Timmy's loopproject - upd 9/2/16 - Timmy is ingeslapen

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw

Timmy's loopproject - upd 9/2/16 - Timmy is ingeslapen

Bericht door sylvia » za dec 27, 2014 9:35 pm

Het lijkt me al heel lang leuk om eens te kijken hoe veel en hoe hard mijn hamsters lopen. Met Remy en Bubba is het er nooit meer van gekomen, maar ik heb sinds drie dagen een snelheidsmeter op de Silent Spinner van Timmy. Hij heeft de afgelopen drie nachten ongeveer dezelfde data laten zien. Ik ben heel erg benieuwd of hij, als hij zodadelijk ouder is, een grotere afstand af zal gaan leggen.

Voor nu wil ik de data van de afgelopen drie nachten hier plaatsen. Zolang het ongeveer dezelfde data blijven, geef ik geen update. Als hij zodadelijk wat ouder is en een grotere afstand blijkt af te leggen, of harder blijkt te lopen, plaats ik weer een update.

Timmy is nu 7 weken en weegt circa 40 gram.

Ik registreer:
1. De tijd die hij gelopen heeft
2. De afstand die hij gelopen heeft
3. De maximale snelheid die hij heeft behaald
4. De gemiddelde snelheid die hij al met al heeft behaald

24 dec:
Tijd: 54.10 min
Afstand: 2150 m
Max snelheid: 5.7 km p/u
Gem snelheid: 2.3 km p/u

25 dec:
Tijd: 52.37 min
Afstand: 1839 m
Max snelheid: 4 km p/u
Gem snelheid: 2 km p/u

26 dec:
Tijd: 54.09 min
Afstand: 2061 m
Max snelheid: 5,7 km p/u
Gem snelheid: 2,2 km p/u
Laatst gewijzigd door sylvia op di feb 09, 2016 8:58 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
Fok met liefde en verstand
Rust zacht, mijn liefste Gijsje, Basje, Bubba, Remy, Timmy, Russell en Finn

sterre
lid
lid
Aantal hamsters: 10

Re: Timmy's loopproject

Bericht door sterre » za dec 27, 2014 11:52 pm

Wat een grappig idee zeg!

Koen
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 12
Contacteer:

Bericht door Koen » zo dec 28, 2014 12:08 am

Wat een tof project! Mag ik vragen wat voor metertje je gebruikt?

Ook interessant of t per hamster zal verschillen, ik heb als ze wakker zijn t idee dat sommigen hier veel meer rennen dan anderen. Ben benieuwd naar een toekomstige update :-)
Afbeelding Afbeelding

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » zo dec 28, 2014 12:31 am

Is hartstikke leuk idd :D
Hebben er nog meer topics over dacht ik
viewtopic.php?f=55&t=6467&hilit=Kilometer

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » zo dec 28, 2014 4:08 am

Dit is een leuk project. :)
Leuk om te weten.
Altijd als ik mijn hammies zie lopen zijn dit wel vragen die ik me stel. yes:
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Elanor » zo dec 28, 2014 12:09 pm

Echt heel leuk om te zien vind ik!
Ik heb het ook al willen doen, maar het lijkt mij iets te veel moeite uiteindelijk. Want hoe zorg je dat ze er niet aan knagen enzo?
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » zo dec 28, 2014 5:21 pm

@Koen:
Sinds kort is er een hamstermolen met snelheidsmeter te koop, kijk op speedstarspinner.nl.
http://www.speedstarspinner.nl/

Er stond bij dat hij 'super silent' was en met snelheidsmeter, dus het leek me leuk om deze molen te kopen. Ik vind de molen zelf erg tegenvallen. Hij is ten eerste plaats naar mijn mening een te kleine maat, nl circa 14,5 cm. In de tweede plaats vind ik hem echt niet te vergelijken met een Silent Spinner.
Dus ik heb nu de snelheidsmeter aan de Silent Spinner bevestigd. De snelheidsmeter is eigenlijk niets meer dan een magneetje icm een sensor. Het magneetje heb ik met speciale lijm aan de SS geplakt. De sensor heb ik aan de voet van de SS bevestigd. De draad laat ik omhoog lopen en de snelheidmeter zelf ligt buiten het hok.

Je kunt ook een losse snelheidsmeter, zoals een fietscomputertje kopen, maar dan moet je er op letten dat er een kleine omtrek ingevoerd kan worden. Daarom heb ik besloten om gewoon deze molen te houden, omdat ik dan gelijk een voor een hamstermolen geschikte snelheidsmeter had.

Afbeelding

...de magneet moet in het midden van de sensor vallen...

Afbeelding

...de draad laat ik omhoog open...

Afbeelding

...de snelheidsmeter ligt buiten het hok...

De snelheidsmeter gaat vanzelf aan als hij registreert dat de magneet langs de sensor komt en gaat vanzelf weer uit als hij na (ik meen) een halve minuut niets meer registreert. Je moet dus de omtrek van de molen die je gebruikt meten. Ik heb de scheidslijn van de twee helften van de SS genomen (scheidslijn wit/paars) omdat dat het midden van de SS is. Vervolgens heb ik er een paar mm afgehaald, omdat Timmy IN de SS loopt en niet aan de buitenkant. Nou ja, het komt natuurlijk ook niet op een mm aan. ;)

@Marika:
Leuk om ook wat andere metingen te zien! :D

@Clara:
Ja, het kan natuurlijk dat Timmy er ooit aan gaat knagen. Op zich kan dat echter geen kwaad. Er staat geen electriciteitsspanning op of zo.En het plastic van de sensor zelf is heel erg hard. Dus, het is niet zo, dat hij er zo makkelijk een stukje van af kan bijten.

