Dierentransport - zou jij je hamster laten bezorgen?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Zou jij je hamster laten bezorgen?

ja
15
25%
nee
37
63%
weet ik niet
7
12%

Totaal aantal stemmen: 59

Wendy
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door Wendy » vr jul 31, 2009 3:53 pm

neej, ik zou het niet doen want zometeen is de hamster opeens niet meer gezond en als je 'm optijd ophaalt kun je het eerder zien :wink:

SiD
lid
lid
Contacteer:

Bericht door SiD » zo mei 30, 2010 6:59 am

ik zou mijn hamster (of ander dier) niet laten bezorgen.
dalijk is het totaal anders dan die, die je wilde.
of slecht verzorgt.
ik haal liever zelf op, mocht er wat mis zijn kan je er altijd nog van af zien.
Trixie, Sikkel, Banshee, Lumi, Xue, Kiva

Vampiria
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door Vampiria » zo mei 30, 2010 2:03 pm

Ik zeg ook nee.
Ik wil er niet mee zeggen dat ik het een slecht idee vindt, het is een uitkomst als je zelf geen vervoer hebt om je beestje op te halen, maar ik kom ze liever zelf ophalen. Dan kan ik zélf kijken hoe het met ermee gaat, dan heb ik zélf de verantwoording als er op de reis wat misgaat en dan is het gewoon helemaal mijn eigen schuld als dat zo is. Ik ben gewoon geen vriendelijk persoon als iemand mij iets levert waar ik niet blij van wordt O-)
Opvang Night Vision Gewijzigde website!

silvia
Fokker
Fokker
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » zo mei 30, 2010 2:16 pm

ik weet dat het in de caviawereld al veel langer wordt gedaan met name dieren die uit het buitenland komen
kijk als we natuurlijk een mooie mandarijnlijn gezond en goed van kleur zouden willen en je weet dat er bv zeer mooie en goede dieren zitten bij een fokker in duitsland of denemarken of waar dan ook dan is het best prettig als je je dier kunt laten bezorgen is maar een voorbeeld he hihihi

maar het gaat niet altijd goed hoor ik weet van een caviaforum dat er iemand drie caafjes had laten bezorgen en dat ze dus gestolen zijn de wagen waar de dieren in zaten moest een nachtstop maken en de hele wagen is leeggehaald niet om te verkopen maar de dieven hebben alle dieren losgelaten
2 van de caafjes zijn weer gevonden maar de derde helemaal niet meer
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

xkim
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door xkim » di jun 01, 2010 2:41 am

Ik vind het idee op zich niet zo heel erg als ze goed en veilig vervoerd worden, alleen wil ik m'n dier van tevoren zien :wink:
:¨·.·¨:
`·.
Kim - Romeo, Billie, Jenna, Cathy, Devi, Davi, Diva, Decy, Damien, Dunya, Casey, Christa, Chiara, Chanaya.

Miah
lid
lid

Bericht door Miah » di jun 08, 2010 9:55 pm

Ik zou hem liever zelf ophalen!
Love,
sandra en miah

Sam.
Super Mega Lid
Super Mega Lid

Bericht door Sam. » di jun 08, 2010 10:12 pm

Ik weet dat ik al eens heb gereageerd maar het blijft ten allertijde het leukst om je hamster zelf op te halen,en ik vind het reizen op zich niet eens erg. :smile:
Katten Keano & Bentley. ♥

Lisa
superlid
superlid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Lisa » di jun 08, 2010 10:15 pm

Ik zou zelf de hamster ophalen. Al moet het dan wel in een reisbakje zijn. Hoe Winnie thuis is gekomen wil je niet weten :oops:
Rufus wub
I will not forget you Winnie & Curby

Vladimir Breznjev
Bijna Expert
Bijna Expert
Contacteer:

Bericht door Vladimir Breznjev » di jun 08, 2010 10:16 pm

Ikke wel !! :D
Heeft ze door de auto gehobbelt? :D
Afbeelding
ik mis je lieffie :(

Sam.
Super Mega Lid
Super Mega Lid

Bericht door Sam. » di jun 08, 2010 10:17 pm

Lisa schreef:Ik zou zelf de hamster ophalen. Al moet het dan wel in een reisbakje zijn. Hoe Winnie thuis is gekomen wil je niet weten :oops:
Uiteraard in een vervoersbak. :D
Nou vertel! :cool:

Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Boykuh » di jun 08, 2010 10:20 pm

Ik ging Lolly en Ukkie met de Duna ophalen
maar ik heb met Easy toch maar een vervoersbakje gekocht :lol:
En natuurlijk wil ik zelf de fokster ontmoette enzo dus vind zelf ophalen het beste :lol:

Lisa
superlid
superlid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Lisa » di jun 08, 2010 10:48 pm

Sam. schreef:
Lisa schreef:Ik zou zelf de hamster ophalen. Al moet het dan wel in een reisbakje zijn. Hoe Winnie thuis is gekomen wil je niet weten :oops:
Uiteraard in een vervoersbak. :D
Nou vertel! :cool:
Oke oke... Ik schaam me diep, maar ik was een leek wat hamsters betreft moet je weten.

