebben bestellen ze het voor je.
De andere dieren worden ook goed verzorgt. en de dieren stinken niet.

-> Pets place (Kerkweg)

1) (Door dierengek): Hier is de winkel ook schoon.
De mensen die er werken zijn heel aardig.
Hier zitten de hamsters soms met meerdere in hokjes en niet op geslacht gezet. De hokken van alle dieren zijn wel schoon.

-> Van Sommeren

1) (Door dierengek): Hier zijn de mensen niet echt super aardig. De dieren stinken zitten met veel in hokjes. Sommige zien er vies uit.De hokken van de dieren zijn vies en stinken. Het is wel een grote dierenwinkel maar voor dieren zouw ik er niet naar toe gaan.

Beverwijk

-> Discus Castricum

1) (Door dierengek): Sommige mensen die daar werken zijn wel aardig sommige niet. De hokken van de dieren zijn schoon de winkel ziet er netjes uit.

Muiden

-> Pets Place

1) (Door Minimano):
- Aardig en behulpzaam personeel met veel kennis
- Dieren zijn goed gehuisvest (Voor een dierenwinkel)
- Eenmaal gehad dat tamme ratjes verblijf helemaal vol zat met vliegen (Was met warme weer)

Weesp

-> Dobey

1) (Door Minimano):
- Dieren redelijk gehuisvest
- Meeste personeelsleden goede kennis van dieren (Op 1 na die vond dat je een cavia echt wel alleen kon houden)
- Altijd schone verblijven en met de warmte zorgde ze zelfs voor lekkere verkoeling voor de dieren

2) (Door maudii)
Ik vind sommige mensen die daar werken wel aardig, dus dat is niet zo'n probleem.
Hihi ik ben soms wel beetje lullig hoor, maar dan stel ik een vraag aan ze, en dan hoor je hun echt denken en dan zeggen ze: even aan mijn collega vragen. en dan weet de collega ook geen antwoord op de vraag. dus veel kennis hebben ze niet over de hamsters.
Ook vind ik dat ze veel te kleine huisjes hebben voor syrtjes... als je dat huisje dan omhoog tilt, blijven ze erin hangen en komen ze er niet uit, dus dat vind ik wel een beetje zielig.
voorderest zijn de hokken wel schoon XD

den helder

-> faunaland

1) (Door Widje):
grote winkel met achterin een aqua gedeelte en voorin een aparte andere dieren afdeling. ze hebben een groot assortiment en goede kennis van de spullen en de dieren. redelijke maat verblijven die ik nog niet vies heb meegemaakt. de muizen zitten met de geslachten door elkaar heen maar de rest van de dieren zitten allemaal netjes gescheiden. nog niet meegemaakt dat er verkeerde geslachten mee gegeven zouden worden. veel van de dieren komen bij hobbyfokkers vandaan waardoor ze een wisselend aanbod hebben zitten. als je graag iets zoekt zijn ze altijd bereid om te kijken of ze het ergens kunnen bestellen.

-> discus mac schagen (centrum)

1) (Door Widje)
buiten het centrum heeft deze winkel nog een speciaal pand voor alleen aqua benodigdheden en allerlei soorten vissen. in de winkel word veel eigen fok verkocht. de fokkoppels zitten in de winkel in de bovenbakken en de te koop staande dieren eronder. dieren zijn heel handtam en absoluut niet bang voor handen. bij navraag blijkt dat ze elke dag tijd uittrekken om de dieren te hanteren. zeer nette en schone winkel en veel verstand van de dieren en wat nodig is voor een goede huisvesting.

Hoorn

-> faunaland hoorn (huesmolen)

1) (Door Widje):
kleine winkel met dieren allemaal bij elkaar geslachten door elkaar heen. weinig verstand van zaken. ook worden hier puppy's verkocht in vanuit een hoekje achterin de winkel. deze in een klein hok met weinig menselijk contact (ik verliet de winkel met tranen in mijn ogen)

Langedijk

-> casper

1) (Door Widje):
in deze winkel worden geen dieren verkocht. groot assortiment aan dierenbonodigheden. hebben ook een landelijke website. ruime keuze aan voer en speeltjes. personeel wat verstand heeft van de spullen die ze verkopen en altijd behulpzaam

-> zeeman

1) (Door Widje):
ruime schone winkel. dieren krijgen goed voer en er word altijd een zakje overgangsvoer aangeraden. bij vraag is het altijd mogenlijk om een dier even vast te houden. sexen vinden ze wat moeilijker zeker als het om robo's gaat. hanteren lukt ze niet altijd even goed.

Den Hleder

-> blokker

1) (Door Widje): kleine volle winkel. geen dieren aanwezig. word gerookt in de winkel. geeft een heel rommelige indruk. weinig hokken. uitgebreid in voersoorten. daar was het ook wle mee gezegd

Assendelft

-> Dobey

1) (Ezzie): Zeer goede dierenwinkel!
Er zat laats een jong dwerghamstertje met chronische luchtwegproblemen deze werd niet verkocht en tot zijn laatste dagje goed verzorcht en goede medicatie.
De rest van de dieren zit er ook super bij en de eigenaar is super aardig!
De hamsters zitten per stuk in verschillende hokjes.

Zaandam

-> Jumper

1.) Kimberley: winkel ziet er mooi en verzorgd uit, groot assortiment en de hamsters zitten er goed bij, zijn overigens alleen rusjes.

