Nieuw Forum Logo

(General Hamsterforum business) Voor vragen, opmerkingen, verzoeken of klachten m.b.t. het Hamsterforum.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Nieuw Forum Logo

Bericht door marika » vr nov 24, 2017 10:45 am

Het is zover het forum heeft een nieuw logo en een nieuwe mascotte :) Hoop dat jullie het leuk vinden!

Afbeelding

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Re: Nieuw Forum Logo

Bericht door silvia » vr nov 24, 2017 12:46 pm

hij is leuk !!
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

RocKal
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 9

Bericht door RocKal » vr nov 24, 2017 12:59 pm

Haha schattig happy_

Gabriëlle
Fokker
Fokker
Contacteer:

Bericht door Gabriëlle » vr nov 24, 2017 3:43 pm

Hij is perfect in stijl met de naam van het forum :lol:.

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » vr nov 24, 2017 7:38 pm

Overeenkomstig de naam, ja, daar dacht ik ook al aan.

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za nov 25, 2017 12:10 pm

Dat moest ook :P
Het was even wachten op de mascotte maar nu dan ook de achtergrond meegenomen.

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » zo nov 26, 2017 11:54 pm

Mooi passend bij het forum!

Adri
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Aantal hamsters: 10

Bericht door Adri » ma nov 27, 2017 11:50 am

chinrub_ Het kan aan mij liggen, maar ik vind al die logo's zo kinderlijk!?

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma nov 27, 2017 1:00 pm

Adri schreef:
ma nov 27, 2017 11:50 am
chinrub_ Het kan aan mij liggen, maar ik vind al die logo's zo kinderlijk!?
Dat klopt wel inderdaad. Hammie moest een vriendelijke hamster zijn in cartoon vorm, dan kom je al gauw in de tekenfilm sfeer dat kun je inderdaad als kinderlijk ervaren :D

Maar we hadden m ook zo kunnen doen :P

Afbeelding

Gekkigheid!

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » ma nov 27, 2017 2:35 pm

Het is de vraag of je jongeren of volwassenen wilt aantrekken op het forum. Bij de jongeren, zo laten. Bij volwassen of zowel jongeren alsook volwassenen, dan zou ik persoonlijk een serieus logo kiezen, een levende hamster in plaats van een tekening, zal ik maar zeggen. Volwassenen denken anders dat het een forum voor alleen jongeren is en zoeken verder naar een andere pagina. Ik vergelijk het met een tekenfilm of film, jongeren kijken naar beide, volwassenen zappen door bij het zien van een tekenfilm. Het is aan jou welke doelgroep(en) je wilt aantrekken en welk logo dan het beste past.

Ik reageer zelf heel sterk op letters en dat zal ook verklaren waarom ik op het forum ben uitgekomen. Als je mij vraagt welk logo je vorige week nog had, dan weet ik dat niet eens. Wel reageer ik op veranderingen, iets valt op, er is iets anders. Dus dat viel me ook meteen op. Het snelst reageer ik op bewegende beelden, maar als al die reclamemakers nu denken dat ik hun zooi lees, dan hebben ze het mis. Ik zie het springen, maar de hersenen zijn in staat om zich ervoor af te sluiten en het niet te bekijken/lezen verder (verder heb ik "reklamblockering" om vervuiling op mijn scherm tegen te gaan).

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma nov 27, 2017 2:44 pm

Verre weg de grootste doelgroep zijn inderdaad kinderen en jongeren. Het aantal volwassenen dat zich echt actief bezig houdt met hamsters is vrij klein. De groep volwassenen bestaat daarnaast ook voor een merendeel uit vrouwen.

Voor de volwassenen hebben we o.a. afgeschermde delen op het forum.

ps: Reclame blokken komen niet op het forum te staan ;)

Adri
Fokker
Fokker

Bericht door Adri » ma nov 27, 2017 7:13 pm

Je kan zo'n "cartoonhamster" best als mascotte gebruiken maar als Logo vindt ik het gewoon kinderachtig! Als je serieus genomen wilt worden vraag ik me af of zo'n logo wel moet willen?
Als je je te veel gaat focusen op kinderen en jeugdigen krijg je allemaal nieuwkomers in de hobby en ,zoals ik ook reeds in een ander topic heb aangegeven, willen die vaak gelijk meepraten met de oudere, meer ervaren, hamsterliefhebbers /-fokkers. Wat je fan krijgt is een forum met allemaal "net-niet-goed" antwoorden. Het is dan dus ook de vraag of je dat wilt?

