en weer een rusje

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
syrtjerusje
lid
lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 6

en weer een rusje

Bericht door syrtjerusje » zo mei 05, 2019 5:35 am

ja hoor sinds gisteren weer een klein rusje erbij,het is een wildkleur en heet tommy.
geen herplaatser maar gekocht voor mezelf het was een beetje leeg vond ik,en er worden op het moment geen herplaatsers aangeboden,merk hier dat cavias erg in zijn.
er is een syrtje uitgevallen ,van ouderdom,na lang nadenken heb ik besloten dat ik toch een rusje wilde.
later wel weer een syrtje.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: en weer een rusje

Bericht door marika » zo mei 05, 2019 10:41 am

Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Foto? :D

syrtjerusje
lid
lid

Bericht door syrtjerusje » zo mei 05, 2019 4:43 pm

sorry marika weet niet hoe dat moet.
ben helemaal niet handig met computers.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » ma mei 06, 2019 1:05 pm

Via www.tinypic.com kun je foto's toevoegen.

www.tinypic.com ingeven bij je zoekmachine (Google).

-Bij "File" zie je Bladeren of Zoeken of Search staan (bij mij staat er Bläddra).

-Zoek de desbetreffende foto op je pc op, klik hem aan en klik daarna op Openen (ik kan je helaas niet helpen waar de foto staat, dat hangt ervan af waar jij hem hebt opgeslagen, maar vaak is het Mijn documenten of Mijn pc). Je kunt de foto's het beste als grote pictogrammen instellen, dan herken je ze sneller (de prentjes zijn dan zichtbaar in plaats van wat getalletjes die nietszeggend zijn).

-Als het goed is staat bij File type "Image". Dat kun je laten staan.

-Bij Resize kun je 640 x 480 ingeven, dan past de foto in het forum. Fora kunnen een maximale grootte toestaan vanwege de belasting van het forum. Tinypic geeft vanzelf wel aan wanneer de afmeting te groot is.

-Daarna klik je op de groene knop "Upload now" en doet hij het werk voor je. Het kan zijn dat hij vraagt om wat over te typen om spammers te voorkomen. Dan tik maar even over wat hij aangeeft en klik nogmaals op "Upload now".

-Kies daarna van de 4 verschenen gele balkjes het tweede balkje en selecteer en kopieer hiervan de inhoud van het balkje: Op het balkje gaan staan, op de rechtermuisknop klikken en dan de optie "Selecteer alles/Select all" kiezen met de linkermuisknop. Het balkje is nu blauw geworden. Vervolgens met de rechtermuisknop erop klikken, "Kopieer/Copy" kiezen met de linkermuisknop en dan zitten de gegevens van de foto in je muisgeheugen.

-Je gaat nu terug naar het forum/topic en klikt met de rechtermuisknop op de plek waar je de foto wilt hebben. Met de linkermuisknop krijg je de mogelijkheid voor Klistra in/Paste/Plakken.

-De foto is nu toegevoegd aan het forum en wordt zichtbaar zodra je je posting plaatst.

Spijtig van het oude Syrtje, maar het klonk er al naar dat het zou gaan gebeuren. Veel plezier met je nieuwe Rusje en succes met het plaatsen van de foto's!

syrtjerusje
lid
lid

Bericht door syrtjerusje » zo mei 12, 2019 8:12 pm

heb heel veel foto,s nu van de hamsters,maar lukt me nog niet om ze te plaatsen,zal het eens samen met mijn man doen,die snapt wat meer daarvan,maar ja is bijna nooit thuis.
ben wel erg blij met mijn rusje heb helaas wel gekocht met niet zon goede afkomst moet je eigenlijk niet doen,maar ja
heb toch te veel medelijden met die kleintjes,en hij is lekker levendig dus tja ach.soms zwicht je weleens.

syrtjerusje
lid
lid

Bericht door syrtjerusje » za mei 18, 2019 4:52 am

ja en nog maar 1,nu zit ik vol.
heb er gisteren 1 opgehaald,zaten meerdere in1 kooi en ja vechten natuurlijk,
eentje zit nu bij mij,er zijn nog 2 witte,als ze het overleven natuurlijk.
het zag er wel goed verzorgt uit,maar ja wel meerdere in 1 kooi dus.
vroeg of ik nog iemand wist ?
dus hier in tilburg zitten ze,
pb tje bij vragen.

syrtjerusje
lid
lid

Bericht door syrtjerusje » zo mei 19, 2019 10:31 am

dus nu heb ik nog 2 syrtjes.red en beppie
3 rusjes kuch,tommy,en joske.