-> Faunaland (gedempte gracht)

1.) Kimberley: kleine winkel, weten veel over de dieren en goede service, geen dieren verkoop onder 18 jaar. dieren zitten er lekker bij en gezond. goede dierenwinkel.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:56 pm

Zuid-Holland

Den Haag

-> De Vogelkelder

De Vogelkelder in Den Haag is echt een superdierenwinkel. Ik ben er toevallig gisteren nog geweest. Het rivaliseert met een kleine dierentuin. Ze hebben een vlinderhoekje, verschillende exotische vogels lopen/vliegen los, je kunt er 2 beverratten bezichtigen, verscheidene vogelspinnen. Ik heb er zelfs een tam stinkdier geaaid! Echt super, ook voor kinderfeestjes kun je daar terecht.
Naast al het leuks om te bekijken hebben ze een zeer uitgebreid assortiment, lieve behulpzame medewerkers en hebben veel verstand van de producten die ze verkopen. Daarnaast is er ook mogelijkheid tot het nuttigen van een hapje of een drankje bij brasserie De Oehoe. Zelf heb ik daar een lekkere hamburger gegeten. En je kunt er naar de wc!! (Héél belangrijk.)
Oh ja.. en ze hebben een website; avonturiashop.nl

Lisse

-> Discus(kanaalstraat)

1) (Door Vampiria): Deze discus is laatst omgebouwd naar een iets grotere winkel, ze hebben de winkel ernaast overgenomen waardoor ze net dat beetje extra ruimte hebben dat ze nodig hadden. Ze verkopen er werkelijk alles, de diertjes die ze verkopen zien er goed uit en wanneer je ergens niet uitkomt staan ze voor je klaar om je te helpen. Erg vriendelijke service, ze weten alleen niet zo héél erg veel van de diertjes, maar laten zien dat ze wel om ze geven.

-> Fladder-In (Blokhuis)

1) (Door Vampiria): De fladder-in is een erg goedkope dierenwinkel, verkopen helaas geen grotere kooien maar wel eten tegen een goed scherpe prijs. Het nadeel van deze winkel vind ik dan wel weer dat ze te veel dieren inslaan, waardoor ze dieren overhouden die ze niet verkopen. Ook zijn ze niet erg goed in het selecteren op geslacht.

Schiedam

-> Pets Place(nolenslaan)

1) (Door melissa&puk): Vandaag was ik in de pets place family, In schiedam (nolenslaan) en daar hadden ze meerdere syrische hamsters bij elkaar die gewoon volwassen waren !!, ze stonden ook gewoon voor de ingang bij een deur die erg tocht.
Voor de rest wel een leuke ruime winkel, maar de hamsters zaten gewoon veel te klein en bij elkaar, terwijl dit echt niet kan, ze hebben wel een assortiment met veel verschillende dingen

-> Pets Place(hof van Spaland)

1) (Door rocko): hele fijne ruime winkel.
duidelijke indeling
nooit een overschot aan dieren
dieren zien er netjes verzorgd uit en ook de verblijven zijn schoon
de eigenaars weten veel over dieren en ook redelijk veel over hamsters,
zijn altijd in voor een praatje en geven tips, maar nemen ook tips aan.

Rotterdam

-> Discus (zijstraat van de zwartjanstraat)

1) (Door rocko): ongeloofelijk grote winkel en waanzinnig groot assortiment,maar zag in een bak een syrtje zitten, was volgens opschrift een vrouwtje.vacht zag er dof uit, oogjes zaten half dicht helemaal wild aan de waterfles (die overigens helemaal gevuld was, maar naar mijn idee doen ze dat ook niet iedere dag verversen) kijk ik nog eens goed komt er helemaal geen water uit! t dametje zat er gewoon uit te drogen, ik naar de eigenaar, zeg tegen hem dat het waterflesje het niet doet van het syrtje wat er zit, zit hij me toch bijzonder stom aan te kijken pas toen ik zei dat het om de goudhamster in een van de hokjes ging en hem ernaar toe ''sleurde'' begreep hij me. ze heb gelukkig een nieuw waterflesje gehad, hopelijk komt ze er bovenop :? vond het echt heel zielig voor dat beestje.

2) (Door melissa&puk): Bij die winkel in de zwartjanstraat ben ik ookeen paar keer geweest, inderdaad een grote winkel, maar de dieren zien er slecht verzorgt uit vind ik inderdaad.

-> Pets place XL Alexandrium(Akkers)
1.) Blickiesblickies5467: De grootste van de benelux! heeft een ruime keuze aan artiekelen!
ook zijn er 2 verschillende soorten hamstertjes te koop. De russische dwerghamster en de Roboviski hamster.
ik kom hier vaak voor bobbie en tevens heb ik hem daar gekocht.
de voeding is fantastisch! en de hamsters worden goed verzorgd. en vechten bijna nooit. de verblijven zijn ook redelijk groot. met alle toebehoren zelf een radje! aan het tralies waar je hem opent! ook de gezondheid is fantastisch alle hamsters zijn heel gezond!
ze boden zelfs aan om de hamster ook een drinkbakje te geven
en het voer om de 2 dagen te verversen zodat het niet sneller opraakt.mijn voer als je hem elke dag ververst(200 gram pets place voer.) is ie binnen 2 weken op als je het om de 2 dagen ververst duurt het 1-2 maanden!
en wij kopen soms ook leuke artiekelen voor bobbie.

