Mijn hamster bijt ineens?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
HammieLuni
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Mijn hamster bijt ineens?

Bericht door HammieLuni » do feb 26, 2015 12:03 am

Hoi! :D
Ik heb sinds ong. 2 weken een Syrische hamster, een mannetje. Ik had al ervaring met hamsters en wist dus ook al hoe ik Yoshi tam moest maken. (Eerst met rust laten, snoepjes geven, snoepjes uit hand geven etc.) happy_
Die manier deed ik dus een week en na een week kon ik Yoshi met gemak uit de kooi halen (als hij wakker was) en op mijn schoot laten lopen en eventueel nog aaien.
Ik ging dus verder met de volgende stap en begon hem op te tillen en neer te zetten en dat dan een paar keer te herhalen. Op een gegeven moment kon ik hem optillen, op mijn hand zetten en dan weer op mijn schoot zetten. Hij had mij toen nog nooit gebeten.
Eergisteren haalde ik hem uit zijn kooi, en zette hem op mijn hand. Hij liep een beetje rond zoals gewoonlijk en beet toen ineens KEIHARD in mijn vinger toen bloedens aan toe. :cry:
Weet iemand hoe dit komt? En of ik misschien iets fout heb gedaan? shrug_
Mijn vorige Russische hamster beet mij ivm ouderdom heel veel, en daardoor ben ik heel "bang" geworden om gebeten te worden. Ik vind het nu dus ook best eng om Yoshi nog op te pakken.
Heeft iemand tips? :( Alvast bedankt heart_

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Re: Mijn hamster bijt ineens?

Bericht door Elanor » vr feb 27, 2015 4:51 pm

Misschien associeert hij je hand te veel met eten. Ik zou hem vanaf nu een tijdje geen voer en snoepjes meer uit de hand geven.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Re: Mijn hamster bijt ineens?

Bericht door Janneke G » ma mar 30, 2015 3:58 pm

Hoe gaat het nu? Bijt hij nog?

Plaats reactie