Het was een vrijdag avond, en het regende. Maar ik moest en zal die avond naar Zevenaar fietsen voor een hamster. Van Zevenaar naar Duiven is 5 km fietsen ongeveer.

Toen mijn moeder en ik vertrokken was het droog. We kwamen om acht uur bij de winkel aan, en hebben gewoon een uur gedaan over het kiezen van een hamster. :oops:

De hamster werd in een kartonnen vervoersdoosje gedaan. Het vervoersdoosje ging in de fietstas van mijn moeder, en we fietsten zo voorzichtig mogelijk als we konden naar huis.

We waren nog net op de helft, of we keken even hoe het met Winnie was. We zagen al een begin van een gat in het kartonnen doosje. Ik schrok me rot, en heb doodsangsten uit gestaan. Het gat werd steeds groter, en op het laatst liep zo door de fietstas heen.

Winnie is zonder vallen of wegrennen in haar kooi gekomen, maar zo wil ik het dus noooooooiiiiit meeer....

Ik schaam me diep :oops: :oops: :oops:
Rufus wub
I will not forget you Winnie & Curby

Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Boykuh » di jun 08, 2010 10:51 pm

Och ze is toch gezond nu :lol:

Sam.
Super Mega Lid
Super Mega Lid

Bericht door Sam. » di jun 08, 2010 10:54 pm

Lisa schreef: Oke oke... Ik schaam me diep, maar ik was een leek wat hamsters betreft moet je weten.

Het was een vrijdag avond, en het regende. Maar ik moest en zal die avond naar Zevenaar fietsen voor een hamster. Van Zevenaar naar Duiven is 5 km fietsen ongeveer.

Toen mijn moeder en ik vertrokken was het droog. We kwamen om acht uur bij de winkel aan, en hebben gewoon een uur gedaan over het kiezen van een hamster. :oops:

De hamster werd in een kartonnen vervoersdoosje gedaan. Het vervoersdoosje ging in de fietstas van mijn moeder, en we fietsten zo voorzichtig mogelijk als we konden naar huis.

We waren nog net op de helft, of we keken even hoe het met Winnie was. We zagen al een begin van een gat in het kartonnen doosje. Ik schrok me rot, en heb doodsangsten uit gestaan. Het gat werd steeds groter, en op het laatst liep zo door de fietstas heen.

Winnie is zonder vallen of wegrennen in haar kooi gekomen, maar zo wil ik het dus noooooooiiiiit meeer....

Ik schaam me diep :oops: :oops: :oops:
ahw zo'n schande is het toch niet ze is gezond aangekomen. :D Ik had zoiets met Floor. ( :cry: ) toen ik die ging halen in de dierenwinkel had ook een vervoersbakje erbij gehaald alles goed dicht gedaan (dacht ik) in de fietstas en jahoor bij thuiskomst lag ze in een hoekje van de fietstas te slapen,de deksel van het vervoersbakje zat dus toch niet zo goed dicht. :oops: :lol:

Royale Bouquet
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door Royale Bouquet » wo jun 09, 2010 9:28 am

Ik zeg ja tegen een vervoersbedrijf voor dieren, gezien het wel makkelijk maakt om vers bloed te halen als fokker zijnde.

Uiteraard zou ik de hamster graag zelf willen ophalen als ik nog niet bekend ben met de fok van de fokker waarvan ik wil kopen, maar meestal gebeurd dit bij mij niet. In het geval van dat ik een dier koop van een vertrouwde fokker die ik wel ken of vaker heb zien fokken zou ik hier zeker voor kiezen.

Het brengt uiteraard risico's met zich mee, maar ik ben al zoveel tijd kwijt iedere keer aan het gereis om hamstertjes op te halen dat dit wel een uitkomst zou zijn. Tevens hoef je dan niet meer zo na te denken als het hamstertje toch niet voldoet aan je eisen van, ow jemig heb ik zo ver voor zitten reizen, zoveel tijd kwijt geweest en nu doe ik deze weg zonder ermee te hebben gefokt!
Pootje van de hamsters uit Hamstery Royale Bouquet.
Fokster van tamme Syrische hamsters

Plaats reactie