-> Discus Spijkenisse (Akkers)

1) (Door Seara): Kleine dierenwinkel maar wel met redelijk assortiment. Dieren zitten in kleine hokjes, krijgen verder wel hun verzorging. De dwerghamsters komen naar eigen zeggen van een fokker maar hier heb ik mijn twijfels over.
De mensen zijn klantvriendelijk.

Hoek van holland

-> Discus

1.) Rocko: er staat een knaagdiereiland met 1 hamster per hokje
de dieren zien er goed verzorgd uit, worden ook door de werknemers er vaak uitgehaald.
hamsters zijn eigen fok
het is een vrij kleine winkel dus niet veel keuze uit hamsterspulletjes
aardig personeel die ook weet waar ze over praten

-> Steffy's pet shop
1.) Rocko: kleine dierenwinkel
eigenaresse staat zelf in de winkel, heel erg aardig en neemt ook de tijd voor je
heeft redelijke ervaring
veel hamsterspulletjes
dieren zitten in een heel groot knaagdiereiland, goed verzorgd
mooie dieren ook
Stephanie haalt de dieren iedere dag uit de hokken om ze aandacht te geven en de buurtkinderen komen ook bijna dagelijks langs om te knuffelen met de dieren.
als je veel spullen koopt bij haar (ik heb laatst een zak voer van 20 kg en 3 pakken zaagsel gehaald bij haar) dan bezorgd zij het thuis als je erom vraagt.

Katwijk aan Zee

-> Pets Place (filiaal 'Noordeinde')
1. (Door Goldfish) Deze dierenwinkel verkoopt hamsters, soms muizen, veel konijnen en cavia's. Goudvissen en tropische vissen.
De hamsters zitten in te kleine afgesloten glazen hokjes. De bodembedekking is schoon, voer en water aanwezig. Maar geen loopwieltjes en zelden geschikt knaagmateriaal. Sommige konijnen zitten in schokkend te kleine afgesloten glazen hokjes. Ze kunnen maar één keer huppelen en dan zijn ze aan de andere kant. Sommige hamsters hebben hun flesje aan een constructie vast zitten waar ze in kunnen klimmen en zichzelf klem zouden kunnen zetten. Er wordt weinig tot geen informatie verstrekt over de dieren zelf. Het enige wat tegen mij duidelijk gezegd werd dat de hamster die ik kocht een manderijntje zou zijn. Ook iets dat suggereerde dat het een mannetje zou zijn. Er werd geen voorlichting gegeven over hoe je ervoor moet zorgen of gevraagd of ik al een hok had. Wel kreeg hij een druppeltje in de nek tegen eventuele parasieten.
Over het algemeen vind ik de zorg voor de vissen en de kennis zeer goed, de zoogdieren duidelijk minder maar niets in strijd met de wet voor zover ik weet (hoewel sommige dingen dat eigenlijk wel zouden moeten zijn). De eigenaar en het personeel zijn zeer vriendelijk, meelevend en klantgericht. Ze hebben geen bijzonder assortiment. Net aan voldoende, maar het is ook een kleinere zaak. Ze verkopen echt teveel knagers. Ik heb een vermoeden dat ze de hamsters halen bij iemand die met ongeschikte dieren fokt.
Zelf heb ik er een hamster gekocht die met een leeftijd van 3 maanden al ingeslapen moest worden vanwege een tumor in het kopje.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:58 pm

Gelderland

Apeldoorn

-> dierenwinkel dier en tuin

1.) Twan89:gisteren ben ik bij deze winkel geweest om te kijken naar de hamsterspullen. de winkel zelf is best groot alleen zijn er smalle paden en liggen de hamsterspullen door elkaar en opgepropt in de winkel. de hamsters zitten met ongeveer 3 in een hokje van ongeveer 30 bij 30 cm. heel erg klein dus. ze hebben geen looprad, geen huisje, geen speeltjes en ze hebben maar een paar mm bodembedekking. heel erg zielig vond ik het om te zien.

Arnhem

-> Pets-Place XXL

1.) Snoopy_Love: Goede winkel, dieren hebben de goede maat hokken. Voer is goed en water is vers. Niet meer dan 2 knaagdieren per hok, verkopen de goede maat hokken voor een leuke prijs en personeel is erg aardig. Aanrader dus.

Arnhem-Zuid

-> Pets-Place Kronenburg
1.) Snoopy_Love: Dieren wonen in veeel te kleine hokken en met meerdere knaagdieren in 1 hok. Verkopen slechte accesoires o.a. hamsterwatten. Diertjes hebben geen radje of huisje, enkel eten/drinken. Dieren zien er ondervoed en slecht uit. Personeel is niet aardig en staat levenloos in de winkel. Dikke Afrader!!

2.) rasblackfire: zeer slecht!! heb er zelfs stage gelopen, en je wilt niet weten wat ze daar met de dieren doen :S :? ....

Dieren

-> Dierenwinkel VosKamp

1.) Snoopy_Love: Gelegen in het winkelcentrum Calluna, echt heel slecht. Dikke afrader, de dieren hebben geen vers drinkwater, weinig voer en het grootste gedeel van de bodembedekking zijn hun eigen uitwerpselen. Vliegen veel insecten rond en veel te kleine hokken.

