Hamsteropvang beginnen.

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Hampiehamster
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw

Hamsteropvang beginnen.

Bericht door Hampiehamster » do jun 04, 2015 5:14 pm

Ik hoop dat mijn post hier goed staat. Ik zit erover te denken om een hamsteropvang te beginnen. Ik heb al gezocht of er hier in de buurt een zit, maar kan niks vinden. (Kop noord Holland). Ik wil daarnaast ook wel vakantieoppas zijn.

Nu mijn vraag, waar moet ik allemaal aan denken? Hoe begin ik en waar moet ik aan denken?

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hamsteropvang beginnen.

Bericht door marika » vr jun 05, 2015 10:02 am

Wat leuk!

- Wat je met name nodig heb zijn denk ik verblijven. Ik weet niet of iedereen zijn dier inclusief verblijf wil brengen. Eigen verblijven zijn handig in een ruim formaat.
- Voldoende eten en bodembedekking
- EHBO doos en een spaarpotje voor de dierenarts. Mocht er ineens iets gebeuren met een diertje dat je dan in ieder geval naar de DA kunt
- Een website zou handig zijn met informatie over de opvang. Foto's van de ruimte waar de dieren zullen verblijven etc
- Maatregelen kunnen nemen i.v.m. de warmte. De ruimte moet dus ook veilig zijn m.b.t. de warmte in de zomer
- nadenken over de hygiëne, dus als je het ene dier pakt je je handen gaat wassen voordat je het volgende dier pakt of baasjes vragen of ze hun dieren preventief willen behandelen met anti parasiet bijvoorbeeld.

Dat zijn dingen die mij zo 123 tebinnen schieten als ik aan een opvang denk

O ja je zult ook verschillende soorten voer moeten hebben omdat de dieren waarschijnlijk verschillend voer eten of met de baasjes afspreken dat ze eigen voer mee geven voor de periode.

Hampiehamster
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Hampiehamster » vr jun 05, 2015 1:40 pm

Bedankt voor je antwoord! Ipv een website, zou ik dan ook een facebookpagina aan kunnen maken of zou dat afschrikken? Heb geen flauw idee namelijk hoe ik een website moet maken. Ruime kooien kan ik in de buurt wel vinden denk ik. Staan er genoeg op mp.

Zou ik als mensen alleen de hamster komen brengen een bijdrage kunnen vragen van bv 1,50 voor hamstergerelateerde dingen?

En als de hamster een nieuw huisje krijgt moet ik daar dan ook wat voor vragen, zodat het geen slangenvoer wordt?

Moet ik werken met contractjes, of zijn die toch niet rechtsgeldig?

Bedenk me nu dat ik wel een hamsteropvang kan contacteren voor al die vragen :-P

Als jullie nog iets weten waar ik aan moet denken, roepen jullie maar.

nienke555
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door nienke555 » vr jun 05, 2015 4:40 pm

1,50 is redelijk hoor!

Ik zou inderdaad wel een bijdrage vragen als mensen een hamster komen halen. Dat is bij een konijnenopvang tenminste wel zo. Iets van 3,50 ofzo? Maar dat ligt eraan hoe oud hij/zij is.

Mooonie
lid
lid

Bericht door Mooonie » vr jun 05, 2015 8:11 pm

Om in te haken bij het idee van een website/facebookpagina, daar zou ik de volgende dingen vermelden:
- korte introductie van jezelf;
- Wat voor hamster(s) heb je zelf/wat voor ervaring heb je;
- Beschrijving/foto's van ruimte waar waar het verblijf komt te staan;
- Hoeveel vergoeding vraag je voor vakantieopvang;
- Hoeveel plek heb je (bedenk hierbij ook voor hoeveel hamsters je tijd hebt);
- Welke benodigdheden kun je bieden (wat baasjes evt niet mee hoeven te nemen).

Weet niet of het overdreven is, sommige dingen zullen mensen vanzelf vragen als ze interesse hebben. Maar zo is veel info al zichtbaar en krijg je misschien minder vragen :) Uiteindelijk zal je ook wel ondervinden welke informatie mensen belangrijk vinden en kan je de pagina/website hieraan aanpassen.
Ik heb totaal geen ervaring met een opvang, maar dit kwam in me op ..

Mooonie
lid
lid

Bericht door Mooonie » za jun 06, 2015 11:06 am

Nog even een toevoeging :) een contract zal van weinig nut zijn denk ik, omdat het niet 'geldig' is. Zodra je een dier verkoopt, verlies je de zeggenschap over dit dier. Wat ik zelf doe (met mijn australische flappentakken) is informatie meegeven aan de nieuwe eigenaren. Ik heb zelf een document gemaakt met zelfgemaakte foto's en met alles wat ik over de dieren en de verzorging weet. Of mensen er wat mee doen is een tweede, maar ik denk dat de stap om in te lezen dan minder groot is, omdat ze de info bij de hand hebben.
Deze info zou je op je website/pagina kunnen zetten.

Hampiehamster
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Hampiehamster » ma jun 08, 2015 6:49 pm

Bedankt voor de antwoorden. Zal alles eens op papier zetten en goed nadenken of ik het ga doen. Las dat je zo een heleboel hamsters kan gaan opvangen en moeilijk kwijtraakt. Dan vang ik liever nog wat hamsters op en laat ik het daarbij. Moet even heel goed nadenken :-)

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » za jan 23, 2016 11:01 pm

Contrakt en kondities op papier zetten.
Zich een maximum van diertjes opleggen ,zodat het niet uit de hand loopt.
Beetje bij beetje opbouwen ,zodat je kunt voelen wat je aankan.
Het is een bepaald budget en plaats inslag wat je best kunt voorzien.
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

Plaats reactie