Nb. Ik ben me ervan bewust dat niet allèen de "oudegarde" dit leest, en ik wil dan ook wel even zeggen dat ik niemand persoonlijk aanval! 😉

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » wo nov 29, 2017 5:01 pm

Adri schreef:
ma nov 27, 2017 7:13 pm
Je kan zo'n "cartoonhamster" best als mascotte gebruiken maar als Logo vindt ik het gewoon kinderachtig! Als je serieus genomen wilt worden vraag ik me af of zo'n logo wel moet willen?
Als je je te veel gaat focusen op kinderen en jeugdigen krijg je allemaal nieuwkomers in de hobby en ,zoals ik ook reeds in een ander topic heb aangegeven, willen die vaak gelijk meepraten met de oudere, meer ervaren, hamsterliefhebbers /-fokkers. Wat je fan krijgt is een forum met allemaal "net-niet-goed" antwoorden. Het is dan dus ook de vraag of je dat wilt?

Nb. Ik ben me ervan bewust dat niet allèen de "oudegarde" dit leest, en ik wil dan ook wel even zeggen dat ik niemand persoonlijk aanval! 😉
Op zich heb ik niet het idee dat mensen mij niet serieus nemen :D Gelukkig! In tegendeel.

Als ik me niet ga focussen op kinderen en jeugdigen, wie gaat dat dan wel doen? Wij gaan er een keer mee stoppen, wie gaat het van ons overnemen? Wie gaat de kids en de jeugdigen leren hoe het moet? :D Ervaren fokkers zouden juist hun kennis en ervaring moeten delen met iedereen die de kennis maar wil ontvangen.

Voor de ervaren fokkers hebben we een apart deel van het forum. Daar komen geen nieuwkomers en kunnen fokkers rustig met elkaar praten.

Ik begrijp wel wat je bedoeld Adri, maar ik weet zo 123 niet wat ik eraan zou kunnen doen :O

Adri
Fokker
Fokker

Bericht door Adri » do nov 30, 2017 9:54 pm

marika schreef:
wo nov 29, 2017 5:01 pm

Op zich heb ik niet het idee dat mensen mij niet serieus nemen :D Gelukkig! In tegendeel.

Als ik me niet ga focussen op kinderen en jeugdigen, wie gaat dat dan wel doen? Wij gaan er een keer mee stoppen, wie gaat het van ons overnemen? Wie gaat de kids en de jeugdigen leren hoe het moet? :D Ervaren fokkers zouden juist hun kennis en ervaring moeten delen met iedereen die de kennis maar wil ontvangen.

Voor de ervaren fokkers hebben we een apart deel van het forum. Daar komen geen nieuwkomers en kunnen fokkers rustig met elkaar praten.

Ik begrijp wel wat je bedoeld Adri, maar ik weet zo 123 niet wat ik eraan zou kunnen doen :O
Sorry als je dit persoonlijk opvat want mijn opmerking over "niet serieus" is niet persoonlijk bedoeld maar had betrekking op het forum in totaal. (En dat zijn we met ons allen😉)

Ik denk dat de meerderheid van de nieuwe aanwas teeners zijn ( dus jeugdigen) dus iets volwassener lijkt mij geen probleem.😉

Wat mij bevreesd, en wat ik al een beetje waarneem is dat de meer ervaren fokkers niet meer (of in iedergeval stukken minder) op fora komen.
Als je je teveel op de kinderen en jeugdigen gaat richten dan heb je dus het probleem dat er geen normaal antwoord meer komt, als er door die beginners een vraag wordt gesteld, omdat er dus weinig ervaren fokkers zijn die kunnen antwoorden. Als je dan ook nog van die halfbakken reacties krijgt van "fokkers" die anderen de les lezen, a.h.w. mensen die net kunnen watertrappelen maar niet niet zwemmen, en dan de mensen die hun zwemdiploma hebben even gaan vertellen hoe ze moeten zwemmen, dan denken die fokkers " laat maar....Ik ben weg!"
Ik weet zo ook niet direct de oplossing om een zo evenwichtig mogelijk forum te krijgen maar ik weet wel dat uitstraling daar een onderdeel van is, vandaar mijn reactie😉

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » vr dec 01, 2017 3:13 pm

Facebook is op dit moment "the place to be" voor zo'n beetje iedereen. Er zijn ontelbaar veel groepen aangemaakt die over hamster en fokken gaan. Ik ben in de loop van de tijd aan zoveel groepen toegevoegd dat het een dagtaak werd om me overal voor af te melden.

De tijd zal het leren :D en misschien een ander logo ook :lol:

Plaats reactie