Huissen

-> Faunaland

1.) rasblackfire: zeer mooie winkel, personeel is super met de dieren, dieren zien er goed uit. perfecte winkel! komt mijn wildkleurblauw dwerghamster vandaan

Wijchen

-> Pets Place

1) (Door xkim): Een schone winkel, netjes en aardig personeel.
Dieren worden goed verzorgd. Alleen veelste kleine kooien en geslacht allemaal bij elkaar (in de kleine kooien).
Ze verkopen de beruchte slechte spullen (hamsterwatten enzo)
Verder heb ik hier altijd wel gezonde hamsters vandaan gehaald!

-> Frylink

1) (Door xkim): Hele donkere, rommelige winkel.
Het staat tot het plafond met spullen en niet overzichtelijk.
De dieren zien er altijd slecht uit!
Heb geen ervaring met de dieren want die haal ik hier nooit vandaan!
Ze verkopen wel leuke aparte hamsterspullen die je normaal alleen op internet vind.

Nijmegen

-> Huisdier voordeelshop

1) (Door xkim): Een hele grote winkel in het winkelcentrum dukenburg.
Er worden hier geen dieren verkocht, alleen maar spullen.
Hier kun je zoals ze naam al zegt, heel voordelig spullen kopen.
Echt een aanrader!

-> Pets Place

1) (Door xkim): Vriendelijk personeel en een mooie winkel.
Reptielen zitten in hele kleine bakjes, maar sommige in goede terrariums.
Knaagdieren zitten ook sommige in kleine bakken, en sommige in goede bakken.
Hier verkopen ze ook de slechte spullen helaas.

Duiven

-> Pets Place

1) (Door Lisa): De dieren zitten in kleine hokken, maar de hokken zijn wel schoon.
Hebben ze schoon water, en genoeg eten (zelfs stukjs appel)
De hamsters hebben een loopwiel in het hok staan, helaas is dit wel een ijzeren met van die spijlen.
De hamsters zitten wel bij elkaar.
Het personeel is aardig, maar volgens mij hebben ze niet zo veel verstand van hamsters

-> Faunaland

1) (Door Lisa): De hokken stinken, en zitten meerdere hamsters bij elkaar. Ze hebben geen loopwiel, alleen een huisje waar ze met zijn zevenen in liggen. Het personeel is niet aardig, ik heb het gevoel dat ze daar alleen maar zijn voor het geld, en niet omdat ze het werk leuk vinden.

-> Intratuin

1) (Door Lisa): De syrtjes zitten allemaal appart. Ze hebben een schoon hok, en genoeg eten, en schoon drinkwater. Het hok is redelijk groot voor een dierenwinkel. De rusjes zitten wel bij elkaar, maar zijn op geslacht gescheiden. Ik zie op de dierenafdeling nooit personeel rond lopen.

Zevenaar

-> Groenrijk

1) (Door Lisa): De dieren zitten bij elkaar in hele kleine hokken.
Eten en drinken is wel goed verzorgt, alleen er zitten in de zomer wel vliegen in de hokken. Het personeel is niet echt vriendelijk, en ik heb het gevoel dat ze geen verstand van dieren hebben.

-> Discus

1) (Door Lisa): De syrtjes zitten allemaal apart, de rusjes met 2 a 3 in 1 hok. De hokken ijn schoon.
Het personeel is aardig, alleen hebben ze niet heel veel verstand van hamsters.

-> Faunaland

1) (Door Lisa): De hokken stinken, en er zitten meerdere hamsters in 1 hok. Ze hebben wel een loopwiel, alleen is dit weer zo'n ijzere met spijlen.
Het personeel is wel aardig, alleen niet zo'n hamsterkenner.

Malden (omgeving Nijmegen)

-> Dierenspeciaalzaak Fleuren

1) (Door Nanoeska): Klein winkeltje, veel spullen staan dicht op mekaar. Betreft honden, katten en vissen hebben ze alles prima voor mekaar. Voor knaagdieren en konijnen is helaas geen goed voedsel aanwezig. Hierin zit veelal onvoldoende eiwit. De konijnen en cavia's leven dicht samen in 3 te kleine glazen hokjes voor het raam van de etalage. Of ze op geslacht gescheiden zitten, betwijfel ik!
De hamsters en ratten zitten gehuisvest in lab-bakken. Ze hebben hierin geen speelgoed. Ik heb ook geregeld nesten aangetroffen in deze dierenwinkel. Wel veel formaten transportbakken, hokken en verpakkingen hooi, stro, russel bedding etc aanwezig. Met de dieren zelf geen ervaring.

-> de Molen (aan de Rijksweg)

1) (Door Nanoeska) Keurige winkel, hier vind je alles voor hond, kat, vogel, vis, konijn en knaagdier. Een aanrader om je spulletjes te kopen, ze kunnen ook grotere voerzakken bestellen en diverse andere dingen. Ze verkopen hier geen dieren en krijgen daarmee mijn grootste compliment!

Wezep.

-> Ubink Faunaland

1) (Door Annet l): Slecht verzorgt,de dieren zitten met velen bij elkaar in smerige bakken van denk 40x 30. De bakken zijn doordrenkt van urine en vuile waterbakjes met zaagsel erin,de spinnenwebben hangen erin en ik zie er ook veel vliegen. Dit geld ook voor de konijnen en vogels. Personeel is best vriendelijk.

