Hamster druk na het verschonen van het hok, hoe kan dat?

(Housing) Algemene hamster vragen, opmerkingen en of verhalen m.b.t. de huisvesting, accessoires, speeltjes alles voor in het verblijf etc.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
olliedehamster
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hamster druk na het verschonen van het hok, hoe kan dat?

Bericht door olliedehamster » di jul 09, 2019 4:17 pm

hallo ik heb een vraagje als ik mijn hamsters hok heb verschoont is hij niet normaal druk en snel waardoor kan dit komen en hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurt en ik heb nog een vraagje mijn hamster heeft een soort kale plek in zijn nek waar door kan dit komen en hoe kan ik zorgen dat het weg gaat ik heb wel 24/7 een zandbakje in zijn hok staan kan het misschien daardoor komen ik hoop dat er iemand kan antwoorden groetjes saone en pootjes van ollie. wub heart_

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hamster druk na het verschonen van het hok, hoe kan dat?

Bericht door marika » do jul 18, 2019 9:06 am

M.b.t. de huisvesting dan kan ik uit mijn ervaring zeggen dat dit vrij normaal is. Ze zijn na het verschonen inderdaad even heel druk om hun huisje weer goed in te richten en hun territorium weer te markeren. Hier is vrij weinig aan te doen. Je zou een plukje nestmateriaal kunnen laten liggen zodat daar zijn eigen geur nog aan zit, maar voorkomen kan niet omdat het hok toch echt een keer volledig verschoond moet worden :D

Met betrekking tot de kale plek moet je even een topic aanmaken in "Gezondheid" met een duidelijke foto van de kale plek dan kunnen we even kijken

Plaats reactie