Hand wordt ondergeplast

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
brutusencassius
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hand wordt ondergeplast

Bericht door brutusencassius » di feb 26, 2019 2:16 pm

Hi,

Ik heb mijn hamster Brutus nu iets langer dan een jaar, en hij is dus ook al ruim een jaar oud.
Het vermoeden is dat hij een mannetje is, aangezien hij erg agressief wordt als hij in de buurt van de kooi van mijn andere mannetje Cassius is.

Volgens vriendinnen van mij horen hamsters eigenlijk wel zindelijk te zijn, en in ieder geval niet vaak hun behoefte te doen als je ze op je hand hebt.
Brutus echter besluit altijd dat mijn hand zijn toilet is, en poept en plast regelmatig op mijn hand. Ik heb hem dan niet wakker gemaakt (hij was al uit zichzelf wakker) en ik pak hem eigenlijk bijna elke dag, dus angst zal het onderhand ook niet meer zijn.

Heeft iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen, of wat de reden is?
Hij is overigens een Rus.

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hand wordt ondergeplast

Bericht door marika » zo mar 03, 2019 12:32 pm

Is Brutus een Syrische Hamster? Op zich kunnen vrouwtjes ook heel pittig reageren naar andere hamsters :o
Een van de redenen kan zijn dat hij gaat plassen omdat hij net wakker is. Dus stel dat je hem uit de kooi haal terwijl hij net wakker is dan kan hij gaan plassen omdat ze dat vaak als eerste doen na een slaapje. Dan zou het kunnen helpen om hem niet meteen op te pakken als hij wakker is ;)

Plaats reactie