-> De welkoop

1) (Door Annet l): Goed verzorgde bakken met schoon zaagsel en schone drinkflesjes sommigen met rad of hooi ook houten tunneltje of een boomstammetje, soms zitter er 2 per hokje meestal 1 met op het glas een stikker man / vrouw en geboortedatum. Personeel is erg vriendelijk of ze veel verstand hebben van hamsters weet ik niet maar hoe ze ermee omgaan vind ik prima dat zegt al heel wat.

-> De Fazand

1) (Door Annet l): Hamsters op aanvraag, soms zit er een hamster in de winkel met een bak van 40x 30 en heel veel zaagsel wel 15 cm :lol:
als die hamster er telang zit gaat hij in een konijnen bak met rad.
personeel zeer vriendelijk konijnen goed verzorgd en de vogels in een ren.

Apeldoorn

-> Dierenspeciaalzaak in de binnenstad naast de oranjerie.

1) (Door antje32): Verschrikkelijk, vind ik het zelf, kleine winkel alles dicht op elkaar,
wel redelijk leuke spulletjes, dat dan weer wel.
de dieren zitten geloof ik wel op geslacht. de hokjes zijn alleen echt veelste klein, 2 ratten zitten ook echt in een verschrikkelijke kooi.

-> Dierenwinkel.

1) (door antje32): Ben nog nooit zo erg geschrokken, die dieren zagen er niet uit.
hadden geen loopwiel, excuus: daar gingen ze opstaan en dan klommen ze uit de hokken, doe er dan een deksel op !!!
de dieren kregen vitamines uit een flesje, maar meer hadden ze niet, een beetje eten, en bijna geen zaagsel, ze zagen er zeer verwaarloosd uit.
Alleen een plusplunt: wel geweldige spullen voor hamsters !

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 2:59 pm

Utrecht

Amersfoort

-> Pets Place (Nieuwland)

1) (Door Vampiria):
- Erg kleine winkel
- Personeel is niet heel erg handig soms, dieren niet goed sexen e.d. waardoor er nestjes komen en halen het radje niet weg
- Winkel zelf is netjes

-> Pets Place (Leusderweg)

1) (Door Vampiria): - Goed grote winkel
- Erg overzichtelijk
- Weten wat ze doen
- Wel ook hier nestjes bevonden, halen wél het radje uit de kooi

2. (Door caelum)
Zeer goede dierenwinkel, per dier is er een papier aanwezig waarop kleur, geboortedatum, fokker, etc vermeld staat. Dit papier krijg je mee. Voor je weggaat wordt het dier nog gewogen en gecontroleerd op gezondheid, daarna wordt het papier ondertekent. Als het dier ziek wordt kun je ermee terug komen. Winkel is groot en heeft een mooi assortiment, meer dan het standaard Pets Place assortiment. Gezelligheid van de winkel hangt wel duidelijk af van wie er op dat moment achter de kassa staat.

-> Pets Place Neptunusplein

1. (Door caelum) Dierenwinkel verkoopt geen dieren meer; heel klein, maar gezellig winkeltje waar je goed terecht kan voor de basisspulletjes.

-> Eurofleur
1. (Door caelum) Dieren zitten er heel netjes bij, grote hokken, tuincentrum neemt alleen vrouwtjes aan waardoor er geen plotselinge nestjes kunnen ontstaan. Syrtjes zitten wel met meerdere in een hok, maar ze zijn op dat moment nog zo jong (net uit het nest) dat het ze eerder zal baten dan schaden. Ze hebben er veel keuze in snoepjes, spulletjes, bodembedekking, kooien, etc.

-> Intratuin
1. (Door caelum) Dieren zitten er niet altijd even netjes bij. Zo zag ik eens een Rusje die er half dood lag, geen personeel te vinden echter om het even aan te melden, er staat dus niet iemand op de afdeling ofzo. Wat wel een voordeel is, is dat je niet heel goed bij de verblijven kan, waardoor de dieren meer rust hebben. Ze hebben ook huisjes, speelgoed, etc.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 3:01 pm

Noord-Brabant

Breda

-> Dino (in Overvecht)
1) (Door Nathalie10) Supergrote hokken (waar bijna niks instaat). Er stond 1 groot huis in, ik tilde het op en er kwamen wel 15 russische hamsters uit..erg klein, en er zat een ukkie in, zo klein heb ik ze nog nooit gezien.
Toen ik later bij de kassa stond vroeg ik aan een meisje, hoe oud ze waren..ze moest het eerst aan een jongen vragen. Die zei dat ze 7 weken waren..ik zei echt? die ene is wel erg klein, maar hij ging er niet op in. Voor de rest zagen de dieren er wel goedverzorgd uit, maar niet op geslacht gescheiden.

Oosterhout

-> Discus (ad gorisse)
1) (Door Nathalie10) Aardig personeel. Mn zoontje mocht alle dieren aaien. De konijnen zaten bij cavia's, en ze zei dat hamsters ook bij konijnen konden. Ik zei als de konijn er op gaat liggen zijn ze plat. Ze zeg dat vinden ze lekker warm bij de konijn pff. De dieren zagen er wel verzorgd uit, de hamster zag je weer niet (valt me altijd op in dierenwinkels)
Hij is wel erg duur.. een silent spinner kost daar 18,75. :shock:
Tilburg

-> Intratuin

1) (Door Betty): dieren worden goed verzorgd
hokken zijn ten alle tijde goed schoon en netjes
redenlijk 'grote' hokken voor de hamsters (ong. 40x40)
dieren zitten op ras en geslacht gesorteerd
de medewerkers helpen goed, en verstrekken goede informatie.