sophie
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 8
Contacteer:

Bericht door sophie » ma dec 29, 2014 6:34 pm

Wat leuk!
Ik ga dit topic zeker in de gaten houden. happy_
Afbeelding Kleine hobbyfokkerij van Russische dwerghamsters

http://www.hamsterysophie.nl

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » vr jan 02, 2015 3:25 pm

Bij deze al een update, want het is toch wel leuk om te zien hoe wisselend de afgelegde afstanden zijn! :)

Ik had overigens nog niet dit topic geopend en de data van bovengenoemde drie nachten genoemd, of Timmy begon minder te lopen. Maar hij heeft vannacht ineens een stuk grotere afstand laten zien! En de dagen dat hij niet zo veel heeft gelopen heeft hij kennelijk lekker in zijn bedje liggen groeien, want hij is al weer een stukje groter en weegt inmiddels zo'n 45 gram.

Tijd voor de nieuwe data! :D

1. 25 dec: Tijd in minuten: 54:10; Afstand: 2.150; Tot Afstand: 2.150; Max Snelheid: 5,7; Gem Snelheid: 2,3
2. 26 dec: Tijd in minuten: 52:37; Afstand: 1.839; Tot Afstand: 3.989;Max Snelheid: 4,0; Gem Snelheid: 2,0
3. 27 dec: Tijd in minuten: 54:09; Afstand: 2.061; Tot Afstand: 6.050; Max Snelheid: 5,7; Gem Snelheid: 2,2
4. 28 dec: Tijd in minuten: 46:13; Afstand: 1.469; Tot Afstand: 7.519; Max Snelheid: 4,4; Gem Snelheid: 1,9
5. 29 dec: Tijd in minuten: 30:22; Afstand: 1.309; Tot Afstand: 8.828; Max Snelheid: 5,0; Gem Snelheid: 2,5
6. 30 dec: Tijd in minuten: 17:37; Afstand: 0.809; Tot Afstand: 9.637; Max Snelheid: 4,7; Gem Snelheid: 2,7
7. 31 dec: Tijd in minuten: 44:41; Afstand: 1.748; Tot Afstand: 11.385; Max Snelheid: 4,5; Gem Snelheid:2,3
8. 01 jan: Tijd in minuten: 13:26; Afstand: 0.753; Tot Afstand: 12.138; Max Snelheid: 6,0; Gem Snelheid: 3,2
9. 02 jan: Tijd in minuten: 106:13;Afstand: 2.873; Tot Afstand: 15.011; Max Snelheid: 5,2; Gem Snelheid: 2,6

NB: ik heb mijn best gedaan, maar krijg de gegevens niet rechter onder elkaar ;)

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jan 03, 2015 11:36 am

Wat leuk!
Jammer dat het looprad tegenviel, het idee was wel leuk :D
Ik ga ook eens kijken naar zo'n metertje, vind het hartstikke interessant. toppie_

Simba
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door Simba » za jan 03, 2015 11:41 am

Oeh leuk! Ik volg het ook al op het andere forum :) Zeker leuk om te zien dat hij steeds meer rent!
Liefs Esmee, en een kusje van m'n dierenvriendjes Bambi, Simba, Aladdin!

Rust zacht liefjes aan de Regenboogbrug! heart_

Zootje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 5

Bericht door Zootje » za jan 03, 2015 4:01 pm

Héél interessant!
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Gijsje, Donny & Flynn
---------------------------------
Slaap zacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jan 03, 2015 4:31 pm

Nou ik heb een teller hoor... man man gemonteerd met moeite en wat denk je.... gaat het ding na 6 min. uit :o een of andere bespaar modus haha energie besparend zie ik op de doos staan... ja dat hadden we nou net niet nodig :P

Zoeken naar een andere dus, maar dat valt nog niet mee zeg :o

Iriss
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 5

Bericht door Iriss » za jan 03, 2015 4:32 pm

Wat een ontzettend leuk project!
Groetjes Iris

sylvia
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid

Bericht door sylvia » za jan 03, 2015 4:58 pm

@Marika;
ja klopt, je moet er inderdaad eentje hebben die vanzelf aangaat en vanzelf weer uitgaat! Daarom had ik toch deze snelheidsmeter gehouden, ook al ga ik niets met de bijbehorende molen doen (ik heb de meter op mijn Silent Spinner gemonteerd). Ik had geen zin om me verder te verdiepen, omdat je ook nog eens een meter moet hebben waar je zo'n kleine omtrek in kunt voeren. Het schijnt namelijk dat je anders de waardes om moet rekenen en daar heb ik geen zin in. :)
Ik heb er 2 gekocht, omdat ik een kortingsbon van deze zaak had en die pas bij 25 euro geldig was en ik dan ook geen verzendkosten had. Je mag deze wel van me over nemen als je dat zou willen. Alleen zitten we dan weer met verzendkosten, omdat we te ver van elkaar wonen. En ik weet niet of het dan nog handig is. Anders hou ik hem gewoon als reserve. :)

Timmy had overigens vannacht toch wel een beetje spierpijn van zijn uitspatting van de nacht daarvoor. Hij heeft afgelopen nacht slechts even 'uitgelopen':
Hij heeft 21 minuten gelopen, een afstand van 721 meter afgelegd, met een maximum van 4,2 km per uur en een gemiddelde snelheid van 2 km per uur.

Ik laat hem overigens 's avonds ook nog wel eens even in de badkamer lopen. Lekker een flanellen laken op de grond en even samen spelen. Dat vindt hij ook heel erg leuk. Grappig ook hoe ze er van houden om op de koele badkamertegels te rollen. Bubba deed dat ook altijd zo graag.

Plaats reactie