Hamstery als bijverdienste?

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 9

Hamstery als bijverdienste?

Bericht door RocKal » za jan 06, 2018 12:20 am

Ik ben een beetje aan het brainstormen geweest en vroeg me nu af hoe mensen die een hamstery hebben dit combineren met hun dagelijkse leven.
Is de hamstery een bijverdienste? Een fulltime job? Een leuke hobby? Een combinatie van?

Vertel? Ik hoor het graag x

xDenise
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 17
Contacteer:

Re: Hamstery als bijverdienste?

Bericht door xDenise » ma jan 08, 2018 10:43 pm

Een Hamstery kost heel veel geld, tijd & tranen :')

Bijverdienste of fulltime job nooit. In eerste instantie lever je alleen maar in en maak je geen winst. Wellicht kan je kiet spelen dat het geen wat binnen komt ook het geen is wat er uit gaat maar mij lukt dat niet in ieder geval. Dan ben ik ook wel een uitzondering op regel aangezien mijn dieren in 100x58 verblijven zitten ipv 50x30 of 60x30.
Als het een fulltime job is dan ben je verkeerd bezig. Dan ben je een broodfokker en geen haar beter dan de persoon die dieren aan een dierenwinkel verkoopt en niet op combinaties let.

Een leuke hobby; ja, met een zwart randje. Het juist selecteren, hopen op een goede bevalling, hopen dat het nest niet geruimd wordt etc etc.

Het is 9 van de 10 keer heel leuk :D Vooral als je mensen blij kan maken. Maar het is niet altijd zo leuk als mensen denken. En al helemaal niet winstgevend.
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
Hamsterscaping, het creëren van een natuurlijke leefomgeving.
www.HamsteryPureColour

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » za jan 20, 2018 5:54 pm

Als je er echt heel zakelijk naar zou kijken dan is het verliesgevend :P Je verdient de kosten namelijk nooit terug aan de nestjes dat is gewoon een feit. Daarnaast heb je vaak meerdere hamstertjes en als je ze het beste wilt geven dan ben je een behoorlijk zakcentje kwijt.

De tijd die erin gaat zitten krijg je nooit vergoed dus in termen van kosten terugverdienen zoals je dat ook hebt met een baan zal nooit lukken of je moet de jongen heel duur maken en heel veel jongen krijgen.

Je zou het naar mijn idee ook niet als bijverdienst moeten zien want dat houd in dat je geld over zou willen houden aan de verkoop van de jongen. Dan ga je op de hamstertjes besparen en dat zou niet moeten den ik.

Hobby? Zeker! Je krijgt er geen geld/winst voor maar plezier voor terug :D Als je plezier hebt in het houden van dieren, het observeren van dieren en ermee om te gaan dan is het een leuke hobby. Daarnaast kun je ook gaan showen met hamsters en gericht fokken voor de show, dat is een afzonderlijke tak van de hobby denk ik. Er zijn dus andere motieven die het leuk maken :D

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Pluisje » za jan 20, 2018 7:16 pm

Ik fok weliswaar niet, maar ik zou het als parttime hobby zien als ik zou gaan fokken. Bij fulltime bezig zijn of op winstbejag uit zijn zit er wat verkeerd (behalve voor degenen die eraan willen verdienen).

RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 9

Bericht door RocKal » za jan 20, 2018 11:06 pm

xDenise schreef:
ma jan 08, 2018 10:43 pm
marika schreef:
za jan 20, 2018 5:54 pm
Pluisje schreef:
za jan 20, 2018 7:16 pm
Dank je voor de reacties. Het zit namelijk zo: Ik steek elke vrije minuut dat ik heb in men hamsters en honden.
Ik ben niet direct een 'people person' en kom eigenlijk niet buiten tenzij ik moet (werk of winkel).
En je leeft maar 1x zeggen ze wel eens dus ik was aan het overwegen om parttime te gaan werken om méér tijd te hebben voor de hamsters én men honden, minder stress en gejaag enzo, je kent het wel.

Het enige probleem was dan dat ik nét te krap bij kas zou zitten en moest ik nu een klein centje bij kunnen verdienen met doen wat ik graag doe (en omdat ik zowiezo toch al constant bezig ben met de beestjes) zou dat natuurlijk perfect zijn.
Dus ik zocht eigenlijk gewoon een manier om te doen wat ik graag doe + nog een dak boven men hoofd te kunnen houden shrug_

Ben ondertussen wel tot het besef gekomen dat het er niet inzit en dus blijf ik maar bij m'n 40u fabriek werk :no:
En dan sta ik dus inderdaad om 3u snacht's voor men vroege shift op om men hamsters aandacht te geven XD

Bedankt voor de feedback en veel liefs yes:

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » zo jan 21, 2018 1:50 am

Als je geld wil verdienen kun je beter voor een baas gaan/blijven werken dan dieren gaan fokken. Als je op een goede manier fokt kost fokken meer geld dan het oplevert ;) .

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » zo jan 21, 2018 2:12 pm

Ik ben het eens met de bovenstaande Antwoorden. Geld ga je er niet aan verdienen of je moet niet goed bezig zijn.

Plaats reactie