-> Boerenbond Alphen

1) (Door Dierengek): De dieren zitten in best kleine hokken, (maar voor de rusjes groot zat). Alleen de cavia's en goudhamsters worden veel te klein gehouden. Verder worden ze wel goed verzorgd. De hamsters hebben wat speeltjes en de beestjes zitten ieder in een apart hok. De mensen zijn er ook erg aardig. Mijn twee rusjes komen ook uit deze winkel.

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 3:02 pm

Limburg

Geleen

-> Animal plaza

1) Kopmuntkip: Helaas hebben we hier twee hamsters gekocht die achteraf natstaart hadden. hier heeft er een van overleeft. We hadden hier wat kosten gemaakt en ik wilde toch een beetje worden gecompenseerd. Nadat ik een mail heb gestuurd waarbij ik de situatie had uitgelegd, kreeg ik direct een mail terug. In dit mailtje kreeg ik de aanbod om de helft van de kosten te vergoeden. Dit niet in geld, maar in goederen.

Qua advies geven; redelijk.
De dieren zaten wel in te kleine hokjes en soms was de verhouding aantal dieren en oppervlak behoorlijk uit balans.

-> Pets Place Winkelcentrum van Beek

1) (door Iv): Vandaag (13-11-10) was ik ik bij de Pet's Place met een Limburgse vriendin. Bij de ingang stonden meteen de knaagdierkooien. Echt koud was het niet, want het was overdekt het winkelcentrum, gelukkig. Mijn oog viel meteen op de syren. Eerst dacht ik dat het Rusjes waren zonder aalstreep, zo minuscuul waren ze. Maar toen zag ik dat het goudhamsters waren. Ze waren zo klein! Ongetwijfeld hadden ze net de oogjes open zo jong waren ze. Ik vond het onverantwoord zo klein als dat ze verkocht werden. Op die leeftijd horen ze waarschijnlijk nog moedermelk te drinken. Kunnen ze niet zonder.
Ook de Rusjes die in de hokken daarnaast zaten, waren te klein. Maar de syren waren echt te erg, want die waren net zo klein als die rusjes dus.
Verder zag ik ook een rusje met wondjes.

De Pet's Place zelf vond ik ook niet zo groot. Ik vond het geen mooie zaak en het was eigenlijk veel te druk... het zal wel vaker zo druk zijn, vooral op regenachtige dagen.

-> Animal Plaza bij Gardenz.

1) (door Georgina): Het is een grote winkel. Als je iets nodig hebt voor je huisdieren, kun je het daar vast vinden. Als je bij de kooien kijkt, waar de hamsters zitten, zijn de kooien altijd brandschoon. Ook bij de konijnen en cavia's is dat het geval. De diertjes zien er gezond uit.
Daarbij vind ik het een hartstikke leuke winkel, haha
En als je een werknemer iets vraagt, helpen je ze graag. Ze weten veel van de dieren af.
Ze hebben er ook mini-kikkers, slangen en hagedissen. Echt geweldig om te zien!

Heerlen

-> Pet's place XXL Heerlen Boulevard

1) (Door Samantha.): Erg grote winkel en erg groot assortiment, ik vindt alleen de dieren er niet zo goed bij zitten vooral de chinchilla's ze kijken ongelukkig uit hun ogen.
Hun assortiment is erg groot en je kunt zowel grote kooien als kleine kooien krijgen.

-> Pet's place Heerlen

1) (Door Samantha.): Ze hebben geen groot assortiment aan dieren, hebben schone kooien en de verkoopster weet behoorlijk wat af van de dieren die ze verkoopt.
Niet zo'n groot assortiment aan voer en toebehoren maar dit is ook maar een kleine winkel.
Verder ben ik erg tevreden over dit filliaal. happy_

-> Fresschnapf Herzogenrath

1) (Door Samantha.): Groot assortiment, dieren hebben een hok van minimaal 60 cm (konijnen zelfs bijna 1 meter).
Alleen de verkopers weten niet goed waar ze het over hebben wat ik erg jammer vindt.

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 3:04 pm

Zeeland

Middelburg

-> Dierenwinkel in Middelburg
1.) Hamtario: Erg leuke en vriendelijke mensen die altijd bereid zijn om te helpen. Ik ben hier vroeger vaak geweest voor mijn hond maar sinds die dood is ben ik er lang niet geweest. Nu een paar weken geleden maar weer eens voor het eerst langs geweest voor mijn hamster. Ze boden zelfs aan om mijn hamster te verzorgen als ik binnenkort een weekend naar Dublin ga. Erg goede ervaringen!

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 3:06 pm

Belgie

-> Aveve Leuven, in de Diestsestraat

1.) Elanor: Er worden geen dieren zelf verkocht. De kooitjes die er staan zijn allemaal te klein. Er zijn wel leuke hamsterspulletjes, zoals huisjes, voerbakjes,... maar ook niet heel veel keuze. Ook hebben ze voor hamsters alleen het eigen aveve-voer. Op zich is de winkel wel proper en verzorgd, maar er is weinig keuze in hamsterspullen.

