Wat te doen?

(General Hamsterforum business) Voor vragen, opmerkingen, verzoeken of klachten m.b.t. het Hamsterforum.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Isabella
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Wat te doen?

Bericht door Isabella » za jan 28, 2017 1:30 am

Beste allemaal.
Op 11-01-2017 hebben wij, mijn dochter en ik, Isabella gekocht. Een fantastische tamme dwerghamster. De verkoopster zei ' het is een dik vrouwtje maar niet zwanger'. Je voelt hem al aankomen. Madam is bevallen. Ik heb even snel gekeken en zo te zien een stuk of 4. Ga niet uitgebreid kijken want zowel mama als kinders hebben rust nodig.
Iemand tips? Wat te doen met de jonkies? Wat moet mama beslist eten? Enz enz.

Hoor graag van jullie

hamstersam
nieuw lid
nieuw lid

Re: Wat te doen?

Bericht door hamstersam » za jan 28, 2017 9:53 am

Mams heeft veel eiwitten nodig, dus geef haar maar lekker veel voer en meelwormen en wat stukjes gekookt ei. De jonkies kun je op marktplaats zetten voor een kleine prijs, om te voorkomen dat mensen ze aan hun slangen voeren. Ik weet zelf meer van Syren dan van dwergjes af, maar er zijn op het forum vast mensen die je nog veel meer kunnen vertellen.

silvia
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 23
Contacteer:

Bericht door silvia » za jan 28, 2017 11:16 am

inderdaad mama met rust laten maar wel goed in het voer zetten, gedroogde meelwormen, natuurlijk het gewone dwerghamstervoer, geef lekker veel keukenpapier in stukjes zodat ze de jongen lekker warm kan houden dan gaat ze zelf eten als ze te koud liggen komt ze niet van het nest af, en loopwiel uit het hok halen zodat er geen ongelukjes kunnen gebeuren.
let er goed op dat mama drinkt want ze heeft vocht nodig om de jongen goed te kunnen voeden
Groetjes silvia
fokster van russische dwerghamster
Afbeelding

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » wo feb 01, 2017 8:47 pm

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Even met rust laten. Noteer de bevaldatum even zodat je weet wanneer de kleintjes geboren zijn. Rond de drie weken kunnen de jongen het beste van de moeder gescheiden worden en vanaf 5 weken kunnen ze verhuizen naar een nieuw baasje. In de tussentijd genieten van de kleintjes!

Plaats reactie