-> Exotic World, Leuven, Brusselsestraat

1.) Elanor: Deze winkel is eigenlijk een gewone supermarkt, maar ik haal er bijna al mijn hamsterspullen. Er worden geen hamsters zelf gehouden. Ze hebben veel verschillende soorten voer en snoepjes van allerlei merken. Qua voerbakjes en huisjes is het assortiment veel beperkter. Er ligt een hoopje rommel, waar je soms wel leuke spulletjes kan vinden die dan heel goedkoop zijn. De winkel in het algemeen is ook heel rommelig. Deze winkel is wel geschikt om voer te kopen door de vele soorten, maar om leuke kooi-accessoires tegen te komen moet je geluk hebben.

-> Gejo, Gouden Kruispunt, Tielt-Winge

1.) Elanor: In deze winkel hebben ze erg veel hamsterspullen, zoals huisjes, voerbakjes, radjes en ook verschillende soorten voer van allerlei merken. Er worden ook hamsters gehouden in de winkel en de kooitjes zien er verzorgd uit. Er wordt op de site wel aangeraden om Rusjes in groep te houden, waaruit ik afleid dat de kennis over hamsters toch erg beperkt is. Ik heb er zelf nooit een hamster gekocht, dus ik weet niet of de medewerkers in de winkel ook zo'n fout advies geven of dat het alleen op de site staat.

Oost-Vlaanderen

Aalst

-> Maxi Zoo

1.) Zootje: Een hele goede winkel, ze hebben een breed assortiment aan dwerghamsterspulletjes.
De dwerghamsters hebben een hele ruime bak met veel spulletjes waar ze in zitten, ik denk met afmetingen 70x60, heel ruim dus.
De dwerghamsters zien er ook heel gezond uit en de konijnen en cavia's ook, zij hebben trouwens ook een hele ruime bak met speeltjes in. Ik heb er nog nooit een dwerghamster gekocht dus ik weet niet wat hun kennis is.

West-Vlaanderen

dadizele

-> duponzo

1) (Door hamstersbysilke): http://www.duponzoo.be/home.asp?l=nl
hier zitten de hamsters echt heel proper. ze verkopen veel soorten hamstereten en de werknemers zijn vriendelijk.

harelbeke

-> holvoet

1) (Door hamstersbysilke): geen goede winkel om je hamster te halen. ze kennen niet veel over het geslacht uit elkaar houden en soms ligt er een dode hamster in de kooi. het is er ook niet echt proper. wel verkopen ze veel spulletjes en kooien voor niet al de dure prijzen.

ieper

-> dierenplezier

1) (Door hamstersbysilke): http://www.dierenplezier-ieper.be/
alle hamsters die hier zitten komen van mensen die thuis een nestje hadden. de hamsters zitten in grote kooien en het is er proper. de werknemers zijn heel vriendelijk.[/url]

Provincie Antwerpen

Deurne (Antwerpen)

-> Petco

1) (Sbtwister): Heeft eigen Parking. Daar waar ik de winkel in Merksem nog goed vond en ruim assortiment voor hamsters is dit nu toch erg beneden niveau.
Weinig goede kooien, veel "speeltuigkooien" ... winkel is eigenlijk ook altijd meer een vissen en reptielenzaak geweest, mijn inziens.

Aartselaar

-> Dierenspeciaalzaak De Pauw

1.) sbtwister: Zwaar verwaarloosde speciaalzaak. Vrij veel oppervlakte. Millimeters stof op ALLE producten of erg vieze, bevuilde producten (denk via dakbedekking die lekt). Zo goed als geen personeel te vinden in de zaak. Prijzen : veel te duur. Ook bijhuis op de Oude Vaart (Vogelmarkt) Antwerpen. Deze winkel is veel kleinschaliger, er is personeel dat je kan beraden, winkel is benauwd (weinig open plaats) maar alles is proper. Ook hier prijzen veel te duur, vanwege het feit dat mensen die dieren kopen op de vogelmarkt.
Hoofdhuis Absoluut te mijden, Vogelmarkt enkel als er geen beter alternatief is.

Wilrijk

-> Tom en Co, Boomsesteenweg Wilrijk
1.) sbtwister:Momenteel in renovatie. Keuze is meestal voldoende, prijzen ok.

Kontich

-> Zowizoo DierspeciaalSupermarkt

1.) sbtwister: Erg grote winkel met heel veel én goed getraind, behulpzaam personeel. Dieren zitten in zeer propere behuizing, correct behuisd ook, en goed gelabeled (qua geslacht). In de zomer krijgen de hamsters/ratten/cavia's/konijnen extra aandacht : kunnen zich verkoelen aan een petfles koud water. De hele winkel geeft een superverzorgde indruk, ruikt als een normale winkel, geen typische dierenwinkel-geur. Ruime keuze in voeding, accessoires. Prijzen : prima!
Aan te raden voor mij 4 sterren (op vijf)

Naar boven

Boykuh
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Boykuh » zo nov 25, 2012 3:08 pm

Online Dierenwinkels
Hier is ook een plekje voor de reviews van online dierenwinkels.

-> Zooplus
Vestigingssoort: Bedrijfspand
Beoordelingssysteem: Nee
Keurmerk: Nee
Brancheorganisatie: Nee
Vast telefoonnummer: Ja

1) (Door Vampiria): Erg snelle service, ook erg leuk dat je kan sparen voor gratis spulletjes, de kortingen die je krijgt wanneer je langer lid bent e.d. Tot nu toe heb ik nog niets kapot ontvangen. Enige nadeel is dat de kooien die ze daar hebben, allemaal vrij duur zijn en ze geen dichte bakken verkopen.

2) (Door Minimano): Ik vind het geweldige service en bezorging. Snel en goedverpakt! Ik met 5 honden, 4 kippen, 3 katten, 3 cavia,s en een hamster scheelt me veel gesjouw en sommige dingen zijn echt goedkoper voor me als de dierenwinkel.
Alleen jammer dat ze geen alles in 1 brok voor de hamster verkopen maar daar heb ik ze gisteren toevallig over gemailt.

3) (Door Goldfisch) is heel goed, daar koop ik altijd hondenvoer want dat is goedkoper dan in de dierenwinkel.

-> 4yourpet
Vast telefoonnummer: Nee

-> Joyforpets.
Vestigingssoort: Woning (flat)

1) (Door Nanoeska): Ontzettend goeie winkel. Joyce is altijd erg aardig en komt je vaak tegemoet in wat je wil. Veel en snel contact via de e-mail. Ze kan veel dingen voor je bestellen. Altijd snelle levering!
Super online winkel. :lol:

-> http://www.dierenkruiden.nl/shop/

1. (Door melissa&puk) Site waar je allemaal dingetjes kan halen voor je knaagdieren
zoals gedroogd fruit. en persoonlijk vind ik het niet echt duur

-> https://www.knoevelshop.nl/
Vestigingssoort: Woning

1. (Door Goldfish) Een webshop met zelfgemaakte shampoo's en behandelingen tegen de meest voorkomende aandoeningen bij knaagdieren.
Voornamelijk gericht op cavia's. Maar ze hebben ook dingen die voor hamsters gebruikt worden.
Ik heb er zelf een keer luchtwegsiroop gekocht voor één van m'n cavia's die licht allergisch voor hooi is. En er ook shampoo voor langharige cavia's vandaan gehaald. Misschien ook leuk voor de fokkers die showen; middeltjes om de vacht op en top in conditie te krijgen. Ik ben er niet echt voor om zo'n klein beestje te wassen, maar een lichte spray kan misschien nog net? (Als iemand met show ervaring hier iets over wil zeggen, graag!)

-> DRD Pets Knaagdierwinkel
Beoordelingssysteem: Ja
Brancheorganisatie: Ja

1. (Door Goldfisch) kunnen we er ook zeker niet uitlaten! Dat is de webwinkel van de admin van dit forum met een enorm uitgebreid assortiment voor knaagdieren. Ook één van de weinigen die aparte onderdelen van kooien verkoopt, ook dit is heel uitgebreid.

-> Budgetkooien

1. (Door Goldfisch) heeft mooie knaagdierkooien tegen een goede prijs. Ook leuke achtergronden voor terraria en aquaria.

-> http://www.caviaopvangcarlawinkel.nl/

1. (Door Goldfisch) heeft leuke zelfgemaakte bedjes voor knaagdieren en kleine honden en katten. Zelf heb ik er al een flink aantal besteld en ben er erg tevreden mee.

-> https://www.dierapotheker.nl/
Keurmerk: Ja (Thuiswinkel Waarborg)
Brancheorganisatie: Niet vermeld

1. (Door Goldfisch) de naam zegt het al. Heel erg handig om bij de hand te hebben of om voor jezelf een EHBO pakketje samen te stellen voor het geval je dieren ziek worden. Shirts voor knaagdieren zodat ze niet na de operatie aan de hechtingen gaan knabbelen. Speciale dieetvoeding en antiparasiet.

-> http://www.fretten.nl/

1. (Door Goldfisch) ook uitgebreid en heeft enkele producten die moeilijk te vinden zijn. Een aantal producten die bedoeld zijn voor andere diersoorten kun je ook voor hamstertjes gebruiken, dus ik zou ook echt alle categorieën bekijken.

-> www.zoobi.de/

-> www.dierenplezier-webshop.be/
Vestigingssoort: Onbekend

-> www.broekhuizens.nl
Brancheorganisatie: Ja

-> www.onlinedierenspeciaalzaak.nl
Keurmerk: Ja (Digikeur)

-> www.webshopranzijn.nl

-> http://www.dehuisdiersuper.nl//
Keurmerk: Ja (Qshops, Webshop Keurmerk)

-> www.pleinshoppen.nl->huisdierplein
Keurmerk: Ja (Thuiswinkel Waarborg)

-> www.dierenbenodigdheden.nl
Vestigingssoort: Kantoor in kantoor verzamelgebouw
Keurmerk: Ja (Webshop Keurmerk)

Webshop betrouwbaar?
Je kunt op verschillende manieren de betrouwbaarheid van een webshop nagaan. Bijvoorbeeld via http://www.consuwijzer.nl/shopscan/
of de checklist:
  • - de shop heeft ook een vast telefoonnummer, naast (eventueel) een mobiel nummer;
    - de shop vermeldt reeds op de website het bezoekadres
    - de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
    - de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
    - de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is, óf een aansluitende periode die meer (werk dagen omvat;
    - de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
    - de shop vraagt bij voorkeur niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen. Een bestelling/levering onder rembours of met een AC heeft de voorkeur;
    - de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven; als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar; google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties; gebruik Streetview om een indruk te krijgen van het bedrijfspand; lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
Naar boven

Plaats reactie